A whiter shade of pale

Klockan kvart över tio anlände jag till Marlenes lägenhet för att filma vår allra första "egna" kortfilm ever (i höstas gjorde vi en, men i grupp om fem-sex personer, inte samma sak som nu när allt ansvar ligger på en själv).
Nu, klockan tjugo över sex, kom jag hem.
Hallå, filmen ska bli tre till fem minuter lång!
Helt löjligt att det tar en sådan vansinnig tid. Plötsligt känns det inte det minsta konstigt att en två-tre timmar lång film tar åratal att göra - långfilmer måste ju dessutom ta evigheter att klippa. Själva har vi tre halvdagar på oss, vilket förmodligen kommer att räcka, eftersom vi kan alldeles för lite om redigering för att kunna göra mycket mer än att lägga olika klipp efter varandra i en tidslinje. Det ska verkligen bli otroligt spännande att se vad tusan det blir av det hela! Det kändes som att inspelningen gick skitbra, trots missbedömningen av inspelningstiden (jag hade trott att vi skulle vara klara till två, typ), men hur resultatet blir står skrivet i stjärnorna...

Att våren ligger i luften är det bästa som hänt i år.

Jag skulle väldigt mycket hellre vilja ha det såhär.



(Bortse ifrån min bleka, skabbiga lekamen, tack!)

Kommentarer
Postat av: L

Vi väntar också på våren!
www.roikaspian.se

Postat av: Sanna

Jag längtar till söndag då jag får krama din bleka, skabbiga lekamen!

2007-03-05 @ 23:05:22
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Lina

oh vem skulle inte vilja det...solsolsol..var är du?!

2007-03-06 @ 00:02:31
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: motherfakka

Ja det är sjukt att det tar sån lång tid. Ibland undrar man vad fan man håller på med. Men ibland är det ju även värt det.

2007-03-06 @ 00:11:03
URL: http://motherfakka.blogspot.com/
Postat av: a

Hej Annika! Först vill jag säga att jag tycker du är lite sådär väldigt grym. Bla mycket duktig på att skriva och lagom rapp i käften. Det gillar jag!
Sen undrar jag vad det är för utbildning du går? Verkar väldigt intressant för min del =)

Hälsningar Linnéa

2007-03-06 @ 10:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback