Cracks in a Photograph

Idag är det dags för fotografering!
Innan jul fick alla som jobbar för
Collective varsitt "projekt", ett lite större jobb att pyssla med, och mitt var en modefotografering med tema "svarta smycken - kontraster". Jag har funderat väldigt mycket på hur jag vill ha bilderna, och under en av den här veckans sömnlösa jetlag-nätter bestämde jag mig till slut. Så nu ska jag springa ner på stan och samla ihop allt jag behöver, och klockan 14 ska jag och Hanna sätta igång och plåta hemma i mitt kök!


Fota: Azra Halilovic

Jag har bestämt mig för att byta ut "svarta smycken" mot "svarta accessoarer" för att få en lite bredare grund att jobba med, och jag har alla bilder uttänkta i huvudet, så nu hoppas jag bara att jag ska lyckas få fram den känsla jag vill. Håll tummarna för att allt går bra - det kommer i alla fall jag att göra...

--------------------------------------------------------------
Uppdatering!

Om vi säger såhär: olika butiker varierar verkligen när det kommer till butikspersonalens grad av hjälpsamhet. Problemet är ju nämligen att de flesta affärer inte har öppet köp på sina bijouterier, så jag behövde helt enkelt få tillstånd att lämna tillbaka alla accessoarer imorgon. Inne på Glitter och Ur&Penn var de otroligt tillmötesgående och gulliga, på Vero Moda och H&M var de tveksamma men gick att övertala efter ett tag, men på Kicks tog det tvärstopp. Oh well, jag har allt jag behöver, även om det inte gick att hitta en enda svart ring i hela Norrköping...
Nu kommer snart Hanna, så jag ska förbereda det sista inför plåtningen. Hann dock med att fota dagens outfit, jag har ju som jag tidigare skrivit fått äran att inleda Collectives stildagbok, så det gäller att komma ihåg att dokumentera allt jag har på mig varenda dag.

Dagens outfit:



Svart skjorta med kort puffärm, H&M
Grå klänning, blu heaven
Silverfärgat skärp, Forever 21
Silverfärgade flats, Nine West
Champagnefärgad väska, Forever 21
Ring (julklapp från mamma) och silverhalsband

Hmmm, var kommer mina käkben ifrån? De har börjat dyka upp på en massa bilder, och jag klagar absolut inte, men de har aldrig synts förut!


Svart, svart, svart!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Du ska se mina ögon just nu - de är stora som tefat! Svart, svart, svart! Jag vill ha allt det där, i synnerhet den svarta väskan från H&M. Jag gissar på att det kommer bli fantastiskt fina foton!

Din outfit är klockren.

Postat av: Elin

LÅter som ett väldigt spännande projekt. Jag hoppas man får se bilderna sen. Dinoutfit var väldigt fin också!

2007-01-19 @ 19:13:45
URL: http://speedofsound.blogg.se
Postat av: cat

haha, kategori kök?

2007-01-19 @ 21:02:36
Postat av: Hanna Fridén

Glitter är en väldigt bra butik ^_^

2007-01-19 @ 22:58:15
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Martina

Älskar din outfit idag! Nu har jag kommit tillbaka till din blogg cirka tre gånger på några timmar, bara för att titta på outfiten. Så himla snyggt!

2007-01-20 @ 01:23:32
URL: http://stylishdogblog.blogspot.com/
Postat av: Evelina

jättesnygg outfit!

2007-01-20 @ 19:12:35
URL: http://evelinasshopping.blogg.se
Postat av: Anna

Snygg outfit!:)

2007-01-23 @ 21:08:01
URL: http://menmankanjualltiddromma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback