Annika, where the fun is!

Natten till igår sov jag ute på min terrass. Under bar himmel.
Det var fullständigt ljuvligt.
På morgonen skrev jag i ett sms:
"Nu är jag full av myggbett. Det var det värt."
Oh, I eat my words.
Ingenting är värt det här. Full av myggbett? Ja, det kan man lugnt säga.
Jag har tjugo stycken. I ansiktet.
(Och säkert fyrtio till på resten av kroppen, men det är okej. I jämförelse.)
Nej, inte "typ en miljon"-tjugo stycken. Utan tjugo stycken.
Jämnt och bra nummer, eller hur?
Tjugo stycken i ansiktet, varav två på ena ögonlocket, två på nästippen, två på näsvingen, en på läppen, två i pannan och elva saftiga jävlar på ena kinden.
(Nu snackar vi alltså spanska mördarmosquitos, inga rara svenska myggor. Flera av betten är stora som körsbär.)

"Ja, du ser faktiskt ut som en leprasjuk", sa mamma glatt.

"Förlåt att jag skrattar", flämtade lillasyster. "Det är av chocken."

"Får jag ta en bild?" frågade vår granne och halade upp mobilkameran.

Jag är en levande underhållningsmaskin, jag. Jag gör människor så glada.
Tänk, vad fint att folk kan roa sig på min bekostnad, att jag kan ge dem den glädjen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du får ha en sådan trevlig dag. Besök gärna min blogg du kommer inte bli besviken :)

Postat av: Sanna

Jag räknade sjutton stycken på min vänstra fot efter en dag i Mora. I ansiktet hade jag bara ett. På ögonlocket. Som svällde upp.

Jag gick i solglasögon i två dagar, även inomhus. Ingen, inte ens min familj, skulle utsättas för den obehagliga syn jag var.

2008-07-23 @ 16:35:49
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch, myggbett. Jag har nog också tjugo. Lyckligtvis inte i ansiktet.

2008-07-23 @ 17:27:29
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Sara

Köp antihistaminer på apoteket, mycket bra sätt att få svullnaden att gå ner och kliet att minska. Lycka till! Sara, ofta myggbiten samt doktor.

2008-07-23 @ 17:43:09
Postat av: Katarina

Myggor är av ondo, men som tur är verkar de som att de inte gillar söderförorten i år, vilket jag tackar och bugar för. En ensam liten krabat hade hittat in till vårt sovrum härom natten dock. Efter att ha druckit ett par droppar absinth döpte jag honom till Nils-Hubert. Sedan slog jag krasst ihjäl honom. Jag får bölder av myggor, och inte ens Nils-Hubert skulle få den äran.

2008-07-23 @ 20:19:45
URL: http://bjooti.net/osminkad
Postat av: mathilda

Ha.

2008-07-24 @ 00:27:19
URL: http://dalberg.webblogg.se/
Postat av: tobbe

Det finns myggnät. Det känner alla riktiga kampare till. Kan va värt att investera i.



Men myggbett... kom igen, du har inte upplevt riktig smärta.

2008-07-24 @ 18:47:08
Postat av: Annika

Tobbe, vad faaan. Tror du att det är "smärtan" som stör mig? Det här handlar endast och enbart om en enorm fåfänga. Jag är så fruktansvärt ful. Det ser ut som att jag har böldpest. Att det kliar, herregud, det är mig ganska likgiltigt.

2008-07-25 @ 01:30:59
URL: http://beautifulones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback