Sunshine through the rain

Det är så skönt att ha fullt upp, att inte ha tid att tänka och noja för mycket, att aldrig ha tid att ha tråkigt.
Dessutom uppskattar man verkligen de få lugna stunder man får så mycket mer. Som dagens tågresa till Stockholm - 1 timme och 25 minuter (vi fastnade mellan Södertälje och Flemingsberg, vilket gav mig tio minuter extra) alldeles för mig själv, att bara få sitta och läsa (nya ELLE och NYLON), reflektera över dagens redovisningar (vi visade och fick feedback på våra dokumentärfilmer), filosofera. Ljuvligt. Det blev inte heller sämre av att det plötsligt plingade till i högtalarna, och en sympatisk röst som kom från bistron förklarade på bred skånska att han gav ut de sista kanelbullarna och de sista kopparna kaffe till de som orkade masa sig dit. "Oh my God, gratis!", tänkte jag, kastade mig upp ur sätet och småsprang genom fyra vagnar. Mmm, det var det värt! Syndigt gott. (Och den första stjärnan i kanten någonsin för SJ i min bok.)

Nu ska jag klä på mig och springa iväg till t-banan, jag ska iväg och möta upp min underbara vän Sofie som ska agera kavaljer åt mig på
Tjuvlyssnat-festen ikväll. Vi har verkligen hur mycket som helst att catch up on! Hon är den sortens människa som verkligen inspirerar, som sprider positiv energi vart hon vänder sig.
Och just nu vänder hon sig snart mot Slussens spärrar och undrar vart tusan jag är, så det är bäst att jag skyndar mig!

(Åh, herregud vad corny den där sista meningen blev. Förlåt. Jag är lite sockerhög, jag skyller allt på kanelbullen!)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken fin blogg du har!!!

Postat av: Emelie

Hej.

Jättefin och fascinerande blogg.

Har du lust så vore jag underbart glad om du ville ge LA semster tips. Vart kan man bo? Vart "ska" man bo? Vad ska man inte missa?

Såg att du jobbat i Furuvik. Kul. Då har vi en sak gemensamt!

Hejdå!

2007-01-17 @ 21:39:47
Postat av: Oscar

Håller med totalt. Jag har ju haft absolut ingenting att göra ett litet tag nu, man blir så less. För att inte tala om hur uttråkad man blir!
Det är mycket bättre att vara så upptagen så man inte inser hur tråkigt man hade kunnat ha egentligen eller ens har. Ja du förstår:)

2007-01-17 @ 23:10:20
URL: http://oscarwilliams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback