They can go out bowling, we'll stay at home instead



Okej, så det blev ingen bowling. Det visade sig att jag var alldeles för värdelös för att de andra skulle låta mig vara med och spela - jag får inte ner en enda kägla, kommer bara ett par meter innan klotet hamnar i rännan, och ingen visade minsta intresse för att visa mig hur det är tänkt att man ska göra. Men innan jag stormade ut därifrån och muttrande stormade in på Statoil för att köpa min första dosa snus sedan i oktober (jag vet, jag är så jävla dålig, men jag var faktiskt ledsen - och den är fortfarande oöppnad) hann jag få en del lite roliga bilder, så de måste jag ju få bjuda på!















Tänkte också passa på att berätta: jag var på
Beckmans idag för att prova kläder inför visningarna i nästa vecka. (Ja, det blev så att jag ska gå dem, I'm psyched!) Det var nog den största egoboost jag fått på... ja, på väldigt länge. Tjejerna var så otroligt översvallande rara och snälla och trevliga att jag rodnade oavbrutet hela tiden - och jag hade inte behövt oroa mig för att inte komma i plaggen, allt passade helt perfekt. Jag har inte velat skriva om visningarna eftersom jag inte var helt säker på att det skulle bli av, men nu är det spikat, och jag måste erkänna att jag ser fram emot det löjligt mycket. För mig känns Beckmans som de absolut roligaste visningarna att gå - när man har på sig kläderna känner man verkligen allt arbete, allt slit, alla tårar, all tid och svett och kärlek som lagts ner på dem, och bara att få bära så originella och intressanta plagg är helt fantastiskt. Årets studenter hade lyckats få ihop kollektioner där jag hade kunnat ha på mig nästan vilken outfit som helst vid nästan vilket tillfälle som helst - utom kanske i skolan, det visades lite för mycket hud ibland för att jag skulle känna mig helt bekväm i en föreläsningssal... :) Anyway, jag är så otroligt lättad att allt satt så bra, och det är spännande att vara tillbaka i leken, även om det bara är för i nästa vecka. Sedan blir det totalfokus på skola och jobb i ett par månader, känner jag, även om jag har en del fotograferingar att genomföra också. Jag måste verkligen börja säga nej.

Men varför kan man inte bara få göra allt?

Kommentarer
Postat av: nippe

men åå, var vi så elaka, jag tyckte det var tråkigt du drog, fattade inte du skulle hem förrän du hade jackan på. vi får bowla igen nån annan dag! jag drog faktiskt 3 första i rännan.. det var sämre än dig annika ;) jättefina bilder blev det iaf. ses i helgen tror ja?!

2007-02-09 @ 00:04:23
Postat av: Angelica

Jag är likadan. En gång kastade jag klotet baklänges. (Alla skrattade, och jag med, fast jag innerst inne kände att jag ville skrika att de alla var kukar och att jag hatar bowling.) Fuck bowling och kicka ass på on the catwalk istället.

Postat av: Annika

Det låter ju hur kul som helst med allt, visningar och fotograferingar. Kan förstå att det är svårt att säga nej :) Väldigt fina bowlingbilder också.

2007-02-09 @ 00:41:04
URL: http://aes25.blogspot.com
Postat av: Peter Fernold

Jag visste väl att jag skulle passat på att bowla när jag för en gångs skull hade lite tid. En gång när jag skulle bowla med mina arbetskamrater slog jag en strike det allra första jag gjorde. Alla trodde givetvis att jag var kungen av bowling vilket jag sen hade flera hundra (eller hur många det är man kör) serier på mig att bevisa motsatsen.

2007-02-09 @ 01:24:14
URL: http://thefindumonde.wordpress.com
Postat av: Andreas

Om jag frågar riktigt snällt, kan jag då få bowlingsko-bilden i högre upplösning för att använda den i ett litet konstprojekt? (icke-kommersiellt, givetvis)

Ett nej accepteras utan protester, men det skulle vara helt rätt bild i helt rätt sammanhang - och då är det alltid värt att fråga. :)

2007-02-09 @ 05:04:25
Postat av: Pavel

Babe! Nu när du är ändå är i stan nästa vecka, ska vi säga HEJ?
Jag ska ut o plåta några visningar, vet inte, kanske Beckmans också! :D

2007-02-09 @ 06:00:57
URL: http://blogg.pavelmaira.com
Postat av: Linda

Gud vad roligt att det är spikat. Grattis! Kan tänka mig att man både känner sig "egoboostad" och peppad inför en sådan sak.
Är det länge sedan du gjorde något sådant sist?

2007-02-09 @ 10:47:58
URL: http://tokyotidbits.blogspot.com
Postat av: masha

var det den där stickvisningen? de ville att jag skulle komma på casting men jag ville inte gå på casting.

2007-02-09 @ 10:59:18
URL: http://msmarlborolight.blogspot.com
Postat av: Anonym

du ska hålla klotet med tummen och ring- och långfingret, sikta på de små pilmarkeringarna på banan istället för på käglorna...
och sen är öl i plastglas ett bra tips...

2007-02-09 @ 11:03:15
URL: http://fannyfelicia.blogg.se
Postat av: Nelly

När är beckmans visningen? och vart? :), Grattis, klart man får känna sig egoboostad (närsomhelst). Ha det bäst!

2007-02-09 @ 11:21:40
URL: http://lovable.webblogg.se
Postat av: Charlotta

Ville bara säja hej! och att jag tycker om din blogg massor:) Grattis till Beckmans och jättefina bowlingbilder!

2007-02-09 @ 13:09:48
URL: http://www.charlottatyckeratt.blogspot.com
Postat av: linn

grattis till beckmans och hoppas du hinner med allt som ska göras! bilderna triggade upp mig inför kvällens bowlande med jobbet. danke och trevlig helg!

2007-02-09 @ 13:41:55
URL: http://linnsilou.blogg.se
Postat av: Pavel Maira

halllllllllllååååååå du får inte säga nej till mig om att plåtas....we M U S T!!!!

2007-02-09 @ 15:35:33
URL: http://blogg.pavelmaira.com
Postat av: Karin

åå tack för den kommentaren:)
grymt snygga foton det där säger jag..

2007-02-09 @ 15:54:46
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback