Life in plastic, it's fantastic!

Jag var verkligen på g att plocka ihop datorn och bege mig hemåt, men så insåg jag att jag ju måste sitta kvar och vänta på att, eh, en grej ska laddas ner. Jättelagligt, naturligtvis. Herregud!

Så jag roar mig med att blogga så länge.



Dessa är de prylar jag använder mig av varje dag.

De är... rosa.
Jag gillar inte rosa. Ogillar väl inte direkt heller. Men gillar inte.
Ändå är hela innehållet i min necessär rosa. Allt. Todo.
Jag har en känsla av att det säger mer om företagens syn på vilka färger, förlåt, vilken färg som är "kvinnlig" än om mig.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nog sjutton kan du väl hitta en tandborste som inte är rosa? Eller köper du kvinno-anpassade tandborstar? ;-) Min är midnattsblå, såå snygg!

Dessutom är rakhyvlar som säljs för män snäppet billigare än de som har kvinnor som målgrupp, så även där kan du slippa det rosa. Om det är such a big deal.

Annars; cerise är riktigt snyggt ibland!

Postat av: Annika

Hej Maria!

1) Tandborsten har jag inte köpt själv.

2) Jag vill inte SLIPPA det rosa. Jag ogillar det inte. Jag tänker aldrig på färgerna, köper bara det jag "behöver". Och när jag packade upp allt från necessären råmade jag lägga märke till att ingenting var någon annan färg än rosa. Det är ingen big deal. Bara lite lustigt. Frid! /A

2008-11-11 @ 14:39:03
URL: http://beautifulones.se
Postat av: Maria

Jag håller med om att det är lustigt. På samma sätt som jag upptäckt att shampo, balsam, duschkräm och tvål i mitt badrum är grönt. I ett badrum med grönt golv som jag tycker är asfult. Men på nåt omedvetet sätt kanske jag försöker matcha det fula gröna. Jag gillar grönt, men inte den här gröna färgen. Men det är inte heller nån big deal. Fridens!

2008-11-11 @ 15:25:29
URL: http://paperbacklover.blogspot.com
Postat av: Anna

Kollade i mitt badrumsskåp, och allt var visst turkost eller blått. Men så är ju blått också min favoritfärg så helt konstigt är det kanske inte. Det finns alltså blåa alternativ på "kvinnoprodukter" men kanhända är de inte i majoritet.

2008-11-11 @ 16:25:49
Postat av: CARRO - ThinkPink ♥

Tycker det finns väldigt många produkter som inte är rosa faktiskt..fast de rosa luktar ju såklart godast :P

2008-11-11 @ 19:02:28
URL: http://thinkpink20.blogg.se/
Postat av: Kristina

Haha WHAT! Hur lyckas du? Jag har absolut INGENTING på hela min badrumshylla (och den är lååååång) ELLER min necessär som är rosa. Allt går i vitt och ljusblått och turkost och såntdär. Och alla sminkförpackningar är svarta. Och minipillrerna beiga. Och rakhyveln blå. Jag blev tvungen att protestera och köpa en rosa eltandborste bara för att faktiskt HA något rosa!

2008-11-11 @ 19:16:49
URL: http://divinity.blogg.se/
Postat av: sandra

vad roligt...jag gillar rosa och ALLT (noterade min karl) var grönt...jag har inte ens en liten plastfnyttel i rosa. orättvist.... kan bero på att jag har en massa aloe prylar... och fet/normal hy. de produkterna brukar vara gröna av nån anledning. ska vi byta?

2008-11-11 @ 20:29:30
Postat av: Bragdoll

Hej, jag undrar om du skulle kunna dra lite sammanfattat för mig hur man får in en snygg banner? Jag är rätt ny på det här.. :)

2008-11-11 @ 22:43:00
URL: http://bragdoll.blogg.se/
Postat av: Amelia

Jag lyckas alltid köpa gröna tandborstar, grön tandkräm och gröna krämtuber. Hatar grönt, faktiskt.

2008-11-11 @ 22:48:02
URL: http://flicktankar.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Där slog du huvudet på spiken!



kram på dig

2008-11-12 @ 12:53:35
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: stina

Jag tror:

Produkterna är inte rosa för att tjejer gillar rosa UTAN för att killar inte gillar rosa. Det är företagens hemliga hjälp till killarna. Så vet de att hyllan med alla rosa flaskor på ska de inte gå nära, för då tror alla de är homosexuella.. eller nått. Bara en teori. hehe..

2008-11-12 @ 13:45:08
URL: http://contaqt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback