Alright, that's it.

Jag blev alltså utnämnd till "it-girl" av ELLE.
Det var roligt.
Bland annat för att det är en rätt absurd tanke.

It-girl?
Vad är det?

Jag tänker på någon som är "sooo hot right now".
Som alla snackar om, som syns överallt - helst utan att någon riktigt vet varför.
Och kanske framför allt någon som är ständigt festande, nätverkande och überfashion.

HAHAHAHAHAHAHA.

Jag älskar att jag får vara it-girl trots att jag aldrig lämnar lägenheten annat än för att gå till jobbet.
Eller möjligen till Vivo.
Att jag förmodligen, när jag väl gör det, är klädd i svarta, urtvättade Cheap Mondays och en skabbig mörkblå kofta som jag fick (eller snodde?) av min mamma för ett par år sedan.
Att mitt liv går ut på att jobba-se på tv-sova, med inslag av the occasional cup of coffee.

Men nu. Nu! Nu är det dags att leva upp till min titel, tänkte jag.
Åtminstone till en eller två procent, sådär.
Jag har nämligen gått med på att gå på fest nu i oktober. Inte en, inte två, utan tre fester.
Sådana där branschfester.

Det känns naturligtvis skitläskigt, jag måste hem tidigt från allihop eftersom jag ska upp och jobba dagarna därpå, och jag tänker redan på allt jooobbigt som kommer på köpet.
Måste jag ha värsta fancy kläderna? Måste jag platta håret? Måste jag leta upp min mascara? Måste jag prata med folk när jag väl är där? Om vaddå? Tänk om de inte alls vill prata med mig, och så kommer jag där och tror att jag är någon och bara "hihi heeeej jag har sett dig på tv, kan inte vi bli kompisar!??!?!!?!?"

Åh, det är så hårt att vara it-girl.
With great power comes great responsibility, som det heter i serievärlden.

(Och det hemskt med det här inlägget är att det inte är så ironiskt som ni tror.)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, du är hemskt rolig Annika.

Förutom den fancy titeln du har att leva upp till känner jag igen mig rätt väl. Jag kör lite väl hårt på function before fashion nu för tiden.

Men man vill ju inte leva som om den enda anledningen till att anstränga sig och piffa upp sig är för någon annans skull. Någon man är kär i. Som i sin frånvaro gör att man lika gärna kan gå runt i ständigt avskalat nagellack och samma, sunkiga kläder.

Vilket jag motvilligt inser är en av mina mesta orsaker. Är jag verkligen den som är den? Alldeles för bunden.



Med det inte sagt att fallet är detsamma för dig, men urtvättade cheap mondays som urtvättade cheap mondays anyway!

Postat av: THE LOG

Köpte just senaste Elle. Jag älskar din outfit, och jag älskar att du ofta drar paraleller till skoltiden (det där med stretchjeansen). Jag tror att den tiden påverkar oss mycket och det är i övrigt kul när någon pratar om något lite originellt i samband med mode och sånt. Back to basics liksom, jag gillar det!

2008-10-01 @ 17:56:29
URL: http://douglasfirs.blogspot.com
Postat av: Oscar

Haha, jag kallar också den där butiken för vivo, det är svårt att lära sig att den bytt ägare två gånger. Det är ju THE vivo, inte vi fria handlare... eller konsum(coop, är de så de heter nu?). Tror det är osunt att bo på kungsholmen för länge....Det var därför jag flyttade över bron. Jag saknar dig så mycket. Puss!

2008-10-01 @ 18:05:13
URL: http://stockholmparis.blogg.se/
Postat av: mads

haha, du är rolig raring

2008-10-01 @ 18:40:32
URL: http://www.thefakehunter.blogspot.com
Postat av: tiny

Nu gick det upp ett ljus för mig! När jag läste inlägget var jag så övertygad om att det stod "IT-girl" att jag inte kunde läsa ett ord när det bara handlade om kläder och mingel framför datorrelaterade saker. Så kan det gå...

2008-10-01 @ 18:50:02
Postat av: Arthur

Trodde också de menade IT-girl, bäst på datorer liksom.

Var bara dig själv och gör det du känner är bekvämt. Låter lagom pretto, men hur ska du annars kunna vara it-girl?

2008-10-01 @ 19:23:14
Postat av: madeleine

hehe. du är kanske en IT-it-girl.

(internet-ITgirl alltså?;)..)

2008-10-01 @ 20:36:08
URL: http://benebenes.blogspot.com
Postat av: Jossan

hahaha grattis till utmärkelsen ;)

2008-10-01 @ 21:52:40
URL: http://josefineosterqvist.blogg.se/
Postat av: Frida

Du är ju störtskön! Var som du är det är det som går hem!

2008-10-01 @ 23:06:37
URL: http://fashionvision.blogg.se/
Postat av: EnbartEmelie

Hello snygging!

Jag hoppas att du syfter på den branschfest som mitt jobb anordnar? Bra, då ses vi där!

2008-10-01 @ 23:09:04
URL: http://enbartemelie.blogg.se/
Postat av: Irene

Gratulerer med tittelen! :D

2008-10-02 @ 07:15:18
URL: http://xirene.blogspot.com/
Postat av: Chriztian

"hihi heeeej jag har sett dig i filmen jag har på dvd, du vet den dära, kan inte vi bli kompisar!??!?!!?!?" ;)

2008-10-02 @ 12:25:19
URL: http://www.litenupplaga.se/27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback