"Bloggen har blivit som ett journalistikens skidskytte. En gren för de skribenter som inte håller hela distansen."



HURRAAA!

Jag läser Belinda Olsson.
Jag läser Ronnie Sandahl.
Och just exakt nu läser jag
Ronnie Sandahl hos Belinda Olsson.

Ronnie är nämligen bloggbarnvakt. Gästbloggare, tror jag att det kallas ibland.
Japp, finfina krönikör/författare/filmmaker-Ronnie, samma Ronnie som länge påstått sig vara för fin för att blogga.

Vad har hänt, Ronnie?

Äh, jag bryr mig inte om vad som har hänt.
Jag ser fram emot att följa dig de kommande veckorna.
Trots att jag är pryd och ditt första inlägg heter
"För du är tretton år och du runkar till allt".

Kommentarer
Postat av: Elin

THAT'S F-ING FANTASTIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-05-22 @ 17:52:24
Postat av: albin

woho! jag och ronnie är från samma stad (falköping for the winn, not)

2008-05-22 @ 20:03:29
Postat av: Anonym

jag vet verkligen inte vad det är, men allt du skriver tar jag verkligen till mig . på något sätt lyckas jag gå in på din blogg ungefär 10 gånger om dagen . jag letar upp dig i min lista och hoppas, hoppas, hoppas och hoppas att du ska ha uppdaterat . att läsa att du inte mår bra gör mig sorgsen, för du har alltid verkat vara en sådan person som är vettig och även fast du driver en känd blogg verkar det inte ha stigit dig åt huvudet. du är så genuin och verkligen . jag tror att det är det som spelar sådan roll och gör att det är för det du skriver som jag fastnar. hoppas att du tar åt dig av sådana här saker, för du förkänar verkligen att höra det! / ebba

Postat av: Mikaela

Å, ronnie. Jag gillar honom. Jag tycker att rubriken låter lovande. Trots att jag är pryd gillar jag vulgäriteter. Häpp!

Postat av: Hellboy

Stackars lilla Ronnie,nu har han,ve och fasa, upptäckt att han är en "one trick pony", dvs,han skriver samma berättelse om och om igen med små variationer,.vad gör man då? Man blir en ny A Schulman,en bloggstjärna,man drar till med häftiga grejer,:"För du är tretton år och runkar till allt",gud va häftigt,en ny bloggstjärna är född! Ni Svenskar har en märklig dragning till män som klär sig i kvinnokläder,till programledarebögar, kampsportbögar,politikerbögar,snutbögar,författarbögar,etc,.för att icke förglömma alla de här blonda riksluders med plastmuggar,som tituleras som författare,journalister,kolumnister,programledare,osv,mycket förvirrande.Men den stora stjärnan måste väl ändå vara "damcykelmannen",den här fantastiska varelsen som åkte dit för sexuellt ofredande, efter att har satt på några försvarslösa damcyklar,ha,ha,jag väntar ivrigt när han börjar blogga,och vad kommer det att stå på headern!"De tio säkraste knepen att ragga upp en damcykel" eller "Säkert sex med en importcykel",.kanske "Cresent,Mi Amore",den här mannen är helt fantastisk,one of the kind. Ibland när jag skickar små notiser ur Svensk media till mina landsman, så tror de att jag ljuger och hittar på, eller har gjort en brisfällig översättning,undrar varför?

2008-05-23 @ 14:29:44
Postat av: Rebecka

Stackars Ebba. Du borde läsa min blogg, den uppdaterar jag fan mest hela tiden. Min känsliga penna skriver om djupt genuina ämnen som lär röra om ditt lilla landsortshjärta så det står härliga till. Enda problemet är att mina fem läsare stigit mig åt huvudet, men det får du lära dig att leva med.

2008-05-23 @ 16:05:08
URL: http://fadetoghey.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag gillar din blogg. Du formulerar dig i så fina ord :)

2008-05-23 @ 16:37:22
URL: http://annamortensson.blogspot.com
Postat av: clara

ronnie sandahl. såg att du hade läst hans debut. läste den också för ett tag sedan. ett måste för en 17årig tjej som bor i falköping och går på ållebergsgymnasiet, precis som han gjorde. lite kul att han skriver om vår lilla stad, som folk knappt vet var den ligger. ännu mer kul att man faktiskt känner igen sig i allt han skriver. hmm, vet inte riktigt varför jag skrev det här.

btw! älskar din blogg!



/c.

2008-05-23 @ 16:50:51
URL: http://sundhclara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback