Heja Abbe.

Abbes pappa skriver:

Pepp pepp! Du mår snart bättre.

Vill du sätta din visdomstandsoperation i lite perspektiv, kan du hälsa på hos Abbe. Han har också opererat sig.


Nu i efterhand känner jag att det nästan var en dålig idé att på hos Abbe för att sätta min visdomstandsoperation i lite perspektiv.

Det gör ont i hela mig nu, inte bara i munnen. Att jag gråter likt ett litet barn är inget ovanligt när det gäller mig, men jag kan lova er att gråten är mer hjärtskärande än vanligt.

Jag läser länge. Om Abbes hjärta. Om operationen. Om hur mycket han tycker om glass, men inte sjuksköterskor - såvida de inte kommer med glass, förstås.
Jag läser det här inlägget:

"Nya ord.

Abbe har utvecklat sitt ordförråd den här veckan. Tyvärr är det följande ord:
- Aj aj aj.
- Oj oj oj."

...och det känns så fruktansvärt orättvist.

Okej, jag aj:ar och oj:ar mig likförbaskat här hemma i sängen.
Men Abbe klarar att kämpa på, Abbes föräldrar och syskon likaså, och då får jag verkligen ta och bita ihop (inte bokstavligt då, för det går inte), jag också.

Hälsa på Abbe du också.

Kommentarer
Postat av: Anja

Abbe är min nya hjälte :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback