Vardagsblaj.

För första gången har jag skrivit en krönika flera dagar innan den ska in.
Det firar jag med att inte jobba alls idag. Bara städa upp efter mig i lägenheten, börja kolla på fjärde säsongen av Grey's Anatomy (ja, jag är besatt), fika och promenera.

Bredvid mig på cafét sitter två svenskar, en kille och en tjej, framför varsin laptop. Tjejen är vansinnigt snygg och stiligt klädd. De diskuterar några affischer som de håller på och jobbar med.
Det irriterande är att jag nu är jättenervös att de av någon anledning ska upptäcka att jag också är svensk.
Som att jag då är en dålig landsman som inte börjat prata med dem trots att jag ju hört att de pratar svenska.

Nej, jag tror att jag går "hem" och städar istället.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Hahaha det där har jag också varit med om... så knäppt för det är ju inte som att man måste prata med någon hemma i sverige men bara för att man är i ett annat land så förväntas man prata som om man var gamla vänner!

2008-11-11 @ 14:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback