Annika - stildiktatorn!

Ååååh. Vad jag älskar att få kommentarer.

Calle om I can't ever sleep with you again
Pinsamt med ytliga egomänniskor som tycker att de själva är snygga och skryter över det. Äckligt tycker jag. Skönhet ligger i betraktarens öga. Alla har olika smak! Det du gör bidrar bara till ätstörningar och utseendefixering hos dagens ungdomar. DU borde skämmas.

Qué?
Ja, för jag cementerar ju verkligen skönhetsidealen och påstår att alla borde ha samma smak. (?!?) Calle, sök hjälp, du hallucinerar.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

~Ha en trevlig helg!~

Postat av: A

Shit vilken "nötta"......Ja, han borde verkligen läsa allt du skrivit. Och sen när är det fel att gilla sig själv? Keep up the good work:)

2007-05-04 @ 16:18:22
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: K.

Som trogen bloggläsare känner jag inte igen mig (eller, dig menar jag) i någon av de där beskrivningarna... han måste ha gått fel =)

2007-05-04 @ 16:21:20
Postat av: Mary-Marie

HAHAHAHAHAHAH JAAA ANNIKA DU FÅR MIG ATT MÅ SÅ DÅLIGT ÖVER MIG SJÄLV OCH MIN KROPP OCH DU TVINGAR MIG ATT GÅ I Cheap Mondays och kilklackar!!! ...Nej men ärligt så klippte jag ju av mig håret och luggen för att du inspirerade mig så lite stildiktator kanske du är fast undermedvetet... hahahaa

2007-05-04 @ 16:22:43
Postat av: Heidi Norman

Annika, skit i idioterna. Jag förstår att du tar illa upp men du borde kanske egentligen bara blunda, radera och glömma... samtidigt tycker jag att dte är bra att du och Hanna visar att ni får taskiga kommentarer så att man fattar att alla får ta skit som bloggar, även de populära och omtyckta. Jag tycker i alla fall (och många med mig) att du är underbar, och du är allt annat än vad puckot där uppe skriver. Kom ihåg det. Du inspirerar, men det betyder såklart inte att du säger åt folk vad de ska tycka (det finns det däremot många andra som gör)... Stå på dig. Kram.

2007-05-04 @ 16:26:18
Postat av: Anonym

Du måste vara snäll mot dom elaka. Det är det enda sättet att skapa en vacker värld.

2007-05-04 @ 16:28:41
URL: http://lucidor.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tycker Calle har en liten poäng trots allt, man har inte en blogg om sig själv om man inte hemskt gärna vill visa upp sig själv och vem man är. Sen om det är äckligt som calla uttrycker det eller inte är upp till var och en att avgöra. Dessutom är det ganska komiskt att du ständigt pratar om din kropp i olika avseenden och lägger upp bilder på hur smal du har varit, precis som alla människor som tycker att de blivit stora på sistone gör; kollar på gamla kort och längtar. Söker du bekräftelse på att du är snyggare nu med åtminstone, om än lite, mer hull för att du själv är obekväm och osäker med din kropp? Om du nu är så nöjd med din kropp som du påstår, kan du då inte, snälla, sluta prata så mycket om den hit och dit? För i så fall behöver du väl inte den bekräftelsen? Du är något av en paradox just nu. Om fallet inte är sådan tycker jag att du rakryggad ska erkänna att du har en förvrängd uppfattning om din kroppsstorlek och en dålig relation till din vikt.

2007-05-04 @ 16:35:47
Postat av: Natalie

har aldrig läst din blogg tidigare så kan inte säga om jag håller med Calle elr ej. Men jag hoppas att du har en bra relation till din kropp och INTE bidrar till att andra tjejer får en massa ätstörningar.

2007-05-04 @ 16:40:49
URL: http://nataliestankar.blogg.se
Postat av: Annika

Kära Anonym. Jag är trött på att få kommentarer av människor som påstår sig veta något om mig, som du nu gör, och inte vet vad de pratar om.
Att vilja visa upp vem man är anser jag är ganska synonymt med att ta plats, och ja, jag är bra på att ta för mycket plats. Sådan är jag, acceptera eller besök inte min blogg.
"och lägger upp bilder på hur smal du har varit, precis som alla människor som tycker att de blivit stora på sistone gör" - FY FAN vad elakt skrivet. Det där är ju bara lögner och skitsnack. Jag var väldigt underviktig som barn och har sedan puberteten pendlat mellan femtio och sextio kilo, just nu ligger jag ganska lågt på den skalan och tycker att det är lite jobbigt, eftersom mitt immunförsvar funkar bättre när jag väger lite mer. Jag äter ordentligt men går ner på grund av stress, och kan alltså inte bara "äta upp mig". Att påstå att jag skulle tycka att jag "blivit stor" är ju bara absurt. Däremot så JAAAAAAA, varsågod, jag har - precis som de allra flesta - en något förvrängd kroppsuppfattning, som framför allt går ut på att jag känner mig "fulare" (inte tjock, snarare otränad och glåmig) när jag mår psykiskt sämre.
Men om du vill läsa en blogg av en människa som INTE är en paradox utan som är totalt trygg i sig själv, då förstår jag inte varför du håller dig kvar här. Jag är inget jävla magasin, du behöver inte säga upp någon prenumeration, det är bara att aldrig någonsin gå in på den här adressen igen. Jag kommer inte att sakna dig.


Tack, alla ni andra, för ert stöd.

2007-05-04 @ 16:43:18
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Linisen

Hej! Du är skitbra.
Det är din blogg och du gör som du vill.

2007-05-04 @ 16:46:32
URL: http://linasofiasvensson.blogg.se
Postat av: Annika

Nathalie - Jag har inte en perfekt relation till min kropp, jag är ingen övermänniska. Jag kan tycka att jag är sjukt ful, jag kan tycka att jag är skitsnygg, jag är inte konsekvent. Jag har dock ALDRIG påstått att det skulle vara "bättre" eller snyggare att vara smal än större, och jag är övertygad om att de som känner mig skulle skratta åt att jag skulle bidra till ätstörningar. Om det nu inte är att bidra till ätstörningar att inte vara överviktig, och isåfall har jag inget att säga - jag är som jag är, jag ser ut som jag gör, det gör alla andra också. Jag önskar verkligen att alla kunde vara nöjda, och om de inte är det, kan få hjälp att bli nöjda på ett hälsosamt sätt.

2007-05-04 @ 16:46:49
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Annika

Linisen - Tack, snälla du. Jag hoppas att du inte känner att jag tvingar dig att klä dig och se ut som jag! ;)

2007-05-04 @ 16:47:29
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tycker att det roligaste med dig är att du är så tjock och ful men tror att du är smal och snygg. alla som ger dig komplimanger är antingen blinda eller järntvättade. ändå kan jag inte låta bli att gå in på bloggen, det är som att gå in på uglypeople.com, för att skratta. hahahahahaha.

2007-05-04 @ 17:00:51
Postat av: -

senaste anonyma: LOL! du kanske borde tvätta ögonen? du har en ganska sned bild av vad smalt är.

2007-05-04 @ 17:13:29
Postat av: Emma

Först av allt- din blogg är bäst! Sedan måste jag säga, som så många andra har gjort före mig, att det är DIN blogg Annika, du får skrriva vad du vill och lägga upp vilka bilder du vill. Gillar man det inte behöver man inte läsa. Punkt slut, stå på dig.

2007-05-04 @ 17:15:34
Postat av: Anonym

din blogg är underbar :)

2007-05-04 @ 17:35:06
URL: http://www.eaudepacific.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag älskar dig.

2007-05-04 @ 18:14:32
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ärligt talat så förstår jag inte hur varken Calle eller Anonym kan ta det på det viset; att du söker bekräftelse på det sätt som åtminstone Anonym hävdar. Visst finns det sådana i bloggvärlden, men jag har aldrig upplevt att du är en av dem. Så jag förstår inte alls.

2007-05-04 @ 18:17:27
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Victoria

by the way, fyfan för alla äckliga anonyma kommenterare.

2007-05-04 @ 18:20:00
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Hanna P

men orka, det är klart man ska få se sig själv som vacker, hur ska man annars orka med när vi har dom här idealen?

2007-05-04 @ 18:54:38
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Erika

Hjärtat, I love you.

2007-05-04 @ 19:12:12
Postat av: Malin

Gillar din blogg jättemycket!
Men förstår inte varför du inte bara kan ignorera negativa kommentarer. Så fort nån säger minsta lilla blir du jättegrinig och måste göra värsta inlägget.
Skit får man alltid, det får alla. Sen är inte allt acceptabelt men varför ge folk uppmärksamhet de inte förtjänar? det är väl bara att radera folks kommentarer då och gå vidare. Känns som att du inte har väldigt svårt att ta alla form av kritik .


/malin
PS: jag är grymt spänd på nya fatale! rolig idé med ett bloggimperium haha :DS

2007-05-04 @ 19:12:58
URL: http://vanille.blogg.se
Postat av: Natalie

asså sorry för det jag skrev, nu när jag har läst din blogg och vad alla, som läser din blogg, har skrivit om dej så förstår jag att den där anonyma personen och calle bara är lite störda. Ha det bra!

2007-05-04 @ 19:20:58
URL: http://nataliestankar.blogg.se
Postat av: Ulrika

Jag gillar att du gillar dig själv. Jag blir irriterad över att vi i Sverige inte tillåts tycka om oss själva. Dessutom är det ju inte en jävel som tål lite ironi!

You go girlie!

2007-05-04 @ 19:38:58
Postat av: fröken Främling

Vilken uppståndelse! Och alla de som klagar verkar klaga på lite olika saker. Känns mest som att folk är smått avundsjuka och finner nöje i att hitta på brister o problem, dessutom förväntar sig visst vissa att bloggen ska anpassas efter vad de tycker om. Till er anonyma: Sluta läsa bloggen om den nu verkligen gör er så upprörda.

2007-05-04 @ 20:19:52
URL: http://melankoliskt.blogg.se
Postat av: Madeleine

MEN HERREGUD! Vad är det för människor som skriver kommentarer?! Avundsjukan lyser ju rakt igenom!

2007-05-04 @ 22:21:46
URL: http://ohlamour.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag förstår inte dom negativa kommetarerna om Annikas kropp, inställning och blogg på senaste. Jag förstår inte alls "lätt för dej att säga, du som är så smal" och liknande.
Jag tycker att du är skitsnygg och verkar vara skitbra som person. Att du är snygg har för mej inte mycket med att du är smal att göra, utan med hela grejen: snygga kläder i snygga kombinationer, din personlighet, att du lägger ner tid på att ta fina foton och lägger tid på din blogg!
Jävligt jobbigt om alla smala modeintresserade personer skulle tvingas lägga ner sina bloggar för att visa att dom också tycker att idealen är skeva. Ska man som smal tvingas äta upp sej 20 kilo för att få tycka om sej själv?

2007-05-05 @ 00:04:26
Postat av: Candy

Hur kan man egentligen bidra till att andra tjejer får ätstörningar? Jag förstår inte. Och hur kan det vara någonting dåligt att gilla sin kropp? Om skönhet ligger i betraktarens öga borde det väl ändå inte vara så farligt att du hyllar ditt utseende. . .

Och hur tänker han: får man inte tycka om sig själv när man är smal?

2007-05-05 @ 20:27:15
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Candy

PS: Jag har aldrig upplevt att du hyllat ditt utseende.

2007-05-05 @ 20:31:25
Postat av: S

Senaste anonyma (som bildat ett helt nytt ord i JÄRNtvättad. Heter det inte HJÄRNtvättad?)är endast ute efter att mucka gräl, skönt att se att du inte tar åt dig. Som du tidigare skrivit, detta är inget jävla magasin. Passar det inte, ge fan i att läsa det då. Tack för en bra blogg med tjusiga klädtips, I like!

2007-05-07 @ 08:36:45
URL: http://chives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback