But me I'm not a gamble, you can count on me to split

Mina inlägg om mobbning väckte känslor. Fler än jag kunnat föreställa mig, faktiskt. Inte bara hos er som läste och hörde av er, utan också hos mig själv. Minnen som för länge sedan förträngts kom upp till ytan, kippade efter luft. De väcktes av det jag själv skrev, men framför allt av era kommentarer och mail.
Mailen handlar om ensamhet, om utsatthet; utanförskap, ångest, litenhet, självförakt, hopplöshet, barndomsminnen, nuvarande helveten. Om vänner som svikit, lärare som blundat, och - i flera fall - om kärlek. Kärlek som varit större än allt och sedan gått åt helvete.
Jag har läst och gråtit och kommit ihåg sådant jag trodde jag glömt.
Det har varit förjävligt att behöva minnas, men jag är glad för att jag gör det.
Jag vill bara tacka er för det. För att ni orkat dela med er.
Och jag vill be om ursäkt till er som jag ännu inte svarat. Det blev lite för mycket. Förlåt. Jag är inte riktigt stark nog, inte alltid.

Det här är inte en modeblogg, som ni kanske märkt. Jag är glad för det. För att jag får skriva om vad jag vill och för att ni läser. Att ni läser gör att jag, på något en aning skamligt sätt, känner mig... sedd. Och när ni skriver till mig ser jag er.
Jag tycker om att se er. Det gör mig mindre ensam.


(Youtubecovers is the shit just nu.)

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

Jag läser troget kära du!

Pussar

Postat av: Nisse

Jag läser hellre när du skriver lite "djupare" inlägg än modeblogg-inlägg. Det finns på tok för många modebloggar för att man ska tycka att det är kul att läsa. Folk som skriver ordentliga genomtänkta inlägg är intressantare. Då vet man att det finns en hjärna bakom och inte bara ett snyggt yttre.

Ditt mobbningstema var för övrigt helt otroligt. Det är bra att någon vågar ta upp det ämnet. De flesta vill nog inte påminnas om det och skriver därför inte om det.

2008-02-24 @ 22:33:11
URL: http://nizz.blogg.se
Postat av: Rebecca

Har läst din blogg rätt länge, din var en av de första och jag tycker bara den är så fruktansvärt bra. Du tar
så vackra bilder men det är när du skriver inlägg som de om mobbning som du är som bäst.
Du är så bra helt enkelt, fortsätt med det du gör.
För övrigt har du en grym musiksmak också! :D

2008-02-24 @ 22:51:57
URL: http://beccolita.blogg.se
Postat av: mim

Jag tycker om att se dig. Det gör mig mindre ensam.

2008-02-24 @ 23:03:45
URL: http://te2.ubg.nu/mimmi
Postat av: stina

i bloggvärlden är man inte ensam. därför är den så bra!

2008-02-25 @ 08:19:11
URL: http://contaqt.blogg.se
Postat av: M

vi älskar dig! du måste va den bästa förebilden ever.

2008-02-25 @ 08:20:03
URL: http://mariesmode.blogg.se
Postat av: tova

Du var inte den enda som grät!
Tack för att du tog iniativet. Ibland måste man minnas

2008-02-25 @ 11:14:49
Postat av: lotta

du är helt underbar ja! Haha, ja det är verkligen mysigt med hemmagjorda covers, dock tycker jag att just denna var sådär.. jo, visst, han är jätteduktig och det är en låt som betyder mycket för mig, men han tillför inte så mycket när han bara försöker efterlikna originallåten så mycket som möjligt. Då känns det nästan onödigt.

Det är charmigast när det finns lite skavanker eller nytolkningar i låtarna, enligt mig!

Tack för att du skriver så fint!

2008-02-25 @ 18:14:02
Postat av: tovemarie

Jag läser alltid med dig.

2008-02-25 @ 22:05:00
URL: http://tovemariekblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback