Bla bla bla.

Igår var jag på barrunda.
I jobbsyfte, ska tilläggas.
Eftersom jobb i mitt fall ofta innebär att saker måste dokumenteras släpade jag runt på min kamera.
(En Canon EOS 450D, vissa av er som läser har frågat.)

Självklart kunde jag inte låta bli att rikta objektivet mot mig själv vid ett tillfälle (jo, bara ett! Faktiskt!).

Det blev en porrblick:



...och en snela bliken:



Eh, ja. I alla fall.

Idag klev jag upp okristligt tidigt och dagen har ägnats åt att skriva, skriva och skriva.
Och prata med Rolando, förstås. Han har blivit min nya bästa kompis.
Lite lustigt är att han, varje gång han ringer, säger "I have a job offer for you".
Vilket han inte alls har. Ett jobberbjudande innebär tydligen, i hans värld, att han frågar om jag skulle ha tid att jobba ett visst datum. Om jag säger ja kan han i sin tur visa kunden mina bilder och fråga om de skulle ha lust att jobba med mig.
Det här glömmer jag varje gång och tror att jag ska bli erbjuden guld och gröna skogar.
Silly me!

Det har ännu inte hänt. Däremot har jag blivit erbjuden att kanske få gå på en casting för en jeanskatalog. Jeans är dåligt (de är ju alltså så små och svåra att få knäppa, varför kan de inte fotografera jeans i min storlek? Vavava? Är jag den enda i världen som har någon form av höfter?). Katalog är bra.

Nu ska jag skriva om serietecknaren jag intervjuade igår, och sedan kanske jag har en biodejt.

Vad ska ni göra ikväll? Berätta om ni vill. Det är lite ensamt här.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Låter som du har det bra :)

Nu ska jag ut å leta strumpor, ikväll ska jag träna. :)

Postat av: Anna

Jag ska tänka på och drömma om en pojke som heter Olof.

2008-11-13 @ 16:20:38
Postat av: Louise

Jag tänker på vilka otroliga ögon du har. Och sen äter jag clementiner och tittar på kinesisk film. Jag läser kinesiska och tänkte att det kunde vara nyttigt. Men jag förstår ingenting.

2008-11-13 @ 16:22:18
Postat av: Sicilia

Jag har det också väldigt ensamt. Har bara pratat med tanten på apoteket och tjej i kassan på Ica. Så jag vräker ut min dag till dig så kanske vi båda känner oss lite mindre ensamma.



Dagen har varit mörk och jag är febrig. Hemma från jobbet och är för pigg för att vara sjuk men för sjuk för att orka. Men imorgon är det födelsedagskalas. Så jag lagar mat och bakar chokladigt för att bjuda på. Hoppas jag inte kommer smitta något.



Var i världen är du egentligen? Är du i Stockholm och ensam får du komma på mitt kalas.



Kram

2008-11-13 @ 16:43:43
Postat av: Kajsa

Jag har höfter! Och ikväll ska jag studera och tvätta, jippi...

2008-11-13 @ 16:49:35
URL: http://whythis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag diggar din blogg. Ikväll tänkte jag gå och träna och ha lite medvetet dåligt samvete för dåligt pluggande idag.



K

2008-11-13 @ 16:50:33
Postat av: tobbe

Det där är inte min föreställning av "porrblick". Den där blicken är självmedveten.

Vad ska jag göra ikväll? Jobba.

2008-11-13 @ 17:12:56
Postat av: Anna

Congratulations, Annika. You won the running towards becoming ANTM.



Nu ska jag sleva blåbärsgröt för att sedan rusa till en föreläsning. Där ska jag göra en intevju och sedan hem och skriva ihop den. Sedan ska jag skriva ihop något slags författarporträtt av Annika Thor och allt detta medan jag ska hinna min dagliga dos dagdrömmande. Har inte hunnit med det än, och får jag inte fantisera lite lagom kommer verkligheten ikapp mig.



Lycka till med allt, bästa du.

2008-11-13 @ 17:29:39
URL: http://annabostromi.blogspot.com
Postat av: T

ikväll ska jag designa en pizzakartong, prata med snygga och halvsnygga killar på internet bara för bekräftelsen, och peppa inför morgondagens fest!

2008-11-13 @ 17:36:15
URL: http://www.theresaflodman.se
Postat av: Marie

Jag ska kolla på gossip girl med syster och äta half baked B&J! Lite vardagslyx sådär.

Kanske är jag som är helt borta eftersom jag läser din blogg regelbundet, men vart har du flyttat nånstans?



Ha en fin kväll!

2008-11-13 @ 17:37:58
Postat av: filmfredrik

Det var alldeles för länge sen jag var på bio. Se en riktigt bra film!



I kväll spelar jag skivor med Anna Hjärp och resten av Who's That Girl?-gänget på Bullie Bar, precis där jag bor. Det blir säkert trevligt.



Eftermiddagen har tillbringats med MacBooken på ett café i trevligt sällskap. Jobb, jobb, jobb...

Postat av: Anna-Maria

Ikväll har jag städat hela mitt lilla studentrum inför korridorsfesten imorgon kväll. Det ser riktigt prydligt och sockersött ut. Nu är det snart dags för en löprunda ute i det äckliga och blöta vädret och sedan ska jag bänka mig inför Medium på fyran kl nio.

Nu vet du det! Var tvungen att skriva nåt då du inte fått en enda kommentar ännu.

2008-11-13 @ 17:48:20
Postat av: Camilla

Hehe, här är min välplanerade kväll:

1. Skriva brev till min fina mormor som skickat två jättefina sedan jag kom till Frankrike i slutet av sommaren.

2. Äta crepes med lite vänner på det lilla creperiet som ligger några hundra meter här ifrån, precis vid ett litet torg. Väldigt mysigt!

3. Mysa ner mig i min säng med mjukisbyxor, tända ljus och något bra tv-program på datorn. Precis vad jag behöver ikväll.

2008-11-13 @ 18:00:28
URL: http://cmtk.blogspot.com
Postat av: elisabth

jag ska hålla mig sysselsatt med ett filosofiarbete, förhoppningsvis. måste bara fråga: vilken tidning skriver du för? är det du som är med i treo-reklamen? och vad är du moderedaktör för?

2008-11-13 @ 19:06:56
Postat av: linda

jag ska laga en kopp yogi the, tända några ljus!

sen ska jag sätta mig och rita en sektionsritning av ett hus jag håller på med. kanske lyssna på ane brun.



göra mig redo inför morgondagen, som innebär Toefl test och resa!



ha de fint!

2008-11-13 @ 19:22:10
URL: http://lindar00s.blogg.se/
Postat av: madeleine

jag ska ligga på min säng o titta på my so-called life och äta apelsiner. hehe

2008-11-13 @ 19:26:59
URL: http://benebenes.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Jag försökte just göra en vanilla bean frappuccino. Så längtansfull är jag till New York, sommar, central park, fira födelsedag med sin bästa vän och njuta av livet till fullo.

2008-11-13 @ 19:34:09
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag ska äta mina hembakta pepparkaksmuffins med citron frosting, spela trivial pursuit med min mor och sedan se criminal minds.

Hoppas du får en fin kväll ^^

2008-11-13 @ 20:04:16
URL: http://mjorf.blogg.se/
Postat av: S.

Min oerhört intressanta kväll består av att undertrycka lusten av att ägna mig åt fiktionsskrivande och istället lägga all min icke-existerande energi åt skolarbete i form av en muntlig analys av media, eller "the depiction of war in major motion pictures - propaganda or criticism?" för att vara mer specifik. Och så typ, maniskt kaffedrickande. Skoj.

2008-11-13 @ 20:04:20
URL: http://bisounours.blogg.se/
Postat av: Slams

Jag ska försöka bli av med dagens huvudvärk genom att försöka slappna av. Har vart lite spänd denna vecka på grund utav diverse möten på arbetsförmedlingen, vilket tydligen är något som min hjärna har beslutat sig för är jobbigt.

Om jag samlar motivation skall jag även sy på nya muddar på min favorittröja. ( Dom var lätt.. "Utslitna". Om "utslitna" kan betyda "totalt tvärtrasiga utav slitage"..



Om jag efter det känner mig äckligt kreativ så har jag även tyg som jag skulle kunna sy "påsar" till ett par nya korgar som jag köpt.



Ja. Typ?

2008-11-13 @ 20:27:40
Postat av: Alex

Ikväll har jag packat och snart ska jag sova, för imorgon åker jag till London :)

2008-11-13 @ 21:33:55
Postat av: trul

Eftersom du frågar vad jag gör så får jag väl berätta... ;-)

Här i regniga Göteborg så händer inte mycket, jag sitter framför datorn och försöker koppla av men min blick vandrar runt lägenheten som borde städas eftersom vi får gäster imorgon... Suck...

Min man gick precis och lade sig för att sova och vår katt blev överlycklig. Det är det bästa hon vet att sova, hon är ju en katt liksom... ;-)

Jag försöker kolla upp lite billiga resor på nätet till LA, har planer på en resa dit i vår... Alla mina vänner bor utomlands och nu är saknaden så stor att jag måste ta en resa och hälsa på någon snart... Knasigt hur livet utvecklas ibland, när jag var liten var jag ensam för att jag inte hade vänner, nu har jag massa vänner men ingen som bor nära mig så jag känner mig lika ensam ändå... Knäppt va? Hursomhelst ska det faktiskt bli kul att få komma och hälsa på min kompis i LA, hon springer tydligen på massa kändisfester och umgås med kändisar... Hade varit kul att få leva i hennes bubbla även om det bara är en dag... Drömmer... Oj vad långt det här inlägget blev, jag hoppas inte du blir uttråkad av att jag babblar... Hoppas du har en fin kväll och inte känner dig allt för ensam... Kram Lotta

2008-11-13 @ 21:38:13
Postat av: Maria

Ikväll, alldeles strax, ska jag minsann se din vän Markus Krunegård spela live på Platens i Linköping! Jippie!

2008-11-13 @ 21:42:12
Postat av: Erika

Idag var jag på promenad runt Kungsholmen, och jag saknade dig som bara den! Det var så tråkigt att promenera där utan dig. Jag tröttnade och gick hem och gjorde good old macaroni and cheese. Men nu ska jag gosa och kolla på bones och criminal minds. Puss.

2008-11-13 @ 22:31:21
Postat av: Ida

Ah, höfter. Ett fenomen hittils okänt för jeansmakare kan man tro.

Ikväll ska jag sitta uppe natten lång och dricka instant coffee och kämpa med ett arbete om vattenbristen i Australien.

Bio låter trevligare!

2008-11-13 @ 22:31:52
URL: http://myspace.com/idasusanliselott
Postat av: Kära Annika!

Idag har jag varit på konstkurs och ätit en fet måltid på en trång resturang. Biff och klyftpotatis! Sen har jag tittat på teve och nu måste jag gå och dusha och sen brottas med natten...jag har insomnia. Så jag kanske ist målar färdigt något av mina "verk" om jag har tur.

Sov gott!

2008-11-13 @ 23:16:30
Postat av: ebba

Kom hem från skolan vid halvsjutiden och var helt jävla dödstrött efter att ha fått för lite sömn de senaste två nätterna. Åt lite makaroner med wokgrönsaker och sedan kunde jag inte låta bli att lägga mig i sängen med kläderna på även om jag har en massa andra grejer jag borde göra. Men jag fick sovet i ett par timmar och nu sitter jag här och dricker en kanna te och äter såna där liquorice allsorts (det ska bli mitt nya knark). Snart ska jag gå ner till tvättstugan tror jag, det är alltid bäst att tvätta mitt i natten. Inte så mycket folk då. Kanske hinner jag rentav plugga lite... men troligen inte.

2008-11-13 @ 23:38:32
Postat av: joyce

heysan Gd va du liknar sandra bullock :D:D

kram

2008-11-14 @ 09:12:02
URL: http://ladiijoyce.blogg.se/
Postat av: anneli

Du är ju med i den där huvudvärktablett-reklamen! right?

2008-11-21 @ 23:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback