För att Broder Daniel spelat sin sista spelning.

18.

Jag ligger ensam i ett dygnsurt tält på en leråker som börjar förvandlas
till en osedvanligt grumlig simbassäng.

Ditt dumma, fula jäkla missfoster.

Missfoster.
Jag? Jag.

Jag vill göra slut.
SLUT SLUT SLUT.
Han är så jävla, jävla elak.
Men jag är fast i det här satans tältet.

Mitt blod pumpar runt olagliga substanser i kroppen, jag är naken,
alla kläder är ändå genomblöta.
Skakar av köld tomhet sorg ensamhet hemlängtan (till vilket hem?).

CD-spelaren i en plastpåse, lyssnar slut de sista batterierna,

Upside down and inside out
Upside down and inside oooooo-ooout

Hittar små flaskor Mavala-nagellack, rött och svart, fäster orden ur hörlurarna på min kropp i en slags hög febrig barnslig gigantisk tatuering:

OUT OF REACH AND OUT OF TOUCH
OUT OF REACH AND OUT OF TOUCH


Jag somnar, ett levande konstverk men halvdöd.
När de hittar mig åker de in till Roskilde och köper aceton och tandborstar.
De gnuggar mig ren, det känns som ett övergrepp.
Spriten och de vassa borstarna sliter sönder huden och suddar ut allt,
centimeter för centimeter, ord för ord, bokstav för bokstav.
Varannan röd, varannan svart.

Yeah, yeah, yeah,
yeah.


Här är mina tonår i bilder.
Om än inte vackert, så likväl sanningen.


Kommentarer
Postat av: karro

jag gillar ditt lilla bildspel..är broder daniel så bra alltså?

Postat av: Jannike

AJAJAJAJAJAJAJAJ. Aj.

Det här gjorde ont.

2008-08-09 @ 02:37:51
Postat av: Erika

You're the best. Like ever.

2008-08-09 @ 09:15:02
Postat av: Josefin

För att jag fick rysningar över hela kroppen när jag läste inlägget.

För att du är så satans jävla vacker människa.

2008-08-09 @ 16:04:36
Postat av: c

Du får mig att våga hoppas på att jag någon gång ska lyckas bli någonting annat än vad jag är nu. För ja, dina tonår verkar inte heller ha varit dom bästa, men nu. Ja nu är du så mångas förebild. Inklusive min. Tack <3

2008-08-09 @ 16:07:10
Postat av: Veronica

Vet inte vad jag ska skriva.. men ja vill skriva nånting. Så ja skriver: Broder Daniel var grymma i fredags. Var där och såg dom. Sorgligt men mycket mycket bra.

2008-08-10 @ 13:57:00
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Theres

Shit va fin och bra du är!

Ville bara säga det..





BD<3

2008-08-10 @ 14:34:31
Postat av: Lisa

Tack Annika för att du skriver det här! Du får mig att känna mig mindre ensam. I somras låg jag i ett tält, frös, längtade hem, men samtidigt inte. Jag längtade bort. Jag kände att ingen förstod mig. Men du får mig att förstå att det finns tjejer där ute som skulle förstå mig. Att jag faktiskt inte är ensam. Tack, du är underbar!

2008-08-12 @ 16:00:52
Postat av: anna

Jag var där. Det var magiskt. Men tragiskt. Lite som om luften tog slut i hela Göteborg under den dryga timmen och allt man kunde göra var att hålla andan för att överleva.

2008-08-14 @ 00:01:17
URL: http://annagranstrom.webblogg.se/
Postat av: AnnaC

Helt underbara du. om jag hade vartit äldre på nittiotalet hade jag nog sett ut som du i rött hår. Du är otrolig vacker där. :)

så kännslosamt på ng sätt:)

kyss från mej.

2008-08-19 @ 22:26:27
Postat av: Suss

vilka häftiga bilder, så starka på något sätt!

2008-08-21 @ 22:00:08
URL: http://sjalvstandig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback