Varm och vacker, ja tack.

Men åh.
Det är klart att jag lägger upp ett inlägg med rubriken "KILLER LEGS KILLER LEGS KILLER LEGS OSV" ett par minuter innan
Peter skriver såhär.

Jag skriver ju faktiskt ganska sällan om mina ben.
Suck.
Jag kan riktigt se framför mig hur de blasé mediamännen klickar in på min blogg via Peters länk, och med höjda ögonbryn kommer fram till att - "ahaaa. Peter var ironisk. Kanske ironin är på väg tillbaka, ändå? Hmmm. Om man skulle klicka bort den här iq fiskmås-bloggen och skriva ett smart inlägg på sin egen blogg om ironins uppgång och fall. Eller... kanske borde surfa lite porr först, man blir ju alldeles till sig av att kolla på sådana där killer legs".

Ja, det där sista la jag till för att boosta mitt ego lite.

Tack, Peter. Jag är glad att du beskriver bloggen som varm och vacker.
Det låter som ljus, nästan.
Jag tycker om ljus.
Så djup är jag.




Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hej hej :)
Lyssna gärna på mig, sjunger&spelar, i min blogg..
Ha det bra!

Postat av: Bella

Hahaha. Förresten behövs ingen övertydlig rubrik för att man ska förstå att du har "killer legs". Inte heller något sådant här inlägg för att man ska förstå att du definitivt inte innehar "iq fiskmås". Man behöver bara läsa resten av din blogg. Du är grym.

2008-04-07 @ 00:59:47
URL: http://casualfab.blogspot.com/
Postat av: Cassow

Hej Annika! Denna post relaterar överhuvudtaget inte till ditt inlägg utan är istället en förfrågan om du kan tänka dig att ägna några minuter till att läsa min senkomna reflektion kring dina inlägg för x antal veckor sedan som handlade om mobbing (och som påverkade mig starkt och rev upp en del gammalt - men det var samtidigt behövlig terapi, så tack). Besök i så fall min blogg. Man bör se min text som ett försök till tröst för alla dem som haft och ännu har det svårt i sin vardag.

Ta hand om dig

Värme

/Claes

2008-04-07 @ 05:59:07
URL: http://cassow.blogg.se/
Postat av: oskar

Jag tycker inte alls om det jag läst på din blogg. Den är ganska dåligt skriven (dock bättre än de flesta bloggar) men framförallt är den intetsägande. Jag tycker du inte alls förtjänar berömmet från peter.
Det kanske, trots allt är så att dina "killer legs" fyller nån slags funktion..

2008-04-07 @ 17:29:36
Postat av: Annika

Hej Oskar!
Tja, jag tjänar inga pengar på min blogg utan skriver den för mitt eget höga nöjes skull - och för att jag har väldigt många läsare som uppskattar den, naturligtvis. Jag beklagar att du ser den som intetsägande, och det är helt okej om du inte läser den igen.

2008-04-07 @ 17:52:31
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: ylva

oskar, vilken sjukt onödig kommentar. jag förstår mig inte på människor som du som njuter av att trycka ner andra för att känna sig mindre värdelösa själva. vem fan är du att kalla annika intetsägande?! helt vansinnigt. hon är den minst intetsägande bloggare jag vet och hon förtjänar allt beröm i världen. hennes inlägg om mobbning, självkänsla, ideal, ätstörningar, depression mm har hjälpt mig själv och många andra något oerhört (det kan du ju se bevis på i Claes kommentar ovanför din, om du nu är läskunnig, vilket jag starkt betvivlar). att kalla bloggen intetsägande är ett hån mot alla oss som läser dagligen och blir stärkta och uppmuntrade att kämpa vidare. jag blir så förbannad av sådana här idiotiska kommentarer!!!
annika, bra att du inte tar åt dig. du vet väl att du är den bästa som finns och att din blogg betyder otroligt mycket för väldigt många människor?

2008-04-07 @ 18:27:15
Postat av: Janna

ylva, tack för att du säger allt som jag skulle vilja säga!
och oskar, vad är du för en idiot?! Jag blir helt rasande! Sådana som du är den värsta sorten, och kommentarer som den där fyller verkligen inte nån funktion. Ska klippa hockey på dig!

2008-04-07 @ 20:01:41
URL: http://tuesdays.blogg.se
Postat av: josse

jag älskar din blogg. den är verkligen varm och vacker. kommer att kolla in här varje dag nu framöver.

2008-04-08 @ 12:31:06
URL: http://jowsefajns.blogg.se
Postat av: oskar

Det är bara min egen, högst subjektiva åsikt. Att sedan claes och många med honom finner bloggen tröstande, varm, livsbejakande och massa andra positiva ord är såklart bra. Men det gör inte jag.

Och om jag en värdelös och hemsk människa som skriver det (ska bara positiva åsikter få skrivas om en blogg?) tycker jag det är era referensramar och tolerans det är fel på..

Min kritik var dessutom motiverad, inte bara uppspydd galla om hur värdelös bloggen är och ett idiotförklarande av författaren (som jag nu råkat ut för..)
Jag tycker bloggen är lite som hollywoodfilmer; ett försök till att vara vacker och full av livsinsikter, men om man skrapar lite; ett budskap fyllt av klyschor och floskler.
I ett ord: pretantiös.

2008-04-08 @ 16:05:09
Postat av: Annika

Oskar, får jag fråga varför du återkommer hit?
Jag tycker inte att din kritik är det minsta motiverad, och inte konstruktiv heller, om det var det ordet du egentligen sökte. "Dåligt skriven"? "Intetsägande"? Hur menar du att det är motiverat?

Jag tycker att jag svarade dig på ett hyggligt sätt, och jag har aldrig påstått att man inte får framföra negativa åsikter om en blogg. Däremot förstår jag inte poängen med att såga en blogg som uppenbarligen fyller en funktion. Oskar, vem bryr sig egentligen om vad du tycker? Varför vill du så gärna att jag ska veta att du tycker att jag är intetsägande?

Jag är vacker, och jag är ungefär lika full av livsinsikter som de flesta andra i min ålder. Om du inte håller med - fine, det finns inget som säger att du måste läsa vad ska jag skriver eller tycka om mig som person.
Det heter förresten pretentiös, och jag tar det - naturligtvis - som en komplimang.
Dessutom älskar jag Hollywoodfilmer.

2008-04-08 @ 16:38:49
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: oskar

jag återkom hit för samma anledning som jag ibland kikar in på blondinbella - för att bli upprörd (jag finner dyrkan av dej provocerande eftersom jag inte finner den förtjänt (än en gång min subjektiva åsikt))
Jag läste Peters rekomendation, alla superlativ i kommentarerna och tänkte "wtf? skämtar dom?vari ligger kvaliten, var finner dom öppningen till alla känslomässiga brunnar du verkar öppna?" och i mitt uppspelta sinnestillstånd skrev jag det, kanske överilat.

Kanske var det onödigt, men jag har inte ändrat uppfattning.
Men, trots meningsskiljaktigheterna; vänner?

(Tihi, jag stava fel. så dumt!)

2008-04-12 @ 01:41:02
Postat av: Annika

Vänner?
Tyvärr.
Jag är bara vän med goda, intelligenta människor som gillar Hollywoodfilmer.

2008-04-12 @ 19:33:04
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Ida

Go Annika. Snälla, vad skulle världen vara utan perfektionen i Hollywood filmer? Och vad vore världen utan perfekta Annika i sin Hollywood glans?

2008-04-12 @ 23:55:47
Postat av: hell

jag håller på peter, man återvänder av samma anldening som man återvänder till blondinbella. för att bli upprörd

2008-04-13 @ 00:12:59
Postat av: Nathalie

Jag tycker din blogg är fin Annika. Du skriver om fina saker eller ganska vardagliga saker som låter fina.

Jag brukar återkomma till din blogg ibland för att se vad för nya fina saker du kan tänkas skriva om. Jag kan bli provocerad över att du i mitt tycke ser så perfekt snygg ut. Jag befinner mig i en period då jag inte kan uppskatta andra skönhet på "rätt sätt" utan den får mig bara att må dåligt och tycka illa om mig själv.

Jag får då för mig att det du skriver är pretentiöst och fullt av klyschor precis som Oscar säger. Men jag tror det mer handlar om att jag själv inte kan ta att andra människor skriver bättre/finare än mig, är snyggare/finare än mig eller får mer uppmärksamhet än mig (som knappt får någon alls).

Förstår du vad jag menar?



Nu menar jag inte att Oscar känner på samma sätt som mig. Han kan mycket väl tycka att din blogg är pretto och full av klyschor men Jag tycker att din blogg är bättre och mer läsvärd än många andras.





2008-04-13 @ 01:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback