Another day in paradise

Idag kom det till slut - det riktigt, riktigt fina vädret. Som en perfekt svensk sommardag, omkring 25 grader varmt och lite milda vindar när solen börjar bränna. Efter ett träningspass på YMCAs gym gick jag och Marcus på promenad i min familjs kvarter, med kameran i högsta hugg; det går ju inte att motstå att fotografera allt tacky julpynt som står utspritt i var och varannan trädgård! Att kunna strosa omkring i t-shirt och shorts strax innan nyårsafton känns definitivt inte fel.

Igår skrev jag om hur irriterande dåligt utbudet av manligt mode är i Los Angeles (och det skiljer sig inte mycket från övriga USA), men att det går att hitta en del schyssta skor och väskor, som tyvärr säljs för samma priser (eller dyrare) som i Sverige. När vi var i
Northridge Mall igår hittade vi en galet snygg väska från Ben Sherman som kostade 115 USD (plus skatt), och det kändes tyvärr liiiite saftigt för fattiga studenter som vi. Idag var vi på märkesoutletten Loehmann's Plaza, och Marcus gick runt och kollade bland det väldigt magra herrsortimentet medan jag provade tio potentiella nyårsklänningar (det blev två stycken, jättesöta, men jag har inte bestämt mig för om någon av dem är nyårsmaterial - bilder kommer, lovar!). När jag kom ut från provrummet hade han hittat Ben Sherman-väskan - för 40 USD. Det är 280 kronor! Istället för 850! Lätt härligaste fyndet på länge, och jag är glad att det var Marcus som hade äran att göra det och inte jag - jag är alldeles för bortskämd med att hitta snygga, billiga grejer. (Bland annat blev det ett par helsvarta Converse Allstars för mig idag för 245 kronor, det är ju bara att tacka och ta emot.)

En liten stilstudie av underbaraste Ben Sherman-väskan (och lite annat smått och gott):


"Titta bara hur vacker jag är!"










Lifesaver, 2007






"Welcome to Tackyville!", hälsar ståltrådsversionen av Rudolph the Red-nosed Reindeer och hans tvillingbror.


Jag var mysigt turistig i t-shirt med zebratryck från Hot Topic och shorts från H&M.


Det var något seriöst fel på min lugg idag, men jag var glad ändå, som synes.


Marcus körde på rockstjärnestilen och var nära nog svartvit!


Vi ska tydligen på reggaeklubb på nyårsafton, sweet! Min pappa hintade att det inte är något "fancy place", och trodde att det skulle få mig att sluta noja över nyårsklänning. Ha! What a fool! Jag förklarade att nyårsklänningen inte har något alls att göra med stället man befinner sig på, utan handlar helt enkelt om att det är nyårsafton, och på nyårsafton måste man ha en fin klänning. Alla vet väl att nyårsafton bara är en ursäkt för att få köpa nya klänningar? Som att jag behöver en ursäkt, men ändå. :)

På tal om nyår: Jag läste en corny damtidning när jag gick på löpbandet på gymmet idag, och blev faktiskt riktigt motiverad att "ta tag i mitt liv" såhär lagom till 2007. Kanske är det året då jag äntligen kommer att bli så lyckad, snygg, smal, välklädd, allmänbildad, intressant, sofistikerad och framgångsrik som jag egentligen borde blivit för länge sedan? Tja, man vet aldrig. Kanske blir 2007 året då jag slipper dåliga hårdagar, slutar trycka i mig stora påsar saltlakrits var och varannan kväll, börjar komma i tid till mina föreläsningar, fikor och tåg, och slutar vända och gå åt andra hållet när jag ser Greenpeace på stan.

Just nu önskar jag bara att tiden kunde stå stilla en stund.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Kanske blir 2007 året då du kommer hem till Sverige igen och tar hand om mig? Saknar dig så att det gör lite ont i hjärtat.

2006-12-30 @ 06:40:50
Postat av: Vera

Det ser så härligt ut med 25 gr o sol ... lite avis ;)
Gott Nytt År!
Kram Vera

Postat av: Victoria

"Ta tag i mitt liv" ja, det kanske jag också skulle göra! Definitivt. Blomman på sissta bilden är riktigt bra tagen. Skulle lika gärna kunna vara ett somrigt vykort. Menar du att converse kostar 250 kr i USA!? Mahh! *gråter en skvätt*

2006-12-30 @ 13:09:54
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Lina

hehe...klart man måste vara fin på nyår var man än befinner sig och så...det går ju inte annars...jag nojar alltid över nyår...alltid...men idag har jag köpt en underbar kjol från saga lova och en blus från rodebjer..det måste fsen i mig duga....;0)

2006-12-30 @ 18:51:46
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Lina

Gott nytt år förresten!

2006-12-30 @ 18:52:00
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fortsätter onekligen att låta härligt ;)
Jag är mycket förtjust i tacky julgranspynt. Min släkt har bott i USA i omgångar och samlat på sig en hel del fantastiskt - så som en hallmatta med en jultomte på som spelar julsånger när man står på den. Helt fantastiskt.

2006-12-30 @ 23:16:39
Postat av: Linda

Glömde visst skriva "min avsändare" - kommentaren ovan kom från lilla mig! :P

2006-12-30 @ 23:17:05
URL: http://tokyotidbits.blogspot.com
Postat av: shopoholychic

Åh, du verkar ha det så underbart! Jag är avundsjuk :) Jättefin väska också. Gott nytt år!

2006-12-30 @ 23:35:00
URL: http://shopoholychic.webblogg.se
Postat av: Alexandra

Alltså kolla upp Camarillo (han tror att det heter så) för där ska ett outlet ligga. Min kille kom hem med en halv garderob. Nåväl, nu vet jag inte vilken stil din kille har men skjortor och klassiska tröjor från exempelvis ralph lauren för ett par hundralappar kan väl aldrig sitta fel?

2006-12-31 @ 01:26:28
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Annika

Sanna - älskling. Klart att jag ska. Trots att du lämnar mig för korridor i Uppsala. :( I miss you, love.

Vera - det är precis lika härligt som det ser ut! Gott nytt år till dig också!

Victoria - min kamera är rätt tacksam på det sättet, den gör liksom jobbet åt en. ;) Jajamen, 250 spänn för ALLA converse, de kostar inte olika mycket som i Sverige (där alla snygga kostar typ 700 spänn...). Funderar nästan på att köpa med mig några par och sälja på tradera... eller man kanske borde ta upp beställningar? :)

Lina - ååh, ser fram emot bilder i bloggen! Måste också säga att jag ÄLSKAR dina nyckelpigeklockor, precis hur söta som helst. Vad ska du göra på nyår? Eller, ja, det är ju nyåsafton snaaaart hos er i Sverige! GOTT NYTT ÅR!

Linda - låter verkligen oslagbart. :D Det härligaste jag sett sedan jag kom hit är nog en plastsnögubbe i mänsklig storlek, placerad i en gigantisk plastbubbla där låtsassnö virvlar runt med hjälp av en stark fläkt. Sååå classy. Ehmm. Originellt, i alla fall!

Shopoholychic - jaa, jag ska verkligen inte klaga. Visst är väskan underbar! Jag är faktiskt rätt avundsjuk på min Marcus. Gott nytt år!

Alexandra - shit vad roligt att du skrev det, igår lyckades jag nämligen övertala pappa att skjutsa oss till Camarillo factory outlet i veckan! Den kommer högst på alla listor över grymma outlets i LA, så dit MÅSTE vi ju bara ta oss! Jag hoppas att vi båda kommer att ta oss därifrån med varsin ny halv garderob... :)

2006-12-31 @ 06:17:41
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Lina

jag ska på fest i vasastan. blir visst mycket folk....ska bli kul. min snubbe är lite halvsjuk dock så vi får hålla tummen att det blir bättre t ikv i och med att det är hans kompisar vi ska till :=)

2006-12-31 @ 12:10:51
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback