But you don't really care for music, do you?


Lite tidig Amanda.


Idag stod jag och Fanny och hängde vid Snygg-Martin aka Luke Wilsons kontor, och jag sa något om att jag kunde tänka mig att skippa kvällens
KSM-fest för att sitta hemma och se på Idol. Varför? Eftersom jag älskar Amanda.

"Äääälskar du Amanda?! HAHA! Ska du gifta dig med henne, eller?!?"

Way to go kindergarden on me, man!

Och nu är jag stolt över att säga att nej, kanske ska jag inte gifta mig med henne. Men ikväll var hon finare än någon annan, någonsin. Just då kände jag så. Skratta om ni vill, håna mig... osv. Det skiter jag i. Amanda, jag älskar dig.

EDIT:

Det var ju för väl. Vi kan låtsas att det var mina tre röster som gjorde det! ;)

Kommentarer
Postat av: sandra

ååååååh.
jag hatar henne. :| eller, hatar är ett starkt ord, ogillar är nog mer rätt. marie däremot. oooooh. hon sjuger ju helt .. wow. och så lägger hon fram ett riktigt framträdande. en stor show liksom. men amanda känns lite falsk. som om det är framtvingat och allt är bara för att få fram rätt image osv. meeeen, smaken är som baken. :)

2007-11-30 @ 21:14:45
Postat av: Annika

...och jag HATAR Marie. Jag tycker att hon är förfärlig och önskar att jag aldrig någonsin behövde se henne. Så ja, smaken ÄR som baken! :)

Postat av: malin

amanda är en sån person som har väldigt speciell röst som utmärker sig från andras så därför tror jag att man antligen hatar henne eller älskar henne. Och jag älskar henne! hon är grym:)

2007-11-30 @ 21:56:33
URL: http://vemsomhellst.blogspot.com
Postat av: tiny

Hon lyckades välja med mest magiska av magiska låtar dessutom.

2007-11-30 @ 21:57:55
Postat av: Anna (ruminating)

Amanda är min Idol-idol! Jag är rädd att jag snart börjar dyrka henne på heltid. För en gångs skull har Idol lyckats klämma fram något riktigt, riktigt, RIKTIGT bra. Kärlek till henne. Halleluja!

2007-11-30 @ 22:00:54
URL: http://ruminating,blogg.se
Postat av: Johnny Scharonne

Jag röstade på Amanda TVÅ gånger! Hon är fantastisk!

2007-11-30 @ 22:42:27
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: alma

jag vet. jag grina som en jäkla snorunge när hon sjöng hallelujah. just vid "it's a cold and it's a broken hallelujah". shit, jag dog. nästan.

2007-11-30 @ 23:06:25
URL: http://almah.tjejsajten.se
Postat av: Astrid

Haha, just Hallelujah har jag svårt att höra andra sjunga just för att jag tycker att jag gör den så bra, hahaha. Gud vad självgott det lät! Men Amanda har varit fantastisk från början, av det jag sett via youtube och TV4s skitspelare som bara hackar. Hoppas, hoppas, hoppas hon vinner!

2007-11-30 @ 23:22:29
URL: http://www.astridochamanda.blogspot.com
Postat av: sophia

jag grät i 10 minuter efteråt. helt allvarligt. jag är så jävla kär.

2007-11-30 @ 23:58:47
Postat av: emma

jag som i vanliga fall är läskigt cynisk och utan tvekan hade platsat som en extra medlem i den aggressiva halvan av idol-juryn, var idag helt såld. att ge sig på leonard cohens låt är ingen barnlek, och Amanda briljerar! av med hatten och stampa klackarna - den tjejen kommer att gå långt! tack för en bra och intressant blogg, och tack för alla
härliga musiktips som faktiskt, till skillnad från de flesta andra bloggar, skiljer sig från mängden. du är grym

2007-12-01 @ 00:18:08
Postat av: Jes

Jag HOPPAS verkligen att du kommer rösta på Marie om du gillar Amanda. Varför? Jo för att Idolvinnaren får mindre än en vecka på sig att spela in en skiva med låtar som är NADA anpassade efter personen ifrågas kapacitet. Hur många Idolvinnare står sig efter ett tag? Darin är bästa exemplet.

2007-12-01 @ 01:06:35
URL: http://seriesofdreams.blogg.se
Postat av: Sandra

Att de valde Hallelujah för Amanda idag var för mig ingen hit. Inte för att låten är dålig eller så men jag blir bara så extremt jäkla ledsen och nedstämd när jag hör den låten, den är lite som en drog, man försätter sig i nått slags psykkoma. Blä.
Marie känns falsk och äcklig, hennes sätt får mig att må illa. Även om Amanda också spelar en roll så lägge rhon ju in mycket mer utav sig själv.

2007-12-01 @ 02:19:01
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Elisabeth

Jeg er fra Norge, men måtte se på svensk idol i går XD Amanda er helt fantastisk, hun synger med sjel... i'm lovin it

2007-12-01 @ 09:18:49
Postat av: sofia dahlén

Jag med. Det går inte ens att beskriva vad som är så fint, allt hon gör känns bara så självklart. Igår var inget undantag, fan vad jag grät när hela juryn ställde sig upp och klappade.

2007-12-01 @ 12:40:38
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Mathilda

Åhh, den låten är sååå fin och bra!

2007-12-01 @ 12:42:57
URL: http://mathilda92.blogg.se
Postat av: Mimmi

Hear hear. Men jag hoppas hon inte vinner för då kommer hon knappast få göra låtar av den kalibern.. :/

2007-12-01 @ 12:57:50
URL: http://bigmouth.se/produktplacering
Postat av: Gelix

Ja snygg martin är allt bra snygg! När jag var full och pinig på ksm-festen satt jag och hittade på massa raggningsripliker att köra senare under kvällen. Ungefär på den här nivån "jag ahr en likadan outfit som du! Som du följa med hem och se vem som passar bäst i den." Det var ju tur att jag hann nyktra till och försvinna därifrån så pass snabbt som jag gjorde.
HAHA!

2007-12-01 @ 16:10:45
URL: http://www.gelix.blogg.se
Postat av: Anonym

jag är kär i amanda... hon är det bästa som hänt idol nånsin!

2007-12-01 @ 18:10:56
Postat av: K

är det okej att gråta när man kollar på idol.. haha.. amanda är helt underbar och maria. ja. hon skulle stannat i big brother. triiiist..

2007-12-01 @ 22:06:35
Postat av: amanda

hm, jag röstade på amanda 15 gånger.. det blev lite knapert sen då. men hon är fan så extremt bra att jag nästan blir kåt i henne, eller så är det hennes namn som tilltalar mig ;)

2007-12-03 @ 22:23:39
Postat av: PrettyInPink

Amanda, ja vad säger man? ända anledningen att kolla på idol. hon är grymmast!

2007-12-03 @ 22:51:30
URL: http://www.PrettyInPink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback