You can't touch me cause I'm way beyond you today


Today was a pretty day
No disappointments
No expectations on your whereabouts
And oh, did I let you go?


Nu har min Marcus åkt ifrån mig, igen.
Jag har ännu inte hunnit vänja mig.
Hur bra helgerna än är så avslutas de ju alltid med att vi skiljs åt.

För en stund sedan fick jag en plötslig längtan efter att vara bra. Ja,
mest som i nyttig, och... duktig. Jag ville träna, äta något som inte var pepparkaksdeg, städa, jobba, köpa julklappar, diska...

Sedan insåg jag att klockan är över tio, att jag ska upp tidigt, och att livet just nu är tillräckligt fullspäckat för att jag ska ha fullt upp utan att vara så himla duktig hela tiden (eller alls). Som att det inte är nog att jag har kandidatfilmen, kandidatuppsatsen och dubbla artikelinlämningar nästa vecka.

Var tog sommaren vägen, förresten?


Dubbelt upp i Zarapjucks under modeveckan i Köpenhamn i augusti.
Då var det varmt, ska jag säga er.
Nu kommer all min värme från skidsockar, täcken och glödheta element.
Jag trivs inte.

Kommentarer
Postat av: Nickie

Men herregud vad gullig du är, tack!
Jobbigt att ni inte kan vara tillsammans på veckodagarna. Jag mår riktigt dåligt om min sambo bara ska åka iväg i två dagar.
Underbar bild btw, får en verkligen att längta till sommaren.

Postat av: Julia

Det är något med söndagskvällar som får en (i alla fall mig) att tänka att den här veckan ska jag vara bra och ordentlig. Jag ska gå och lägga mig före klockan elva, öva minst en timme om dagen, göra alla läxor i god tid - snyggt och prydligt, ha med mig frukt i väskan som jag kan äta istället för att springa till ICA och spendera mina julklappspengar på lussekatter osv. Men alltså, det slutar varje måndagskväll med att jag sitter uppe alldeles för sent, i magen ligger en ljuvlig lussekatt, övandet har skjutits upp till morgondagen och läxböckerna ligger kvar i väskan... Samma visa varje söndagskväll! :)

Ha en fin vecka, stressa inte ihjäl dig nu utan försök hinna med allt på ett någolunda humant sätt! Det är nämligen min plan, jag tror jag skippar det där med sova i tid och äpplen i väskan... :D Kram!

2007-12-02 @ 23:23:00
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: JULIA

Åh världens bästa låt, Strange things will happen. Tack för att du påminnde mig! Dagen fick en bra början, tack!

2007-12-03 @ 08:59:10
URL: http://myspace.com/juliaheartbeats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback