Hur mycket bekräftelse behöver jag?

Suck, så var vi där igen.
En kommentar från någon som kallar sig "H":

Hur mkt bekräftelse behöver du? Varför gnäller du när du blir uppmärksammad? Det känns som att du skriver så mkt om att detta inte är en modeblogg bara för att du är rädd att inte vinna. För inte så länge sen gnällde du på veckorevyn.com för att de inte tillfrågat dig i en enkät om modebloggare... Jag kommer rösta på Sofia dahlén. Sveriges i särklass vassaste (mode)bloggare.

1. Hur mycket bekräftelse jag behöver? Eh, ja, det kan jag nog inte svara på. Bekräftelse är nämligen väldigt svår att mäta. Jag vet inte ens vilken enhet jag skulle använda mig av. Men det kanske inte spelar någon roll, eftersom svaret förmodligen är precis hur mycket som helst. Hur mycket bekräftelse behöver du?

2. Jag gnäller inte över att bli uppmärksammad. Jag förstår inte vad du får det ifrån? Jag gnäller över att jag blir uppmärksammad i ett sammanhang där jag inte känner mig bekväm.

3. Hahahaha! Rädd att inte vinna? Ja, jag är RÄDD att jag inte kommer att vinna över Engla, Hotspot och de andra. Hmm? Men ja, jag är rädd för att komma sist, eftersom det - genom att jag deltar - verkar som att jag velat vara med och tävla om att ha Sveriges bästa modeblogg, och misslyckas fatalt. Jag tycker helt enkelt att det känns pinsamt att tävla i en klass där jag inte hör hemma. Jag vill inte att folk ska tänka "vem tror hon att hon är, tror hon att hon skriver en bättre modeblogg än Hotspot?", jag vill inte att det ska verka som att jag inte har någon koll alls på vad jag håller på med. Patetiskt? Ja, kanske det. Jag är en ganska patetisk tjej, rätt ofta. Men! Det vill jag ju inte att folk ska veta. Så nej, jag är inte rädd för att inte vinna, jag är rädd för att folk ska skratta åt mig och tycka att jag är en patetisk tönt. Skiträdd.

4. Gnällde jag på det? Det minns jag inte? Jag minns att jag uppmärksammade det.

5. Åh, jag kommer också att rösta på
Sofia Dahlén! Conspicere är det bästa som hänt modebloggssverige.

6. Varför läser du min blogg när du så tydligt irriterar dig på att jag är mänsklig? Jag tänker inte låtsas vara perfekt. Ja, jag har känslor, de är inte alltid rationella. Deal with it.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det finns ett väldigt bra alternativ för folk som inte tycker om ens blogg; att inte läsa. Förstår inte varför de måste slänga runt en massa kommentarer om hur onödig man är. Jag menar, är inte det lite dubbelmoral? Uh, själv håller jag på dig. Gillar din blogg, speciellt för att den är så mycket "du", som H konstaterade. Puss

Postat av: Amanda

Måste säga att i mina ögon är du sjukt mycket bättre än engla och hotspot. Mer jord nära, härliga åsikter, underbara kort och med en härlig personlighet. Så stå på dej!

2008-01-04 @ 21:25:19
Postat av: Annika

Sarah - TACK, snälla du. Jättestort tack!

Amanda - Åh, ännu en insättning på bekräftelsekontot! :) Tack, jag blir så väldans glad, ska du veta. Verkligen.

2008-01-04 @ 21:33:07
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: sofia dahlén

snart kommer det börja ryka ur mina öron och tjuta och vissla som ett ånglok. Sen kommer mitt huvud att sprängas. Det endorfinrus som präglat den här dagen då jag typ har fått fler uppmuntrande länkningar än totalt genom hela livet är mer än jag klarar av.

vilket inte betyder att jag inte tycker om det! Tack tack tack!

tyvärr är jag för spattig för att över huvud taget kommentera något annat. Jag måste lägga all energi på att försöka kämpa mig tillbaka ner på jorden igen. Allt jag vet med säkerhet är att Annika är bland det finaste svenska bloggvärlden har.

nu ska jag gå och svimma...

2008-01-04 @ 21:44:13
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Mathilda

Jag håller med både Sarah och Amanda.
Din blogg är faktiskt min absoluta favoritblogg! Så fortsätt som du gör, för det du gör är jättebra! :D

2008-01-04 @ 21:47:29
Postat av: Annika

Tack, raraste Mathilda! Shit, det finns ju så många fantastiska bloggar, jag blir helt chockad av att du fastnat speciellt för MIN. Kärlek till dig!

2008-01-04 @ 22:05:13
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Camilla

Äh, bekräftelse och bekräftelse. Alla som bloggar behöver väl en större mängd bekräftelse? Och alla som inte bloggar behöver väl en lika stor mängd bekräftelse? Det är bara mänskligt.

Jag kommer liksom du rösta på Sofia, men jag kommer även rösta lite på dig - allt för att du inte ska komma sist, för även om du kanske inte hör hemma i sammanhanget längre är du MKT bättre än många av dem jag tror kommer att vara nominerade. Så det så.

2008-01-04 @ 22:31:51
URL: http://annerfeldt.blogspot.com
Postat av: Glitteringly

Det är bland det larvigaste jag vet att klaga på vad folk gör. Man har alltid ett val - jag väljer att läsa din blogg, så om jag väljer att läsa Kenzaas blogg då och då, även om jag avskyr den. Men det är mitt val, så jag ser ingen anledning att lägga skuld på henne. Faktum är att hon stäker mig genom att bidra till min fria vilja, hon ger mig en valmöjlighet.
Detta kan inte heller begränsas till bloggvärlden. Vad vi väjer att ta till oss är en ständigt pågående process och vi har hela tiden möjligheten, alltid det fria valet, att välja bort vad vi ogillar.
Jag väljer själv hur mycket jag ska veta om Britney Spears, men jag har ingen rätt att klaga på henne. fast jag tycker synd om henne.

2008-01-05 @ 10:28:15
URL: http://glitteringly.blogspot.com
Postat av: visomvie

bra annika. Fortsätt med det du gör för du gör det så bra.

2008-01-05 @ 14:54:55
URL: http://www.visomvie.blogg.se
Postat av: H

Om du visste hur upptagna alla andra är med sig själva skulle du inte oroa dig så mycket för vad de tänker om dig. Hey, ingen skulle tänka sådär. Ingen skulle bry sig. Ang Veckorevyn: När de gjorde en enkät med modebloggare skrev du "hahaha de enda ni inte frågat är mig och X" och sedan listade du dina svar "om nån ändå vill veta". Av inlägget på din egen blogg att döma var "hahaha" inte alls särskilt glatt. Det var därför jag påpekade att det verkar som att du oroar dig oavsett - så fort det är en tävling eller en gruppgrej så verkar du oroa dig. Synd tycker jag. Eftersom du är en skitsnygg, talangfull och intelligent tjej. Livet blir så mcyket skönare att leva när man inte väljer att alltid självömka och/eller oroa sig hela tiden. Eller tävla med alla andra i allt. Men du har rätt, om jag klagar borde jag inte läsa. Så hej hej, tack för mig.

2008-01-06 @ 00:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback