I could skate away on

En tjej från DHL ringde mig nyss.

"Jaha", sa jag, "och vad är DHL?"
"Vi kör ut paket, alltså", svarade hon.
Hon lät väldigt trevlig och hon frågade om min portkod.
Jag gav den till henne, hon fascinerades över att den har fem siffror istället för fyra. Det gör de flesta. Men hon är ju ändå budtjej, hon borde ha hört det mesta. Men inte.

Vem skickar paket till mig? Och varför?
Har jag nätshoppat någonting som jag inte ens behöver gå och hämta ut själv?

Nätshopping är bäst. Som julafton varenda gång en avi dimper ned i brevlådan.

Och idag kommer ju tydligen självaste tomtemor och lämnar av paketet...

Kommentarer
Postat av: tiny

Det låter lite läskigt att vem som helst skulle kunna ringa och få någons portkod. Men det är klart att man kommer ju inte långt med den.
Hoppas att det blir en trevlig överaskning med ett bortglömt/hemligt paket! :)

2007-07-04 @ 19:03:47
Postat av: tove

du får rapportera vad det är senare=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback