"Don't ask me, I'm just a girl!"

Hade jag varit stockholmare inte bara i hjärtat utan också i praktiken hade jag naturligtvis gått på Kings 2-årsfest i min snygga Fataleklänning - inte för att jag är särskilt intresserad av vilka King anser är landets största makthavare inom manligt mode, utan snarare för att få umgås med de andra Fataletjejerna. Så sjukt inspirerande människor.


Snyggaste Hanna och Carolina. (Foto Jan Sulocki, Stureplan.se)

Underbara Isobel Hadley-Kamptz tipsade om mitt inlägg Enough is enough i sin blogg (läs det här), och den första kommentaren lyder "Hmm, måste erkänna att jag blev förvånad över att detta var skrivet på en modeblogg!" Eftersom jag aldrig riktigt sett mig själv som modebloggare har jag inte riktigt uppfattat det förakt som tydligen existerar för modebloggar(-e), men plötsligt får jag höra det från alla möjliga håll. ("och man ba hello? ni MODEBLOGGAR FFS! ger inte direkt världens brightaste intryck själva"...) De få "modebloggar" - eller vad de nu är - som jag själv följer har jag aldrig någonsin uppfattat som ointelligenta eller tanklösa, om än ytliga på sina ställen. (Därmed inte sagt att yta på något sätt omöjliggör innehåll.) Tror människor uppriktigt sagt att jag är dum i huvudet för att jag intresserar mig för mode? Det är ju fantastiskt. Som musikbloggare blev jag visserligen kallad inskränkt både en och två gånger, men åtminstone aldrig ointelligent. Det är något nytt för mig, och jag finner det ganska skrattretande. Min första impuls är förstås att rada upp ett gäng anledningar till varför jag anser att det är fullständigt absurt att kalla mig och alla andra modebloggare dumma, med vid närmare eftertanke skulle det självklart inte hjälpa det minsta.

Men visst, mode är ju ett fenomen som främst intresserar tjejer och bögar - andra klassens medborgare. Naturligtvis föraktas det.

Your loss.
Verkligen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår inte varför mode ska föraktas på det sättet som det faktiskt gör, det är väl ett intresse som alla andra? Återigen är vi inne på samma ämne som du tagit upp - varför bry sig så hårt när man kan undvika det så otroligt lätt? Är man inte intresserad av mode, fine - undvik modebloggar. Är man inte intresserad av sport - undvik sport. Det är precis samma sak!
Annika - keep up the good work, jag gillar din modeblogg och allt annat den innefattar. Du inspirerar, tänk på det!

Postat av: Annika

Tack, snälla Anna!
Ja, men ibland känns det ju som att det är lite tvärtom - de kanske BORDE ge modebloggarna en chans innan de dömer ut dem? Eller ÅTMINSTONE inse att det, precis som inom vilken annan genre som helst, finns bra och dåliga modebloggar(-e). Och att tro att ett modeintresse skulle innebära låg intelligens är ju bara patetiskt.

2007-05-16 @ 16:24:48
URL: http://www.fatale.se
Postat av: annan anna

bra skrivet tjejen. you go!

2007-05-17 @ 00:59:44
Postat av: Avskyvärd

Det som skiljer din "modeblogg" från andras är ju ändå att du är smart :S

2007-05-17 @ 18:44:20
URL: http://obnoxious.blogg.se/
Postat av: Lina

gött..word annika! fy fasen vad bra!..eh och ja jag är ju faktiskt också smart trots att jag drivit en "modeblogg" i snart ett år nu....sen jag övergav modeflickan har jag väl blivit ännu mer av en modeblogg kan jag tänka i och med att jag jobbar för en modetidning....men vad fan bryr jag mej om det...inte ett jäkla skit skulle jag vilja säga...och nästa gång du blir stockholmare i praktiken får vi se till att ses. gött så.

2007-05-20 @ 00:16:15
URL: http://www.modette.se/linab/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback