And when you're gone, you stay gone, or you be gone.

Ett tips:
Tycker du, liksom jag, att
Pulp Fiction är lite av ett mästerverk i sin genre - titta inte på den i omklippt version där allt sker i kronologisk ordning. Plattare och töntigare film får man leta efter! Dialogen håller visserligen fortfarande otroligt hög klass, men själva handlingen blir ett enda stort skämt.
Det var vår lärare som hade ändrat om i filmen inför vår lektion i handlingsanalys imorse - intressant lektion, för övrigt. Och Mia Wallace är, och kommer alltid att vara, en av mina allra största fiktiva stilförebilder, trots att handlingen sprack en aning. Allra sötast tycker jag att hon är efter överdosen, när Vince har kört hem henne, och hon berättar sitt ketchup-skämt för honom... Det svider i hjärtat när jag ser på henne. Åh, jag måste sätta mig någon gång och lista mina största stilikoner från filmens värld! Gör det ni också någon dag när ni har tråkigt, vettja.


I klassrummet i morse.


Vackra, vackra Uma Thurman som Mia Wallace.

Dagens outfit



Crémefärgad t-shirt, Fifth Avenue Shoe Repair
Mörkblå jeans, Dr Denim
Svart cardigan, Vero Moda
Svarta lågskor, Vagabond

Kommentarer
Postat av: anni

Hey,
I came across outfits.se. Am doing a review on the site and would like to analyse few pics. Could I use one of yr pics on my online article for a Finnish webpage? How can I email you?

-Anni

2007-02-23 @ 17:52:26
Postat av: Björn

Det vore lite kul ändå att se den i kronologisk ordning. Jag borde överhuvudtaget se filmen igen, det var så längesedan nu.

Förresten, din kamera, är det en Sony Cybershot DSC-P200? Jag hade en svart sådan förr men lyckades tappa den på objektivet så den gick sönder. Tråkigt då den var både bra och snygg. Numer har jag en Sony DSC-W100 istället. Inte lika snygg men minst lika bra.

Postat av: Madeleine

JAAA, Pulp Fiction är fantastisk och Uma är såå vacker! :D

2007-02-23 @ 20:34:25
Postat av: egon

Intressant att se den i kronologisk ordning! Jag har haft en hel del filmteori iom mitt huvudämne (medie- och kommunikationsvetenskap) och det är så sjuka grejer, strukturer osv som framkommer om man verkligen studerar filmen. vår lärare hade exakta tidsangivelser för när vissa saker "måste" hända i en film om vi ska tycka den är bra, och det stämmer fan nästan uteslutande. Nåja, det var ett litet sidospår.

2007-02-23 @ 21:25:51
URL: http://egoegon.blogspot.com
Postat av: Felicia

Du är väldigt lik Uma i den filmen!

2007-02-23 @ 22:51:15
URL: http://felicasara.blogg.se
Postat av: Sofia

Pulp Fiction är en fantastisk film. Men uuhh jag tycker att överdosen är creeeepy. Vacker som bara den är hon.

2007-02-23 @ 22:54:39
Postat av: emilie

haha. du måste gå på ksm. min pojkvän går där och han tjatade om den där omklippta versionen för ett tag sedan.

2007-02-23 @ 22:55:14
URL: http://etanol.livejournal.com
Postat av: Annika Marklund

Anni - My e-mail is [email protected]. But yeah, sure, you can use my pictures - no problem at all.

Björn - Neeeej! INTE lite kul! Jag lovar.
Ehm, den lilla skitkameran menar du? Eller nej, systemkameran? Det är en Canon EOS 400D, skulle jag tappa den i golvet skulle jag gråta blod i evigheters evighet.

Madeleine - så sant, så sant, så sant!

Egon - Usch, neej, inte intressant. Hemskt. :) Ja, filmteori är otroligt spännande, även om jag tycker att man får en lite uppfuckad syn på film när man börjar analysera för mycket...

Felicia - tack, måste jag få säga! ;) Det har jag faktiskt fått höra sedan jag var 13-14 år, och jag har alltid gillat det...

Sofia - jaa, creepy som fan, jag kan faktiskt inte titta just då.

Emilie - stämmer bra det, fröken. Vem är pojkvännen?

2007-02-23 @ 23:17:23
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Sanna

du är så vacker att jag får ont i hjärtat

2007-02-24 @ 01:20:51
URL: http://sciatica.blogg.se
Postat av: Björn

Jag syftade på den "lilla skitkameran" man ser i bilden i detta inlägg. För det lär ju vara en Sony?

2007-02-24 @ 01:48:49
URL: http://www.bjornolsson.se/mono/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback