Bla bla bla blog awards bla bla bla.

Imorgon är det galagalejpartajkalas som gäller.
Många har varit ambitiösa och lagt upp listor på vilka de tänker rösta på, och såhär i sista sekund tar jag mig i kragen och gör likadant.
Här följer alltså en liten lista över vilka jag röstar på. Och varför.

Bästa bloggbusiness
Sigrid
.
För att jag tycker att hon är en underbar liten solstråle, helt enkelt. Driven, öppen, energisk och duktig.



Kaxigast i bloggvärlden
Hanna Fridén
.
Den enda som överhuvudtaget förtjänar nomineringen. Hanna kan vara alldeles för mycket, hon kan vara cool och stenhård eller liten och trasig; ibland förstår jag mig inte på henne för fem öre. Men hon står alltid, alltid upp för det hon tror på, och är inte rädd för att säga eller skriva det. Otroligt beundransvärt. Och avundsvärt.



Bästa kändisblogg
Herregud. Spare me. Synd att man inte kan rösta blankt, för jag har ingen aning.
Men vi säger väl Josefin Crafoord då. Hennes blogg irriterar jag mig inte på. Kanske för att jag aldrig läst den.

Bästa sminkblogg
BJOOTI
!
Jag är inte intresserad av smink, men jag tycker om Katarina Olivemark. Mycket.

Bästa veteran
Eleonore
.
För att hennes blogg är trevlig och hon ännu trevligare.

Guldpennan
Sofia Dahlén/Conspicere
.
Naturligtvis.
Sofia driver den enda intellektuellt analyserande modebloggen i Sverige och är ovanpå det en av mina favoritmänniskor i hela världen.



Bästa bloggform
Lolita
.
Alla fyra ser fantastiskt fina ut, men Lolitas är den av dem som jag faktiskt läser. Dessutom har jag alltid haft lite av en crush på den unga fröken. Hon är inte bara så vacker att det gör ont, utan är också skrämmande porträttlik världens finaste Anaïs Demoustier.

Bästa nykomling
Smeten
.
No shit.
Hon är ju fullständigt makalös.

Bästa manliga modeblogg
Om jag måste nämna en sak jag är ännu mindre intresserad av än mode så får det i så fall bli manligt mode.
Jag röstar på olika pojkar varje gång. Så att ingen ska bli utan, eller så.
(Klart som fan att jag röstar många gånger, jag vill ju vinna!)

Bästa foto
Se ovan.
Fast förmodligen vinner väl någon av de alldeles fantastiskt duktiga fotograf-flickorna.
Det förtjänar de.
Jag plåtar mest med mobilkamera nuförtiden.
SYSTEMKAMERAN ÄR JU SÅ TUUUNG, HALLÅ!



Bästa fashionista
Milk
.
Jag tycker om tre av fyra av dessa flickor.
Men Signe är ju bara så snygg att klockorna stannar i precis allt hon tar på sig.

Bästa dagens outfit
lisaplace
.
Förlåt, men...
Hon är ju så liten och fin och rar och bedårande att min biologiska klocka vägrar hålla käften hur mycket jag än försöker snooza!

Mest originella
Nähä. Inte en chans.
No way att jag väljer mellan Clara och Sandra.
De är bland de finaste jag vet.
Varannan röst, således.



Bästa partyprinsessa
Hibbs! Hibbs! Hibbs!

För att kvinnan är störtskön, naturligtvis.

Functional lifestyle award
Har någon fattat vad det här är?
Jag röstar på Frida Fahrman för att hon är så rar. Hon har säkert en funktionell livsstil, eller nåt.



ÅH HERREGUD vad tråkigt det här inlägget blev.
Jag skyller på att jag är extremt trött efter att ha jobbat i fjorton timmar.
Godnatt, kära ni.
Somliga av er träffar jag imorgon.
Kom fram och säg hej om vi inte redan känner varandra, vettja!

(Alla bilder har jag fotat. Såklart. Och jag visar naturligtvis upp dem för att jag vill att ni ska tycka att jag ska vinna "bästa foto". Obviously.)

Kommentarer
Postat av: Katarina (bjooti)

Nu har du gjort min kväll alldeles jättebra. Tack snälla. Vi syns i morgon?

Postat av: Camilla

Du är ta mig fan den mest patetiska människa som någonsin gått på denna jord. Hur fan kan du såga Farzad när han bara sågar din hållning på en bild?! Är du så osäker på dig själv? Jag skäms över att det finns sånna som dig. FY! Du bör brinna i helvetet. Det är vad du borde göra. Jävla Lderftta

2008-10-16 @ 03:39:15
Postat av: Evis

Ja vad fan är "Functional lifestyle"? Det finns en mässa här som heter "leva och fungera" som handlar om att leva med handikapp, men något så djupt verkar ju inte det vara - dess motsats kanske? Människor som alltid haft det lätt i livet? Alltså jag känner dem ju inte, men om det hade varit att övervinna handikapp hade de nog skrivit om det.

2008-10-16 @ 08:09:27
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: sandra

jag har röstat på dig minst fem gånger!

2008-10-16 @ 10:19:38
URL: http://niotillfem.devote.se
Postat av: Sigrid

camilla: du är ju sjuk i huvudet! vad är det där för slags taskigheter? man ska hålla ihop med sina medmänniskor inte kasta saker i deras ansikten! usch usch usch sicken dålig etikett.



annika! det ska bli så kul att se dig ikväll. det var alldeles för länge sedan. har sett dig i metro och på tvreklamer och fasen vad du är grym! dina krönikor är lika bra, varje gång, och jag är så glad för din skull. in the words of another: det går bra nu!





:D

2008-10-16 @ 10:32:23
URL: http://www.sigrids.se
Postat av: Jessica

Bra lista du kom fram till, liknade min röstning. Hoppas du ska dit och ha en kul kväll, kanske ses i vimlet!

2008-10-16 @ 10:47:17
URL: http://accessoaren.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jag tyckte faktiskt att det var riktigt kul att läsa :)

2008-10-16 @ 11:18:09
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Vänta, KAN man rösta fler gånger? Jag kännermig blåst nu! Uuuuh. Och du Annika, tack, fina du!

2008-10-16 @ 13:15:11
URL: http://www.metrobloggen.se/hannafriden
Postat av: PrettyInPink

Ha en trevlig kväll! Jag skippar festen men vi ses kanske en annan gång!

2008-10-16 @ 20:43:05
URL: http://prettyinpink.blogg.se/
Postat av: Katarina

men du är så söt. tusen tack vackra annika, läser din blogg också just för att den är som du - genuin och varm :)

2008-10-17 @ 12:16:23
URL: http://lolita.blogg.se/
Postat av: Johanna

KOLLA IN PÅ http://item.blogg.se

där kan du köpa personliga smycken med din älsklings namn på! Jag graverar in det du önskar och bjuder självklart på frakten!



Johanna

2008-10-18 @ 22:23:24
URL: http://item.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback