You may as well take it in the guts, it can't get worse than this

Är det aldrig annat än grått i det här landet?
Det irriterar mig.
Det får mig nämligen att längta efter vår och sommar, och jag vill inte längta framåt,
jag vill vara lycklig i nuet.
Och på tal om det så såg jag
Så Som I Himmelen igår.
Holy mother of Christ, vilken film.
Jag var stum efteråt. Stum och tom.
Ibland blir man så full av känslor att det slår över,
att de neutraliserar varandra och lämnar en blank.
Kvar finns något som skaver.

PingPongKingen lämnade mig allt annat än blank.
Vissa scener gjorde så ont att jag knappt kunde hantera dem,
men att fly var omöjligt.
För mig, åtminstone.
Resten av biosalongens besökare bestod av rädda, föraktfulla, hånfulla och mycket små människor, som gjorde sitt allra bästa för att slippa känna genom att skratta, fnissa, härma och förlöjliga karaktärerna.
Ett sätt att fly jag tar avstånd ifrån.
Filmen gick heller inte att ta avstånd ifrån,
jag fortsatte att brista i gråt i timmar efter att eftertexterna rullat färdigt.
Tänk att lyckas fånga livet så.


You'll soon be old enough to leave them
Without a notion of a care
You'll leave two fingers in the air
To linger there

Kommentarer
Postat av: Gelix

fick du tag på biljett sedan? tror jag såg dig (eller någon väldigt lim dig) i The Cure publikmassan ^^.

Postat av: Sanna

Solen sken hela dagen i Uppsala. Vi promenerade längs Fyrisån på förmiddagen och sög i oss energi. Du skulle ha varit här istället.

2008-02-11 @ 17:10:07
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Evis

Här i Göteborg var det soligt och fint - mycket glädje jag hade av det med min vinterkräksjuka.

2008-02-11 @ 18:46:27
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Lovisa

tror jag måste se den där pingpongkungen.
fast jag vill helst sitta och se en stark film ensam. jag känner mig lite illa till mods när jag måste grina inför folk. :S

2008-02-11 @ 22:47:57
URL: http://lulun.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Just idag har det varit väldigt grått här också. Men helgen bjöd på sol varje dag och det t om luktade vår ute! Freakin' awesome.

2008-02-11 @ 23:19:12
URL: http://fallaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback