Svengelska.

Nanó är underbar, och när underbara människor "utmanar" en, då är det bara att lyda.

1. What's the story behind the name of your blog and your nickname?

Jag har ingen aning om varför det blev just Beautifulones. Namnet kommer förstås från Suede-låten - kanske lyssnade jag på den precis när jag registrerade bloggen? Det är möjligt att det fanns en djupare mening, jag minns inte. Kaske var det så enkelt att jag hade låten på hjärnan och ville skriva en blogg om vackra saker.

2. Why did you start blogging in the first place?

Jag började blogga för ett par år sedan; de första bloggarna var bara en slags internetbaserade dagböcker, och jag tog alltid bort dem efter ett par veckor eller månader, av rädsla för att någon skulle hitta dem. Vintern 2005 startade jag upp musikbloggen Misshape (efter The Misshapes), med den fantastiskt pretentiösa undertiteln "missforma popmusiken, låt den brinna". Naturligtvis innehöll också den egobilder, som ofta såg ut såhär:



Beautifulones startade jag för att jag ville ha en slags fristad, ett ställe där jag fick vara hur ytlig eller djup eller flamsig eller pretentiös som helst. Att jag fick en och annan läsare är jag fortfarande ganska chockad över.

3. What has been your best blogging related experience? What about the worst?

Bäst är att jag fått så otroligt roliga jobb genom bloggen, det hade jag aldrig en tanke på när jag börjde blogga, långt därifrån. Och alla helt underbara människor jag lärt känna, naturligtvis! Värst är att man genom att blogga om sig själv ger hela världen rätten att ha åsikter om en, att döma en. Tyvärr innebär inte ett konto hos blogg.se att ens hud blir hårdare. Jag tar åt mig av varje förolämpning, hur gärna jag än vill slå skitsnacket ifrån mig. Som tur är har det blivit mycket, mycket bättre - faktiskt sedan jag slutade fokusera på mode. Sorgligt.

4. What do you think will happen to your blog in 2008?

Åh, jag hoppas bara att jag hinner fortsätta blogga, med allt annat som händer i mitt liv! Bloggen kommer att finnas kvar, men jag vet inte hur aktiv den kommer att vara. Ibland har jag alldeles för mycket liv att leva för att hinna med blogen; men efter ett tag saknar jag alltid er.

Jag tycker att alla som har lust ska svara på frågorna; skriv gärna i kommentarerna att ni svarat så att jag kan gå in och läsa!

God jul, vänner.

Kommentarer
Postat av: klara

God Jul!

Postat av: Lina

jag har svarat på frågorna, jag älskar att svara på frågor, haha.

god jul!

2007-12-23 @ 19:06:17
URL: http://mjorf.blogg.se
Postat av: Victoria

Nu har Victoria svarat hon med. :) GOD JUJUJUJUUUL, ANNIKA PANNIKA!

2007-12-23 @ 20:15:40
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: sanna

Lista besvarad!
God jul!

2007-12-23 @ 22:05:54
URL: http://sanape.se/blog
Postat av: Ida

För att själv vara lite egoistisk, så hoppas jag att du kan hålla uppe bloggen så mycket det går. Du är fantasisk!

2007-12-23 @ 22:42:19
Postat av: Kajsa

Oh, skiiiit också! Jag har glömt att besvara den! Får göra det imorgon. Och jag kommer nog att svara detsamma på frågan om vad det bästa med bloggandet har gjort. Att man fått chansen till så mycket rolighter men främst, fått chansen att träffa så fina människor som man aldrig mer vill släppa. Som du, Anikohjärtat. Jag skickar ett god jul sms imorgon. Puss och kram vännen

2007-12-23 @ 23:06:50
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Sweetheart

Roligt att få veta lite mer om bloggen :)

2007-12-23 @ 23:21:25
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: ronnie

läskigt...tänkte tankaen undrar var det här bloggnamnet kommer ifrån samma sekund som din sida laddas upp och jag läser första frågan under rubriken... ;)

coinsidense..i dunno...

2007-12-24 @ 00:23:28
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: ida

har inte med inlägget att göra direkt...men minns att du skrev ett inlägg om misha barton. jag vet att du tyckte hon var lite för gullig för din smak.
tidigare har jag inte kollat på OC så mycket. nu har jag sett hela 2a och halva 3e på kort tid. och jag kan inte låta bli att tycka (från att ha sett dina foton) att ni är väldigt lika! ...och ta det som en komplimang! :)
god jul!

2007-12-24 @ 00:56:58
Postat av: Elisabeth

hehe, bra du har mye liv og leve da. Det som er spennende ;)
Et lite visdomsord;
En venn er en som vet alt om deg men som alikvel liker deg.

vi som leser bloggen din vet _mye om deg, men kommer tilbake mange ganger pr. dag for å se mer. kanskje ikke rikig venner,men det viser vel godt at du er et menneske som har få mørke sider, og mange lyse. ha en riktig god jul, kos deg masse! :D

2007-12-24 @ 11:09:26
URL: http://selfhelp.blogg.se
Postat av: jennifer,

jag tycker [men förstår] det är synd att du tar åt dig av människors idiotiska kommentarer. folk som skriver skit i andra människors bloggar är sysslolösa, trångsynta & givna alldeles för mycket fritid.
det är modigt att blogga, att visa upp sig själv & sina värderingar.
fortsätt göra din grej. för du gör det jävligt bra,

2007-12-25 @ 21:58:17
URL: http://hellobenjamin.blogg.se
Postat av: visomvie

God Jul. Jag svarar självklart.

2007-12-26 @ 09:51:21
URL: http://www.visomvie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback