I give myself away for free today

Jag registrerade mig omedeblbart på Blogvertiser när jag läste om sidan på Hannas blogg. Om inte annat så för att folk blir så otroligt bajsnödiga när det kommer till att bloggare skulle tjäna pengar. Jag har aldrig tjänat ett enda öre på att blogga, men det har ingenting med principer att göra - jag orkar helt enkelt inte. Jag vill kunna strunta i att blogga när jag inte har lust, jag vill inte behöva ragga läsare genom poänglösa kommentarer i populära men lika poänglösa bloggar eller genom att länka till trista och skrattretande dyra Net-A-Porter-produkter (tihi) eller artiklar i dagstidningarna. Jag vill ägna den extremt dyrbara fritid jag faktiskt har till sådant som känns lustfyllt, inte till att administrera annonser. Det är det helt enkelt inte värt.

Det betyder inte att du inte ska tjäna pengar på din blogg. Tjäna så mycket du bara kan.

Men kom ihåg att inte sälja dig för billigt.

Som sagt - tihi. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback