Påkörd.

Klockan är halv tio och jag är dödstrött.

Seriöst: jag ska gå och lägga mig.
Klockan halv tio.

I eftermiddags när jag promenerade hem längs Karlbergskanalen med Belle & Sebastian i öronen blev jag påkörd bakifrån [insert mansgrisigt skratt here] av en kille i en elektrisk rullstol.
Jag blev förstås lite överraskad (okej, jag hoppade en meter upp i luften, så skraj blev jag). Men killen bara skrattade, och skrattade, och skrattade; som vore hans påkörning inget mindre än ett humoristiskt genidrag.
Så jag skrattade också, för det var faktiskt rätt roligt.

Och har man en elektrisk rullstol tycker jag att man har rätt att utnyttja den till max.

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, det gäller ju att se det komiska i situationen i alla fall. Det är ju inte var dag man bli påkörd av en elektrisk rullstol!

Här i Norrköping finns det en man som kör racerfort med sin permobil längs Drottninggatan. Man får seriöst kasta sig åt sidan för att inte bli påkörd! :)

Postat av: Tomac

Men Gud, vad trött jag blir!



Alla tycks tro att bara för att man sitter i en elektrisk rullstol så är det helt okej att köra på kvinnor. Men så fort vi som sitter i vanliga rullstolar kör på kvinnor blir det ett jävla liv! "Se dig för, rullstolsgris", ropar de efter en. Snart kan man väl inte ens köra på unga tjejer längre, utan att folk i detta PK-land börjar bröla om att vi måste se oss för.

Och folk säger att rullstolsbundna i det här landet lever jämställt!



Fy fan, säger jag bara! Jävla hyckleri!

2008-09-24 @ 00:04:16
Postat av: Anonym

naww! du är så rar!

2008-09-24 @ 03:05:10
Postat av: Christian

Tur det inte var en ten ton truck...

2008-09-24 @ 07:35:16
Postat av: Annika

Tomac, I've missed you :*

2008-09-24 @ 08:54:03
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tomac! Det heter inte rullstolsbunden! Det heter rullstolsburen. Fyyyyyyyyy.

2008-09-24 @ 10:19:04
Postat av: Tomac

Annika Marklund, född naken! Var det i morgon du skulle till bokmässan? Det var tänkt att jag skulle dit i morgon. Jag hade köpt biljett, ordnat med resa, and everything. Men. Olyckligtvis har jag drabbats av den grövsta febern och förkylningen i mannaminne, och tvingas därmed att stanna hemma.

Shame, really. Jag hade sett fram emot att göra kullerbyttor vid Vertigos monter. Har du provat att göra kullerbyttor där? Det är sjukt skönt. Jag förstår om du är lite skeptisk, i och med hypen i massmedia, men det ÄR verkligen lika underbart som alla säger. Det räcker med cirka tjugo, trettio kullerbyttor, sedan känner man sig som en helt ny människa. Alldeles avspänd och lugn, och stressen är som bortblåst. Och det är inte alls lika farligt som en del vill få det att låta. Lyssna inte på dem. De är bara rädda för sånt de inte förstår sig på.

De flesta från universitetet i Lund tänker uppenbarligen göra kullerbyttor framför Norstedts monter, men personligen anser jag att det är vansinne. Köerna är långa, och dessutom kan man inte ta ut svängarna lika mycket.

Jag tycker definitivt att du ska prova på ett par kullerbyttor vid Vertigos. Du kommer INTE att ångra dig! Jag lovar!



Amanda:

Ytterligare ett exempel på det osynliga förtryck vi rullstolsburna tvingas uthärda - varje dag! Folk vill inte kalla oss "rullstolsbundna", utan "rullstolsburna". De FÖRMINSKAR vår situation! De försöker dölja allvaret i situationen.

Har du någonsin tänkt på att det är fotgängarnas värld vi lever i? Allt kretsar kring dem! Det heter exempelvis "gå till skolan", men inte "rulla till skolan". Vi rullstolsbundna är helt ignorerade i fotgängarnas värld!



Jag blir förbannad! Fly förbannad!

2008-09-24 @ 13:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback