I like a girl in uniform (school uniform)

Amanda skriver om att ha skoluniform i sin splitternya blogg. So very Gossip Girl:ish!

När jag gick i skolan önskade jag alltid att vi haft skoluniform. Jag inbillade mig väl att det skulle bli lättare för mig om det fokuserades mindre på mina fula kläder.
Nu är jag rätt säker på att kläderna var mitt minsta problem. Det var ju knappast så att jag blivit superpoppis om jag vunnit en makeover av tidningen Frida...

Anyway, syster är asläcker i sin skoluniform. Lite för läcker, tycker hennes lärare, som ansåg att det var en bra idé att kalla min lilla ängel för strippa, slampa och hora för att hon hade "fel" strumpor.
Precis vad varje femtonårig flicka behöver höra.

(Förresten lyckades min bloggrookie till syster radera alla fina kommentarer hon hunnit få. Men oroa er inte, hon är tillräckligt intelligent för att lära av sina misstag, och det lär inte hända igen.)

Kommentarer
Postat av: Evis

Jisses! Hennes ex-lärare måste ju vara helt knäpp. Jga är dessutom tveksam till om ens lärare i utlandet får säga sån't till sina elever; här är det i alla fall förbjudet.

Postat av: Citty

Gud så snygg du är!

2008-10-03 @ 11:30:24
URL: http://finest.se/Citty
Postat av: Malin

Här tycker de att skoluniformen om inte annat underlättar på morgonen då man inte behöver fundera så mycket över vad man ska ha på sig... själv har jag aldrig tagit en timme eller två till sånt så jag vet inte. Argumentet att man måste få uttrycka sin personlighet genom vad man har på sig i skolan tycker jag är bland det dummaste folk öser ur sig när man pratar skoluniform - om du personlighet sitter i det du har på dig, ja då tror jag inte du har så mycket sådan. Det är är en känsla av att vara united och representera någonting genom uniformen också, som man här i England tror påverkar arbetsmoralen hos eleverna... Vem vet, haha.

2008-10-04 @ 14:49:30
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback