Watching out the window, thinking of all the things she should do

Det har hänt så mycket idag att det nästan inte går att skriva om det.
Jag struntade i att gå och lägga mig igår, eftersom mitt tåg till Stockholm ändå gick så tidigt, och jag är dålig både på att somna och på att vakna. På grund av sömnbristen har jag glidit igenom dagen inlindad i någon slags (ibland behaglig, ibland mycket obehaglig) dimma, men den har inte hindrat mig från att ha en skrämmande produktiv dag.

Vet ni, jag kör det hela i listform, det blir lättast så.

IDAG



- Försökte sova på tåget. Omöjligt. Högljudda vuxna talade om sina barn som åkt till Paris och stött ihop med gamla klasskompisar, alternativt om sin högstadietid i samma skola som Margot Wallström. Jag önskade att deras tänder skulle klibba ihop och skänka mig tystnad.
- Kaffe, fralla och juice på en bänk på Centralen. Betalade 40 spänn för tre minuters trådlöst nätverk. Lyckat, eh.
- Konferens på
PM. Nedslående och upplyftande om vartannat.
- Torsk med tomat- och olivröra.
- Spikade att jag ska vara med i ett program och snacka om det trevliga ämnet "mode och moral". Lokal-tv, but still. Om två veckor.
- Träffade en alldeles fantastisk person (som råkar vara mamma åt en annan alldeles fantastisk person) och diskuterade min kommande praktik. Nu vet jag vad jag ska göra och på vilken produktion jag ska vara. Jag är så fruktansvärt nöjd, nay, ÖVEREXALTERAD!!! Can't hardly wait.
- Gick till Gallerian och fotade till en artikel. Gick in på Zara vid Norrmalmstorg och ockuperade en provhytt med kläder värda tjugo tusen. Hittade finaste nyårsklänningen, som jag inte kan köpa, naturligtvis.
- Intervjuade två äckligt begåvade Beckmansflickor som vann en mycket välförjänt seger i Gallerian Fashion Awards.
- Åt palt med Martin, Anna och min Marcus.
- Satte mig på tåget hem. Somnade ögonblickligen.

Ja, det var dagen. I sin helhet, nästan. Jag förstår att ni inte är så intresserade, men... Jag ville nog bara visa att jag faktiskt varit ganska produktiv. Nej, jag vet inte heller vad det är jag försöker bevisa.

Kommentarer
Postat av: Vera

Säg till när det sänds i lokalTV.
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback