Smells like happiness

Idag har jag trippat omkring i min lilla svarta och känt mig superchic, solat i bikini på gården medan jag läste senaste Harper's Bazaar, hämtat farmor på flygplatsen (eller okej, jag följde med och hämtade henne) och ätit sjukt goda chokladmuffins. Min syster har verkligen många talanger - idag har jag både sett henne baka underbara muffins och knäcka fyrtioåriga män i kung fu.
Min farmor är över sjuttio men jobbar fortfarande, hon säljer parfym i ett varuhus, och har varit min personliga supplier av parfym sedan jag var femton. När vi var hemma hos henne passade jag på att be om nya flaskor med min drog - Givenchys Very Irresistible. Mmmm! Fräschaste doften och snyggaste flaskorna. Jag älskar designen, den är så... architectural.
Sen är det nog mycket av en vanesak också - vissa personer verkar byta doft varje säsong, men jag har jättesvårt att tänka mig att byta, det skulle kännas riktigt konstigt att inte dofta som mig själv. Och hey, vem vill inte vara oemotståndlig? :)



Jag hade naturligtvis kameran med mig, så ni slipper inte undan - här är dagens bildskörd:


Farmor och lillasyster...


Väntan på flygplatsen


Mina kusiner, Lauren och Leah - bilden är gammal och inte tagen av mig...


...och inte den här på Leah heller. Men de är fina ändå! :)


Farmors julpyntade trädgård...






Min syster döpte den här bilden till "House of Evil".
Huset vi bor i och fullmånen - utan minsta photoshoppande.
Så grymt snygg, om jag får säga det själv. ;)


Imorgon - shopping!
Om ni skyndar er på hinner ni ge mig tips om vad jag borde leta efter - annars lovar jag att det blir klännings- och skojakt, precis som vanligt...

Kommentarer
Postat av: Linda

älskar din blogg (: älskar dina bilder ! sjukt söt (:

Postat av: alexandra

Jag vill bara veta hur det var på camarillo och om din kille hittade något bra!!?

2007-01-03 @ 21:39:17
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: retrobågar

Din farmor verkar vara av den sorten som skulle kunna följa med oss till Zanzibár, vi är 66 och 67.
To Annika's grandmother:
Lots of greetings from a retired social geographer and a retired optopmetrist going to Zanzibar in February with 1500 reading-glasses. Care to join?

2007-01-04 @ 02:04:41
URL: http://spectaclesforafrica.blogg.se
Postat av: Annika

Retrobågar - åh, ni är så rara! Farmor är faktiskt helt klart typen som skulle kunna följa med er till Afrika, men just nu har hon svårt att ens röra sig - hon kan gå korta sträckor med rullator, det är allt. Hon ramlade och slog sig riktigt ordentligt för några veckor sedan, nämligen. Jag håller tummarna för att allt kommer att läka bra.

2007-01-05 @ 19:59:44
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Annika

Linda - TACK! Din är sjukt bra, men det vet du ju själv... ;)

Alexandra - vi hade en GRYM shoppingdag, bilder kommer att dyka upp i bloggen allteftersom!

2007-01-05 @ 20:00:32
URL: http://beautifulones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback