Ser allt som ingen annan ser (du borde tänka mer på ditt inre)

Jag känner många sanslöst vackra människor.
Tre av dem hade jag det stora nöjet att jobba med idag:
Sofie, min partner in crime i Shanghai då det begav sig, sångerska-turned-designer med världens härligaste lejonman till hår och en lägenhet att dö för mitt i Gamla Stan;
Fanny, vrålsnygg skåning och make up-artist som jag känt i exakt en vecka och redan hunnit jobba med tre gånger;
och så
Jannike. Åååh. Vi har pratat på nätet i evigheters evigheter, känns det som, och idag fick jag äntligen äran att fotografera henne. Bländande skönhet inifrån och ut.

Jag plåtade en del av Sofies nya kollektion, Jannike modellade och Fanny sminkade (och fick dessutom hoppa in som modell hon också, man måste ju utnyttja att man har en modellsnygg maketjej på plats). Det var svinkallt ute men sol i sinne.

Lite behind the scenes-bilder, kanske?


Fanny packar upp sina prylar. Hon har många sådana. Prylar.


Jannike och Sofie provar kläder för att se vilka som passar bäst för fotograferingen.


Det är tydligen ganska roligt.




Fanny målar och kladdar i Jannikes ansikte.
(Jag tror inte att hennes favoritlåt är "Vacker utan Spackel" med Joakim Hillson.)
Sofie övervakar.


Det bjöds på kinesiskt blomte som smakade... mat. Inte med på min hundra-i-topplista över de godaste tesorterna jag smakat, men fint att titta på. Och det är ju det som räknas, eller hur var det nu?


Ready, set, go! Dags att dra igång.


Glad tjej!


"Öööööh! Ta kort på oss! Vi måste få vara med på bild!"
Det främsta anledningen till att fotografera i studio.
Lättaste sättet att bli av med dem: klick, klick. J är plötsligt måttligt road.





Fanny bytte plötsligt yrkesroll, här gör hon sig redo för sin modelldebut. I mina snyggaste Zaraskor (som Sofie blev kär i och bestämde sig för att låna av mig).


Fanny förbereder sig mentalt...


...och blir ompysslad av Sofie.



Som tur är så är ju inte modellande vare sig rocket science eller brain surgery, och Fanny klarade sig alldeles förträffligt genom att stå och se fin och trulig ut.


"Work it, bitches!"


"Kom igen, låtsas att du är på Bahamas!"
Det borde stå i agenturernas "vill du bli modell?"-beskrivningar:
"Du ska vara 14-20 år, minst 170 cm lång, ha bra hy och vara totalt immun mot kyla."


Tar man tillräckligt många bilder (i vårt fall: typ en miljon) lyckas man alltid med det här till slut: exakt samma pose i olika outfits.
Det är underbart, för då kan jag ju låtsas att Jannike är en riktig Zoolander-tjej som bara har one look!
Pinsamt, Jannike. Piiiinsamt.

Flickor, jag är så tacksam för idag. Tack tack tack!
Nu: sova.
Förlåt att jag inte vänt tillbaka dygnet ännu, mamma.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Haha, lite pinsamt! Jag skyller på att kylan gjorde min hjärna till is. ;)

Tack för igår sweet, hade jättetrevligt!



(Och Sofie har härmed en ny stammiskund.)

2008-05-02 @ 07:54:45
Postat av: Loos

Åh, Jannike är finast! Har vi tur får hon vara modell hus Gudrun nu :)

Postat av: ja

2008-05-02 @ 11:36:24
Postat av: Janna

Hahaaha åh nej.. vet du, jag känner en av "Öööööh! Ta kort på oss..""-snubbarna. Det är ju lite jobbigt ;)

Bilden under jobbigasnubbarna är den finaste någonsin. Tjejen, klänningen, känslan, allt. Helt ljuvlig.

2008-05-02 @ 11:43:47
URL: http://tuesdays.blogg.se/
Postat av: emzi

Jättesnygga är bådetvå.

2008-05-02 @ 12:46:11
URL: http://izme.blogg.se/
Postat av: Andreas

Haha, för att göra en liten-värld-poängtering så föreslog jag fröken J till Fanny som modell #2 till tisdagens plåtning. Det blev dock inget av det, den här gången.



Tjusiga bilder iaf :)

2008-05-02 @ 13:01:43
URL: http://freshlikesnow.com
Postat av: Rana

underbart!

åh tänk att få arbeta som fotograf. vilken dröm du lever.

2008-05-02 @ 18:56:14
URL: http://jagochkarl.webblogg.se/
Postat av: Ida

Jannike, är inte hon fotograf oxå? Tycker jag känner igen henne från ngra bilder på fotosidan.

2008-05-04 @ 13:46:11
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Ellen

Fy satan vilka fina bilder :)

2008-05-05 @ 12:15:06
URL: http://fuckingfancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback