We've been faking for too long

Jag är på en veckas datorlös semester, om ni undrar!
Och nej, äckliga dumma inbrottstjuvar - min lägenhet står inte tom.

Min mormor är världens bästa. Hon lär mig bokföring och har lärt mig att det inte alls är så svårt att starta en enskild firma! Dock blev det lite jobbigt, för jag har två olika namn som jag velar mellan, och nu har jag fått veta att ens firma får heta precis vad som helst. Jag hade liksom räknat med att någon skulle godkänna det ena och inte det andra, så då slapp jag välja!
Hmmm. Kom just på att namnet kan ju vara hur konstigt som helst, och då kan jag ju slå ihop de två namnen till ett långt.

Så får det nog bli. Åååååh!

Om bara
Fatale orkade bemöda sig med att funka någon jäkla gång. Nästan varje gång jag har fått tag på en dator senaste veckan så har sidan legat nere. Det gör mig nere. Jag är en smula besatt av den sajten. Varför den inte funkar har jag ingen aning om.

Såg att flera hade frågat om hur jag fick tag på inbjudningar till visningarna under Köpenhamns modevecka. (Jag åker om en vecka, så jäkla roligt! Och nej, lägenheten är fortfarande inte obebodd!) I schemat för modeveckan står presskontakternas mail vid varje visning. Jag mailade dem och förklarade helt enkelt att jag jobbar för en av Sveriges största modesajter, vilket Fatale ju gått och blivit, och att jag skulle ner på modeveckan och gärna ville komma på visningen. Alla har varit otroligt trevliga och jag har fått inbjudningar från alla jag hörde av mig till! Det känns verkligen kul, måste jag säga. Men,m som sagt - lite läskigt att åka dit helt själv!

Fick just mail från Carolina som berättade att Fatale minsann funkar från hennes dator. Jag fattar ingenting. Jag är ju datornomad den här veckan, flyttar runt mellan massor av olika datorer som jag får låna i ett par minuter, och på alla fungerar varenda sida utom just Fatale. Hur ser det ut hos er, kommer ni in på Fatale?

Nej, om man skulle ta och käka lite mer pitepalt. Jåå, hä bord' man nog göra men's man kan.

Kommentarer
Postat av: lithesupercat.blogg.se

vad kul att du skriver om palt! är du uppefrån?

2007-08-01 @ 16:53:59
Postat av: r.a

haha håller med föregående talare, blev jättechockad! är du från piteå?

Postat av: Mathilda

Kanske är lite efter nu men har du tänkt starta egen firma? :P :)

2007-08-01 @ 21:17:37
URL: http://mathilda92.blogg.se
Postat av: Kajsa

Vad för något ska du starta? Firma/företag? Vavavavava??

2007-08-02 @ 13:01:32
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: karin

Fatale funkar utmärkt för mig.

2007-08-02 @ 13:22:28
URL: http://kachin.blogg.se
Postat av: anna

har ju också precis startar egen enskild firma och tyckte det avr skitkrångligt att fylla i F-skattesedelansökning om
beräknad inkomst för ett år och moms och blabla..
och jag fick avslag direkt från Bolagsverket för det namn jag ville ha på firman...
Å andra sidan är ju inte Bolagsverket och registrering där ett jättekrav att göra direkt, men ändå bra om du en gång ska avregisterar eller måste lägga det vilande...Dessutom får du ju det namnskyddat i ditt län/region
kram

2007-08-02 @ 15:17:54
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: ida

bra idé... palt är det godaste ever!

2007-08-02 @ 18:32:37
URL: http://isaksdotter.blogg.se
Postat av: Bournstedt

Vad för typ av företag ska du starta? Allvarligt måste testa Pitepalt är skammligt att inte ha testat... =)

2007-08-02 @ 22:33:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14704
Postat av: nadia

Fatale har funkat dåligt länge nu för mig. Kommer ibland in men kan inte kommentera eller se bilder. Idag kommer jag inte in över huvudtaget, kommer istället till en sida med statistik över besökare. Värt att veta är kanske att varje gång jag skriver www.fatale.se så kommer jag till http://s02.sesigen.se/. Funkar dock oftast hemma hos min bror. Konstigt!

2007-08-05 @ 16:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback