Toothache, heartache

Postat av: Stina G

Du är vacker så klockorna stannar både på utsidan och insidan. Ville bara sända dig en liten varning för det nikotinfria snuset... det är som att ha en godis under läppen för tänderna..INTE bra. =) Inte kul för den anstränga plånboken att gå till andläkarern. Take care!!! =)

Postat av: Tessan

Snusa absolut inte nikotinfritt snus! Du kommer snabbt att utveckla karies! / tandläkaren

Jaaaahapp. Why, oh why vet ni så mycket, kära läsare?
Nu har jag ju ingen chans i helvetet att lyckas sluta snusa.
Det skulle ju kräva någon form av viljestyrka och självdisciplin,
och sådant är då rakt inte min genpool utrustad med.

Göteborgs Rapé, kom tillbaka. Allt är inte förlåtet, men jag behöver dig.

(Och tack för att ni sa till, flickor. Min tandläkarskräck är inte att leka med.)

Kommentarer
Postat av: Jesper

Seven habits... sen e saken biff... men jag VILL INTE sluta snusa :) //J.

Postat av: l

SNUSAR du annika?.. hmm inte bra . alls!

2008-08-09 @ 20:59:13
Postat av: tobbe

Om du vet att du har så dålig karaktär varför började du snusa då?...... Eh, det var inget, glöm det.

2008-08-09 @ 21:12:20
Postat av: rosanna

Min mamma var ruggigt beroende, tills en dag efter midsommar då jag hade vunnit mitt vad, då var det bara att sluta. Idag tuggar hon nikotintugummin och det verkar fungera super. I början tuggade hon ganska starka tuggummin, men har nu börjat trappa ner till de svagare, så förhoppningsvis behöver hon inte dom inom en snar framtid. Du borde prova! lycka till.

2008-08-10 @ 12:34:42
URL: http://rosannaa.blogg.se/
Postat av: Carrie

Annika, du borde söka tandläkarvård här i USA istället.

Här är de noga med "pain management"- alltså, det ska inte göra ont alls att gå till tandläkaren.

Min tandläkare är en 38-årig kvinna som assisteras av 4 st tandhygienister. När man går hos henne så börjar de med att ge en film-meny. Man får välja vilken film man vill titta på medans hon jobbar med dina tänder. Det betyder självklart att man har en stor platt tv-skärm som är justerbar så man kan titta på den även när man är i liggställning.



Man erbjuds också näck-kuddar med olika dofter. Det spelar ingen roll om det är ett stort eller litet jobb som ska göras, inget ska vara obehagligt. Hon ger en smärtstillande spruta- f.o. det enda som gör ont i hela processen, och det är som myrbett bara. Här snackar vi om service på hög nivå- och priset är inte högre än det vanliga (självklart måste man ha försäkring).



Hela stället är så hemtrevligt, hon anställer bara riktigt vänliga människor, de skickar tackkort när man rekommenderar dem till vänner, osv.



Det är inte första gången jag haft en sån här tandläkare. Jag tror att många gör allt för att skapa en trevlig stämning och vill att patienterna skulle komma tillbaka. Mina barn ser framemot att gå till tandläkaren- bara det!















2008-08-10 @ 16:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback