I can't handle the truth.

Åh, men Fridah.
Det känns som att jag redan svarat på den här utmaningen flera gånger.

Men okej. En snabbis då.

För att jag har så mycket annat jag borde göra och gärna vill ha en anledning att skjuta upp allt några minuter.

Alltså! Sju sanningar om mig själv.

1. Jag kommer bara att blogga på den här adressen i knappt tre dagar till.
2. I helgen ska jag modelljobba i Berlin...
3. ...men det verkar inte som att jag fick jobbet i Madrid i nästa vecka.
4. Jag har total panik varje gång jag ska skriva något jobbrelaterat. Artiklar, krönikor, whatever. Ångest. Jag är övertygad om att det kommer bli skit. Då har det ändå blivit mycket bättre de senaste månaderna sedan jag börjat få upp någon form av rutin.
5. Jag har telefonfobi. Att svara i telefon är bland det värsta jag vet. Att ringa är ännu värre. De enda jag inte blir kallsvettig av att prata med är mina absolut närmaste vänner och min mamma.
6. Jag ljuger minst en gång om dagen. Fast inte just nu. Bara när det krävs.
7. Jag har varit kär i mer än hälften av alla tjejkompisar jag någonsin haft. Inte besvarat, alltså. Och i hemlighet.

Sådär, kära ni. Det var sju sanningar. Nu tycker jag att alla som har tråkigt kan anta utmaningen i sina bloggar eller skriva sina egna listor i kommentarsfältet. Jag menar, hallå. Ni har inte ens tre dagar på er att kommentera i den här bloggen. DO IT WHILE THERE IS STILL TIME! Eller så.

Tjerlek til er!

Kommentarer
Postat av: emelie

jag har också hysteriskt telefonskräck! fy tusan vad jag hatar det...

Postat av: Ida

Jag har också telefonskräck. Hatar när det ringer och man inte känner igen nummret, det är så jobbigt. Jag tror att det för mig mest beror på att jag inte kan se personen jag pratar med. Det blir skitjobbigt, för när jag pratar med någon irl så läser jag oftast av personen i fråga, hur den mår, hur den reagerar på olika saker jag säger. Det kan man inte göra över telefon!

2008-11-14 @ 13:40:18
URL: http://sugartime.blogg.se/
Postat av: ediot

sen då-vart flyttas bloggen-

ha en finfin dag

2008-11-14 @ 14:18:48
URL: http://hanmedhatten.blogspot.com/
Postat av: MariaTherese Bygdin

På tal om nu telefoner och telefonsamtal, igår ringde hela 2 för mig helt okända nummer och eftersom jag var djupt inne i att måla mitt badrumstak så hann jag bara tänka: "Men vem fan...och sedan hade jag svarat. Det visade sig att den första var en av mina äldsta vänner, vi pratar inte alls ofta så det var GRYMT att höra från honom!! Den andre var mitt ex och numera goda vän som dansade bort telefonen förra helgen och hade skaffat ett nytt simkort nu, alltså 2 underbara personer på bara en liten stund, jag är glad att jag inte har telefonfobi! Love and Peace och vilka fantastiska inlägg jag fått ta del av ett tag nu, TACK för det=) Mt*

2008-11-14 @ 14:30:08
Postat av: Maria

Eftersom jag sällan uttrycker sanningar om mig själv så ofta tar jag tillfället i akt här:

1. Jag har inte varit hos tandläkaren på 12 år, skyller på att det kostar och att jag inte har ont i tänderna, men det beror på att jag är så rädd att det ska göra ont trots bedövning, pga tidigare kassa tandläkare.

2. Jag är beroende av att organisera saker i bokstavsordning (eller annan passande ordning).

3. Jag kollar Annikas blogg ca 10ggr/dag.

4. Jag gillar inte när folk ska kommentera min lunchmat på jobbet. Den är sällan så genomtänkt som folk verkar vilja ha det till.

5. Jag skjuter oftast upp saker tills det är farligt nära deadline - och då jobbar jag som en illbatting och hinner det jag ska med gott resultat.

6. Jag önskar att jag hade varit ihop med min kille i fem år så vi kunde skaffa barn nu.

7. Jag vågade inte skriva de riktigt sanna sanningarna. De som chockar.

2008-11-14 @ 14:35:01
URL: http://paperbacklover.blogspot.com
Postat av: Maia

Telefonfobin vet jag hur det är, har ofattbar skräck för att göra viktiga telefonsamtal, och att svara i jobbtelefonen ger mig ångest. Tilläggas kan göra att jag tidigare jobbat med att ringa hem till folk, kväll efter kväll i nästan två år, tycker ändå inte om telefoner.

2008-11-14 @ 15:14:29
URL: http://pincushion.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag vet att det är skittöntigt, men jag svarar aldrig om det ringer någon från dolt nummer/ett nummer som inte känns igen. Jag tycker också att det är mycket jobbigt att ringa samtal till viktiga saker, typ sjukhus eller jobbet. Om det är telefonskräck vet jag inte, men det känns som om oviljan att tala i telefon borde lämnats bakom mig.

Hoppas på att få följa dig på ny blogg!

2008-11-14 @ 15:28:58
URL: http://kaaoa.blogg.se/
Postat av: trul

Jag antar oxå utmaningen om sju sanningar om mig själv....

1. Jag avskyr mitt jobb, enda anledningen att jag jobbar där är för att tjäna massa pengar så jag får råd att flytta till Indien om 3 år.

2. Viktigast i mitt liv är min katt, inte min man. (Jag har haft katten i 14 år, men gubben har jag bara haft i sju år....)

3. Jag lever i ett öppet förhållande där jag (inte min man) träffar flickor oxå. (Man kan visst ha kakan och äta den.)

4.Älskar att resa, hade jag haft råd hade jag rest hela tiden... Jag vill ut på äventyr!

5.Jag är kompis med en Hollywoodskådis. (Nej jag säger inte vem så det är ingen idé ni frågar....)

6. Älskar komedier, brittisk humor är oslagbar!

7. Jag måste ha ordning och reda runt mig, och jag planerar saker och ting i minsta detalj. Min man säger att jag är något av kontrollfreak men han när allt kommer omkring så gillar han det... ;-)





2008-11-14 @ 16:40:09
Postat av: Malin

Jag har precis samma telefonfobi! Det är sjukligt handikappande...

2008-11-14 @ 17:11:01
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/
Postat av: Elin

men du kommer väl fortsätta i en ny blogg hoppas jag! Älskar att läsa dina texter!

2008-11-14 @ 18:23:54
Postat av: Kajsa

Men åh! Jag som alltid tyckt att du är så himla söt och gosig när vi har pratat i telefon. Verkligen!

Jag vågar liksom inte tänka att jag skulle vara en av dina närmsta vänner. Det vore att sätta mig själv på någon sorts märklig piedestal. Däremot tänker jag lite stolt att jag kanske inte är SÅ läskig att prata med i ditt tycke och att du alltså tycker om mig en hel del i alla fall! Och då tänker jag såhär; puss på dig! Du är så jäklarnas bra.

Jag har gjort utmaningen dock redan.

Pusskram!

2008-11-14 @ 18:24:38
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: emma

alla kommenterar visst om den där telefonfobin (som jag också råkar ha, men mest när jag ska ringa ett hyffsat viktigt samtal). i somras sa en klok dam till mig; face the situation bravely, and soon there is no situation to face. det funkar för mig, skönt.



hoppas för mig att du skriver upp nya bloggadressen (för du kommer väl inte sluta blogga?) snarast

2008-11-14 @ 20:18:26
Postat av: jovanna

jag blir glad av din blogg

2008-11-14 @ 22:46:53
Postat av: Sofia

Jag har också telefonskräck. Svarar sällan/aldrig om jag inte vet vem det är eller om jag inte förstår vad den skulle vilja mig..

2008-11-15 @ 22:59:47
URL: http://thismonday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback