Jag börjar nästan svä-äva

Äntligen, äntligen, äntligen! Jag har full förståelse för att blogg.se måste uppgradera och bygga ut sina servrar, men det betyder inte att jag tycker att det är okej att varken jag eller några av mina favoritbloggare kunnat skriva av oss när vi vill under de senaste dagarna. Nej, de får gärna vara färdiga snart. Men nu verkar det ju fungera i alla fall, peppar peppar...



Gårdagens största i-landstragedi var att jag - för första gången på, ja, jag kan inte ens minnas sist det hände - misslyckades med att klippa min lugg. Jag måste ha tänkt på något helt annat, för plötsligt var den jättekort på ena sidan, och det fanns inte mycket att göra utom att jämna till det på andra sidan. Jag fick förstås totalspel, "NU MÅSTE JAG JU VARA FUL PÅ JUL OCH NYÅR!!!!!!!!!!!!", men efter att jag insett att frisyren går att rädda någorlunda genom att fortsätta att sätta upp luggen med hårspänne kunde jag erkänna att - tja, okej, det kunde varit värre.

Är jag den enda som är överlycklig över bristen på snö och kyla?! :) Det kanske är the California Girl i mig som jublar, men jag förstår verkligen inte hur ni kan längta efter att behöva ha fula grova vinterkängor och bli förkylda och få torra händer och förfrusna fingrar! Jag tackar och tar emot tills någon kan bevisa att det faktiskt är någonting allvarligt som hänt vårt klimat. (Det kan ju faktiskt bara vara en mild vinter - det har hänt förut.) Fast visst, lite underligt kändes ju att igår kväll kunna säga "oj, nu är det lite kyligt, så här kallt har det nog inte varit sen i oktober."

Igår var det ju som bekant Lucia. Jag firade på mitt eget lilla vis genom att, ehm, klä mig fint och dricka lite glögg - men jag såg faktiskt till och med ett riktigt Luciatåg! Kors i taket. Jakob och jag var på stan (han är en god människa och skulle köpa sina sista julklappar, jag skulle hämta ut mina glasögon som fått nya glas, that's how selfish I am), och i en av galleriorna gick vi rakt in i en lång rad vitklädda flickor som sjöng i stämmor och höll i tända ljus. Jag kände mig en smula gammal när jag insåg att jag fick något blankt i ögonen och inte kunde sluta att säga "men så rart, så bedårande!"

(Går)dagens outfit:






...i mina gyllene skor!

Svart långärmad skjorta och grå yllestrumpbyxor, H&M
Svart klänning med ballongkjol, Vero Moda
Guldskor med brodyr, Din Sko
Guldskimrande skärp, Vila
Guldkedja med svart pärla och fjärilsformad guldring, presenter (Tack mamma och Micke!)



Hur typiskt är det på en skala att Sveriges snyggaste och grymmaste modebloggare Hanna Fridén igår postade ett inlägg där hon har på sig inga mindre än bågarna jag verkligen, verkligen, verkligen ville ha från Spectacles for Africa? (Här är bevisen: Hannas inlägg - mitt inlägg) Oh well - är det någon som verkligen förtjänar att bära dem så är det Hanna. :)


Kommentarer
Postat av: Hanna Fridén

Du får låna dem så mycket du vill! Så snart Ron lånat klart dem, alltså!

Postat av: Lina

ser ju hur bra ut som helst. dessutom lär den ju ha vuxit ut ganska mkt till både jul o nyår...

2006-12-14 @ 15:53:15
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Josefin Klasskamrat

Du är fortfarande grymt snygg. Och snön kan för min del vänta med att komma till ett annat decennium(?) =)

2006-12-14 @ 15:59:42
Postat av: retrobågar

Fel, fel, fel...
Får man skriva så? De säger så på TV i alla fall.
Den bågen som Hanna har på sig har aldrig varit ute på nätet.Den bågen Annika ville ha först var nr 40, som gick till ngn helt annan.
Detta bevisar bara att det är svårt att se hur en glasögonbåge ser ut på bild och att det är fotografens fel eller förtjänst om bågen ser bra ut.
Som Hanna har sagt hela tiden, fotografera bågarna på en modell....jovisst, men vi har inga modeller här, eftersom Hanna har alla i Stockholm.

2006-12-14 @ 16:11:39
URL: http://spectaclesforafrica.blogg.se
Postat av: cherry

det man längtar efter är kanske inte att "behöva ha fula grova vinterkängor och bli förkylda och få torra händer och förfrusna fingrar" utan efter att slippa rubbningar i systemet. göteborg under vatten känns till exempel inte så hett för tillfället. visst, det är glada gatan att kunna ha sommarpjuck på fötterna men till vilket pris liksom?

2006-12-14 @ 16:33:31
URL: http://cherryontherocks.blogspot.com
Postat av: Victoria

Ja måste då säga att jag utifrån dessa bilder, och tidigare bilder nu dragit slutsatsen att du är utomordentligt bra på det där med accessoarer! Varken för mycket eller för lite. Är det där halsbandet du nämnde tidigare? Det är hur som helst bedårande! Det syns att du bara inte har slängt på dig vilket halsband som helst, utan att halsbandet har någon form av betydelse för dig...

2006-12-14 @ 16:59:43
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Matilda

Du tar riktigt snygga bilder måste jag säga, har spanat lite på din blogg. :)

2006-12-14 @ 17:49:44
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: Marina

Hi. Your blog is great ! Are you interesting in a link exchange with my blog ?
http://escarpins-marinamode.blogspot.com/
Marina (from France)

2006-12-14 @ 19:31:58
URL: http://escarpins-marinamode.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ett tips! :)

http://gratisgen.se/?ref=30241
Bli medlem på gratis gen och få gratis prylar.. Vad sägs om presentkort på MQ eller ett playstation 2?

Läs mer på sidan om hur man gör.. men de är inget som kostar pengar!

jag vet att det funkar eftersom jag har kompisar som har fått sina grejer.. :)

2006-12-14 @ 19:40:43
Postat av: retrobågar

Kolla vad Hanna på http://frankincense.blogg.se/
skriver om denna Gratisgen. Tydligen ngt som hon inte gillar.
Vad slags gener är det som är gratis?
Nog inga som man vill ha ändå 8-))

2006-12-14 @ 19:42:54
URL: http://spectaclesforafrica.blogg.se
Postat av: néa

Men herregud vad snygg du är människa!
Jisses, du är helt galet fotogenisk och sötast på lääänge!
Sen att din stil är supersnygg är också en femma.
Du är jättelik Sandra Bullock btw.

2006-12-14 @ 20:02:50
URL: http://tussilago.webblogg.se
Postat av: Annika

Hanna - TACK sweetheart, men nu påpekar ju retrobågar att det tydligen är ett par andra bågar ändå! Så shame on me!

Lina - ojojoj, du skulle se den "utsläppt"... jättekort, spikrak, lite taggig, uuuh. Men visst, förhoppningsväs växer den FORT. Men tack! Skönt att det går att luras i alla fall... :)

Josefin - aaaaw, du är för go! Snygg kan du vara!

2006-12-14 @ 20:28:14
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Annika

retrobågar - wow, kunde svurit på att det var dem. Förstår att det är väldigt svårt att fota bågarna så att det verkligen syns hur de ser ut... jag är i alla fall grymt nöjd med mina gröna. :D

cherry - naturligtvis. Det fanns ett mått av ironi i inlägget. Du har självklart rätt, men det vet du ju redan.

Victoria - jaaa, precis det jag nämnde tidigare, vad roligt att du gillar det! Tack så jättemycket, jag tar det som en stor komplimang, särskilt när det kommer från dig.

Matilda - TACK! Vad roligt att du gillar bilderna!

Marina - sure, I really like the creative shoes on your blog...

Néa - men shit, vad gullig du är (även om jag inte ser likheten med Sandra B...)! Din blogg var kanon, länkar till den på en gång, du är riktigt grym på kollage. Tack tack tack!

2006-12-14 @ 20:29:53
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Alexander

Hallå! Sluta vara så oförskämt snygg hela tiden, det är jobbigt för oss vanliga dödliga :-)

2006-12-15 @ 09:42:11
URL: http://www.collective.se/
Postat av: Mimo

Snygg outfit och jag håller med om abstinensen (-;

2006-12-15 @ 17:25:35
URL: http://mimostyle.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback