En ny chans.

Den 2:a januari 2007 skrev jag såhär.

"2007 är året då jag "ska"...
- börja röra på mig (mer än att bara promenera in till Norrköpings Centrum, genom galleriorna och sedan hem igen)
- bara köpa sådant jag verkligen vill ha (även om kvantitet tyvärr går före kvalitet tack vare min studentekonomi)
- planera min tid så att jag faktiskt hinner med allt jag måste göra, och sluta skjuta upp allt till den absolut sista minuten
- försöka se något gott även i människor jag inte har något gemensamt med
- lära mig fotografera riktigt bra
- ...eller åtminstone öva, öva, öva!
- vara en bättre vän, dotter och flickvän
- göra allt för att nå mina mål
- och se till att några drömmar slår in, förstås.

Om jag klarar att följa en enda av de där punkterna kommer 2007 att bli ett lyckat år."

Ooookej. Let's see.

- Jag började inte röra på mig. Snarare slutade jag att röra på mig. Jag gick knappt till galleriorna och hem.
- Jag köpte allt jag kom över. Inte för att det var fint, utan för att jag var totalt beroende av att ha Något Nytt att ha på mig.
- Planera min tid? Eh. Jag gjorde mitt bästa för att hinna allt utan att dö, inte mer än så.
- Jo, jag försökte nog att se något gott i människor. Oftast misslyckades jag, men hey, det stod försöka!
- Ah. Fotografera. Låt oss säga såhär: Jag övade, övade, övade. Och nog tusan blev jag bättre.
- Jag var en ganska värdelös vän, dotter och flickvän. Utan tid för någonting annat än jobb är det svårt att finnas där.
- Jag nådde inga mål, uppfyllde inga drömmar. Men jag försökte, och jag är på väg.

Jag är ändå ganska nöjd.
Och år 2008 ska jag göra mitt bästa för att pricka av några punkter till.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Älskling, du var och är bästa vännen. Att du inte har tid är en sak men du finns där mentalt, du tar dig tid trots att den inte finns och det är mer än vad många andra gör. Kvalitet före kvantitet, alltid.

Postat av: Victoria

Börja röra på sig... klassikern som alltid effektivt efterlevs genom hela januari för att sedan redan vid början av februari förträngas bort och inte bli påkommet förrän nästa nyår, nästa tolvslag . ;) Varför är du så upptagen? Varför inte ta sig tid? Äsch, jag vet inte om jag är rätt person att kommentera det där...

2008-01-03 @ 16:03:43
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Elisabeth

aah. kan ikke kommentere skuespiller-saken, men vil veldig gjerne kommentere journalist-ønsket ditt. Bare du ser frem med nesa vannrett mot verden tror jeg du kan klare å bli en fantastisk god journalist. Nå vet jo ikke jeg om det er lekende lett for deg å skrive, men for meg som leser virker det iallefall sånn. Stå på Annika ;D

2008-01-03 @ 19:24:12
Postat av: Sanna

Bra punkter det där, ungefär samma mål har jag också. Nya tag för 2008 :)

2008-01-03 @ 21:59:18
URL: http://sanape.se/blog
Postat av: Julia

"Jag var en ganska värdelös vän, dotter och flickvän. Utan tid för någonting annat än jobb är det svårt att finnas där."
Visst kan det säkert kännas som att man ibland inte alls har tid för sina nära och kära och att man egentligen kunde vara mycket snällare och höra av sig oftare. Men jag tror ändå inte att du varit en värdelös vän/dotter/flickvän för en värdelös vän skulle vara en sån som inte ens märkte att den var en dålig vän. Som inte noterade att det var längesen man träffades eller som inte saknade sina vänner. Jag tror du varit en god vän/dotter/flickvän fast med för lite tid...
Jag hoppas att 2008 blir ett år med några extra timmar på dygnet och som inte är lika stressigt! Kram

2008-01-03 @ 22:02:56
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Moa

Jag har för första gången en mängd nyårslöften, som jag säkert inte kommer att infria. Jag får nog göra som dig och köra med samma även nästa år. Eller förresten, ett har jag infriat - att starta en blogg. Den kan du ju läsa om du har lust.

2008-01-04 @ 00:03:11
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback