Nej, nej, nej! Inte schlager!

Pause.se går i Aftonbladets fotspår och anordnar en "Sveriges bästa modeblogg"-tävling, där läsarna - som vanligt - korar vinnaren. Den drar igång på måndag, och vinnaren får shoppa för 5000 spänn på Lyx.se. Underligt nog är jag en av de nominerade, trots att min blogg har otroligt lite, om ens något, med mode att göra. Smickrande, men lite tråkigt att bli nominerad i en klass man inte tillhör.
Om min blogg vore en modeblogg vore den nog snarare Sveriges sämsta modeblogg. Jag är så trött på mode så det finns inte. Det är nog det minst intressanta jag kan tänka mig att engagera mig i just nu - okej, förutom möjligen fysik, kemi och matematik. Och schlager. Jag vill verkligen inte engagera mig i schlager.

---

EDIT: Men hallå. Klart att jag vill att någon röstar på mig, eftersom jag hatar att komma sist, men jag tänker ju inte tjata på att ni ska rösta fram mig som "Sveriges bästa modeblogg" när den är så långt ifrån det som man kan komma. Ni som är lite kära i mig kan väl rösta någon gång bara för att visa att jag inte är Sveriges mest oälskade person? Ååååh, jäkla popularitetstävlingar, de ger mig högstadieångest. Inte blir det bättre av att jag gick in på Paus-sajten och såg att en av de Snyggaste Tjejerna i min högstadieskola jobbar där nu och fortfarande är supersnygg och lyckad. Jättekul för henne, men det bidrar onekligen till att jag känner mig mobbad och osynlig.

Kommentarer
Postat av: Je suis une bra parti

Attans att bli nominerad i en klass man inte kan identifiera sig med. Lovar att inte rösta på dig då:)

Postat av: Kajsa

Hmm... så...jag ska inte rösta på dig alltså? Knivigt moment 22 liksom. Men du, vet inte om det är så att jag uppfattade fel, men det kändes som att du kanske trodde att jag inte unnar vissa som lugger på alla bloggtoppar platserna där. Och det är inte alls så jag menade! Jag är bara less på själva fenomenet som har hamnat i några sorts Marc Hacobs hjulspår kantade med systrarna Olsen och sådär. Jag är helt överglad för varje gång jag ser att de bloggar, mode eller ej, ligger högt på några listor eller blir länkade exempelvis. Jag tittar dock nästan aldrig på listor då jag tycker att de säger väldigt lite. Men det gör mig less och irriterad att jag läser så många otroligt bra bloggare som har inviduellt tänkande, nya härliga perspektiv, är bra på att skriva, blandar mode trender kläder och små andra ytligheter tillsammans med personligt och annat, men att de så sällan får den åhöran de förtjänar. Det går bra för Clara i modebloggssvängen och jag är både oerhört stolt och glad för henne, för att hon står mig så nära men, jag vill att fler ska få komma upp sig. Jag har aldrig och kommer heller aldrig att blogga för att ligag på en topplista men , kalla det uppblåsthet eller övermod för jag står för det, så känns det lite tråkigt när man gör ytterst väldskrivna inlägg och får 3 kommentarer och sen läser en mainstreamblogg som får 132 kommentarer för en bild på Pete Doherty och Kate Moss. Det är inspirationshävande, enligt mig. Så jag hoppas du inte fick tron om att jag satt och gnällde över mode och bloggning och alla dessa klädintresserade flickor av egoistiska skäl och ren avundsjuka?!

2008-01-04 @ 15:59:34
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Sanna

Du kan vinna, jag kan shoppa - deal?

2008-01-04 @ 16:06:19
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: sofia dahlén

Jag är nominerad! Lilla lilla pluttiga jag! JA!

2008-01-04 @ 16:09:30
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Je suis une bra parti

Åh tack! Fint att du titta förbi!

2008-01-04 @ 16:41:17
URL: http://EttBraParti.blogg.se
Postat av: Kajsa

Åhh vad lättad jag blir! I vanliga fall blir jag inte berörd när folk blir arg eller irriterad på mig. faktum är att jag oftast är den som sätter igång de värsta av bråk för att jag inte kan låta bli att provocera.. skämmes på mig för det! Men vissa människor vill jag liksom att de SKA tycka om mig ALLTID. Jag vill inte ha kalla blickar och besvikelse från dem, jag vill ha kramar och små pussar på kinderna. Sån är du. Så nu är jag lättad! Att du förstod. Fat det gör du ju egentligen alltid. :)
Dock kan jag säga såhär, även om du kanske inte är modeblogg så vill jag ju att de jag tycker om ska vinna, så klart att jag kommer att rösta. Febrilt! Jämt! Hela tiden! Och sen kommer jag att räcka ut tungan till varenda hårförlängningsprydd, 15 åring med Diorclutch när du passerar dem på listan mot toppen! ^^ Puss

2008-01-04 @ 19:18:10
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: H

Hur mkt bekräftelse behöver du? Varför gnäller du när du blir uppmärksammad? Det känns som att du skriver så mkt om att detta inte är en modeblogg bara för att du är rädd att inte vinna. För inte så länge sen gnällde du på veckorevyn.com för att de inte tillfrågat dig i en enkät om modebloggare... Jag kommer rösta på Sofia dahlén. Sveriges i särklass vassaste (mode)bloggare.

2008-01-04 @ 20:32:28
Postat av: Ida

Gratulerar! känner lite som du (ja tänk vår blogg är oxå nominerad) både glad men ändå syrran och jag har ju inte bloggat något vettigt(räknas festuppdateringar och blabla snack) på evigheter..och allra minst om mode ;) så vi kommer nog fett komma sist ;)

2008-01-05 @ 21:51:36
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Johnny Scharonne

Jag tycker det är skitfult att stoppa med folk som inte ber om det i en tävling. Det är som att någon på SNYGGAST.NU (om det finns kvar) skulle ta och fota 10 random personer och sen låta folk ranka dem. Det är typ internetmobbing - speciellt eftersom man får "rösta ned" folk genom att rösta 1. Ingen vill ju bli ofrivilligt intvingad i en tävling för att förlora och bli utskrattad. Jag förstår dig när du snackar om högstadiet och popularitetstävlingar. Jag minns att vi hade en skönhetstävling för tjejerna i 6:an på roliga timmen och alla röster lästes självklart upp. Eftersom jag var mobbad fick jag ju ingen röst.

I vilket fall som helst så röstade jag på dig. Även om du inte är en modeblogg så förtjänar du inte att förlora i någon tävling! Varför finns det inga vettiga BLOGGOMVADSOMHELST-tävlingar där man kan vinna pengar? Eller bara KLÄDESBLOGGAR?

2008-01-09 @ 00:10:59
URL: http://scharonne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback