Sov du lilla...

Okej, jag är alltså sjuk.

Jag bestämmer mig för att jag måste sätta mobilen på Ljudlös, annars kommer jag aldrig att få sova ostört, och alla vet ju att sova = tillfriskna.

Ligger i sängen. Mobilen ligger borta i fönstret (enda stället där jag har mottagning i min lägenhet, tack 3).
Vrider mig. Igen och igen. Rullar över på andra sidan.
Alltså... tänk om jag missar ett skitviktigt samtal? Tänk om mannen i mitt liv plötsligt får för sig att slå mig en signal, och när jag inte svarar tänker han "oh well" och går vidare till nästa Annika Marklund på hitta.se och de gifter sig och lever lyckliga i alla sina dagar?
Tänk om... tänk om någon har råkat ut för en olycka! (!!!) Och här ligger jag och bara "åååh, förkylning, buhu, jag måste få sova ostört?!?

Men nej, jag är karaktärsfast. Till slut somnar jag, trots irrande tankar och äckelslemhosta. Drömmer mardrömmar om allt hemskt som naturligtvis händer just nu, den enda gången jag inte är anträffbar.

Vaknar ett halvt dygn senare. Slänger mig upp ur sängen.
Sms? Nej. Missade samtal? I helvete heller.
Jag tror att det är lika bra att sova ett halvt dygn till.

(Så nu vet ni varför jag inte svarar när ni inte ringer.)

Kommentarer
Postat av: ediot

hej.

idag stod jag i kön i mataffären. plockade upp sofis mode och fick syn på dig.

grymt snygga outfits och vackra du.

tycker du ska vara modell i alla tidningar i hela världen jämt..

Postat av: Malin

Haha roligt skrivet, känner verkligen igen mig :D

2008-09-17 @ 17:10:40
URL: http://youareanasshole.blogg.se/
Postat av: Annika

ediot, du är en darling! Haha, jag håller med dig. Vet inte vad alla andra moderedaktörer tänker med. :) Men Sofis mode är ju inte fy skam det heller!



Malin - Skönt att höra att jag inte är ensam!

2008-09-17 @ 17:17:24
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: BrutalSlakt

Var med om något liknande idag. Jag glömde mobilen hemma när jag gick till skolan, tänkte att jag skulle ha nå missat samtal och sms när jag kom hem, men det var bara klockan som stirra tillbaks på mig i displayen.

2008-09-17 @ 17:39:19
URL: http://thecarina.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hade jag bara haft ditt nummer hade jag iaf skickat en smskram.



hade jag haft din adress hade jag kunnat skicka en present.

2008-09-17 @ 18:00:13
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: tobbe

-Jag måste slagit fel nummer.

2008-09-18 @ 09:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback