Allt jag bryr mig om är att du kallar på mig

Det är smulor överallt.
Chokladmuffinsmulor.


Jag har nämligen en riktigt dålig ovana: jag lägger väldigt ofta ner saker i min väska, och glömmer bort dem. "Opacketerade" saker.
Frukter, sminkprylar utan lock, mat, klistermärken vars skyddspapper lossnar (nu är min fina lackplånbok full av klisterfläckar), och som nu då; en chokladmuffin.
Jag hade liksom redan tryckt i mig ett McFeast och company och fick bara ner hälften av min muffin innan jag gav upp, och lade ner den i väskan.
Jag ville väl helt enkelt spara den till senare.

Nu är det således små och stora muffinsmulor överallt.
I plånboken, mellan knapparna i mobilen, i min (halvöppna) puderdosa.
Och i sängen, eftersom jag glatt vände upp och ner på väskan för att hitta min snusdosa.

Jag försöker tänka att det i alla fall är mycket bättre än mosad banan.
Chokladmuffinsmulor är i alla fall inte blöta och kladdiga.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag känner igen mig! Ju större väska, desto mer överraskningar när man tömmer den. I min kan det finnas gamla äpplen, läppglans där korken trillat av, små zoo-apor, kulspetspennor (där spetsen är uttryckt) och oändligt mycket mer saker. Man blir lika överraskad varje gång, men det är samtidigt lite jobbigt också. Särskilt smulor för de hamnar överallt! :)



Tips för att få bort klisterfläckar! Testa att ta något lite starkare rengöringsmedel, typ Jif och gnugga in med en svamp. Funkar på alla jobbiga fläckar för mig i alla fall!

Postat av: s

hihi, personligen är jag för pedant för att riskera smulor i väskan! En mosad banan skulle vara riktigt äckligt, jag var med om att en foundationflaska sprack! det var inte roligt, väskan fick slängas.

2008-05-02 @ 10:13:23
URL: http://ciaoroma.devote.se
Postat av: Alfvina

Jag fraktade ett rått ägg i min väska en gång. Det slutade kladdigt.

2008-05-02 @ 16:59:38
URL: http://alfvina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback