"Gå och dra något vintage över dig!"

Hej vänner och bekanta;

jag har lite bloggsemester den här helgen (som de flesta helger), men jag passar på att svara på några av de frågor som jag fått genom kommentarer de senaste dagarna:

1. Den blå bikinin jag skrev om i somras är Johanna Vikmans kreation, jag skrev om den
här.
2. Min kamera är en Canon EOS 400D, jag använder standardobjektivet (18-55), ett 50mm och ett telezoom.
3. Nej, jag har inte den här bloggen för att få "personliga komplimanger", men det är verkligen inte som att jag sörjer över att jag får uppmuntran! Och ja, jag är trevlig också. Mot dem jag tycker om, åtminstone...

Kärlek, söta ni. Massor.

Det tipsas om min blogg:

"Beautiful Ones skrivs av Annika Marklund och hon är precis så egofixerad som man ibland önskar man själv var. 80% av hennes blogg består av bilder på henne själv, men när hon skriver gör hon det otroligt bra."

Haha, det är alltid roligt med komplimanger med inbyggda förolämpningar! Lite som när kursare säger "jag hittade din blogg, men HEEEEERREEEEGUUUUD vad du blir bra på bild, alltså hur gör du? HUR ÄR DET MÖJLIGT?!"

Kommentarer
Postat av: Fia

Men det är väl inte en inbyggd förlämpning? Din blogg består ju till 80% av bilder på dig och det tyder ju på en viss egocentrism. Sen är det du skriver fantastiskt, men det ligger ju i underläge ration bilder vs. skrift liksom. That's just the way it is :)(Det andra exemplet var dock en inbyggd förolämpning , ja)

2007-11-04 @ 07:56:28
Postat av: Kaprifol

"Gå och dra något vintage över dig" är en sån underbar förolämpning att jag måste använda den redan idag om jag hittar någon som förtjänar den. Tips: ta allt som komplimanger. Det gör jag och det underlättar. ;) Ha en fin helg!

Postat av: Hanna

Vadå inbyggd förolämpning? Det som står är ju sant: Du skriver jävligt bra. Och din blogg består till 80 % av bilder på dej. Vilket faktiskt många ser som befriande! Varför är du så överkänslig. Det är ju sanningen! var glad att andra tjejer beundrar din o-jantighet, istället för att falla i brudfällan själv genom att bli förbannad på en vänlig kommentar. Och nej, det var inte jag som skrev den.

2007-11-04 @ 10:29:40
Postat av: E

Ibland blir jag lite förundrad över folk som kritiserar andra bloggare för att vara egocentriska... Är inte all bloggning en form av egocentrism? Alla som bloggar gör väl det av egoistiska skäl, för att visa upp sig, sina åsikter, sina stilar? Ingen bloggar väl för andras skull? Eller? Ser inget fel i att vara ego i sin egen blogg, det är väl det blogg är till för, att få ventilera sig själv för andra, eller för sig själv. Vad är grejen med alla dessa invändningar?

2007-11-04 @ 11:03:30
URL: http://fulaflickors.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Oj! Jag ber om ursakt om jag forolampade dig! Nar jag laser igenom texten igen sa kan jag forsta om du uppfattade det som en forolampning, men det var verkligen inte menat som det. Du ar vacker, stark och intelligent och det ar darfor som jag gillar din blogg och skrev om den pa min blogg!

2007-11-04 @ 21:47:32
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback