A waste of paint


I have a friend, he's mostly made of pain
He wakes up, drives to work, and then straight back home again
He once cut one of my nightmares out of paper
I thought it was beautiful, I put it on a record cover
And I tried to tell him he had a sense
of color and composition so magnificent
And he said "Thank you, please
but your flattery
is truly not becoming me
Your eyes are poor
You are blind, you see
No beauty could have come from me
I am a waste
of breath
of space
of time"

Bright Eyes

Jag är glad att jag inte har några ambitioner att bli make up-artist. Jag skulle inte klara av att hantera att ha så mycket smink. Jag klarade knappt av att Ellen hade så mycket smink - jag kunde liksom inte ens låta bli att färglägga min egen hand med glittriga eyeliners från Make Up Store i olika färger. Förstår ni hur ekonomiskt det skulle vara för mig att ha en hel resväska full av smink?! Jag skulle lätt kunna få för mig att måla hela mitt ansikte i guld inför en kväll hemma framför tv:n. Ka-tjiing! Där gick 350 spänn, jahapp.
Och så ser det ju så gott ut!
Jag slår vad om att det inte är nyttigt att äta smink.















Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Vi skickar just nu ut inbjudningar till den kommande bloggträffen, men jag hittar ingen mail jag kan nå dig på? Kan du vara snäll att mila mig på [email protected]

Postat av: Peter Fernold

Jag läser beautifulones mest för att kunna hålla mig à jour med modevärlden, och därför blir jag besviken när jag måste läsa färska modenyheter i andra bloggar:

Det framgångsrika klädmärket Whyred rev ned applåder efter sin modevisning under Stockholms modevecka. Fantasinyheter fick chansen att tala med några av de som besökte visningen.

"Jag älskade träskorna. ÄLSKADE! Snacka om fuck-me-shoes!"
Ebba von Sydow, Veckorevyn

"Den oversizeade jackan i näver tror jag vi kommer att få se extremt mycket i vår. Näver känns helrätt. Oversize likaså. Roland gör det igen!"
Cia Janson, ELLE

"Fantastiskt att se att hatten är tillbaka igen. Jag gillar hur de jobbat med organiska material, hörde från en i teamet att hatten var kantad av korvaskinn. Spännande!"
Jonna Bergh-Wahlström, Cosmopolitan

2007-02-26 @ 12:34:50
URL: http://thefindumonde.wordpress.com
Postat av: Louise

Oh, det ser så härligt ut!

2007-02-26 @ 13:55:27
URL: http://www.louuise.blogg.se/index
Postat av: e.

Sådant där skulle jag också få för mig, att måla ansiktet i guld, alltså. När jag gick i högstadiet brukade jag ge mig på mammas sminkväska när jag inte hade något annat kul för mig. Det snyggaste jag gjorde var när jag efter att ha sett Batman & Robin gjorde en liknande sminkning som Uma Thurman hade som Poison Ivy. Gillade förresten den gröna sminkningen tjejen längst ner fick!

2007-02-26 @ 15:45:34
URL: http://luckyavenue.blogspot.com
Postat av: sanne

smink är farligt kul ibland :P och den där låten är så sjukt bra!

2007-02-26 @ 18:45:44
URL: http://sanneandstuff.webblogg.se
Postat av: Bjooti

Mmmm.. smink kan vara gott också... nyttigt nej, men gott - absolut! Hade jag så mycket smink skulle jag aldrig komma mig för att göra något - jag skulle bara sitta hemma och beundra alla mina byttor!

2007-02-26 @ 23:21:36
URL: http://bjooti.net
Postat av: Bjooti

Mmmm.. smink kan vara gott också... nyttigt nej, men gott - absolut! Hade jag så mycket smink skulle jag aldrig komma mig för att göra något - jag skulle bara sitta hemma och beundra alla mina byttor!

2007-02-26 @ 23:23:38
URL: http://bjooti.net
Postat av: Angelica

Love den låten, loved Bright Eyes som under många teen-angst-fyllda kvällar kramade min arma tonårssjäl. :D Ja eller, även idag, efter att sedan länge (nå, sedan fyra år iaf) lämnat tonåren, älskar jag B.E.

2007-02-27 @ 00:25:58
URL: http://ellenangelica.blogg.se
Postat av: Angelica

Haha, nooo, det är ju fan 5 år sedan jag slutade vara teen. OMG, jag börjar bli så jävla old.

2007-02-27 @ 00:28:21
URL: http://ellenangelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback