It's in your eyes

Jag är alltså förkyld.
Jäkligt förkyld.
Som en bonus har jag fått någon slags inflammation i mitt ena öga, det varar sig ordentligt och jag ser väldigt suddigt.
Eftersom ni som läser den här bloggen är så irriterande bra på allt, misstänker jag att någon av er har koll på vad man ska göra åt ögoninflammationer. Och hur länge sitter det i? Jag vill ju vara frisk och fin redan imorgon, när jag ska träffa både Erika och mamma!
(Jo, jag skulle träffat mamma idag, men hennes plan blev inställt. Lika bra det för min del, nu hinner jag kanske få tillbaka lite röst.)

Såhär vackra är mina ögon exakt just nu:



(Jag antar att det inte är överdrivet svårt att lista ut vilket öga det är som är
mest inflammerat.)

Kommentarer
Postat av: sara

man ska väl skölja det i saltkoksvatten eller vad det heter :) mhm. det säger min mamma i alla fall! krya på
ögat :D

2008-04-06 @ 22:10:33
Postat av: ediot

låter inte det minsta kul det här..http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3490

jag skulle säga ögonskölj och gå till farbror doktorn imåra.

Postat av: Mikaela

jag hade ögoninfektion för typ två år sedan. det såg hemskt roligt ut, men var mindre kul. Min makes mamma som varit undersköterska sa: Tvätta med bomull och vatten några gånger om dagen (tvätta alltid händer innan och efteråt) och pilla inte. :) Jag tror inte att man skulle ha något i vattnet vad jag minns.. bara vanligt vatten. För mig gick det över på ungefär en veckan.

Hoppas du blir bra snart igen.

Postat av: johanna

aj aj aj!
jag håller med övriga: gå till doktorn. då får du säkert nån ögonkräm.

2008-04-06 @ 22:15:26
Postat av: nisse

Haha.. jo. Min mamma som är läkare har alltid en massa ögondroppar och annan medicin liggandes hemma.

Med ögondroppar går det över på bara några dagar (iallafall för mig när jag hade ögoninfektion i somras), så gå till doktorn imorgon och få såna utskrivna! :)

2008-04-06 @ 22:18:28
URL: http://nizz.blogg.se
Postat av: Nathalie

Stackars dig! jag får det titt som tätt så jag har fått en salva utskriven. Tycker du ska gå til doktorn, annars tycker jag att linsvätska lindrar lite grann

2008-04-06 @ 22:18:45
URL: http://www.glife.se/Nathalie
Postat av: Erika

Eeep! Vilket vampyröga!
Kidding, just kidding, hjärtat mitt. Krya på dig och ta hand om dig. Jag hoppas marshmallows hjälper mot inflammerat öga, för jag tänkte ta med mig det imorgon. Jakob hälsar.
Men iaf. Jag skulle badda med koksaltslösning.
PUSS.

2008-04-06 @ 22:21:41
Postat av: Anna

Oj. Hoppas det går över" Snart! Jag har haft så en gång. Det var hemskt för man kunde inte ens sitta vid datorn och kika på små söta youtube klipp utan att det sved i ögonen...

2008-04-06 @ 22:27:41
URL: http://annagranstrom.webblogg.se
Postat av: tobbe

Det går över. Det är allt jag vet. Puss på dig.

2008-04-06 @ 22:42:17
Postat av: Jocke

Å baby, hoppas du kryar på dig. Vi som hade fritt från oscar i helgen och så ligger du sjuk. Attans, men vi har sparat rödvinet. Puss o kram!

2008-04-06 @ 23:27:46
Postat av: damp

Kila till apoteket och fråga. Det finns en gul jätteäcklig salva (minns tyvärr inte namnet) man lägger innanför nedre fransraden innan man går och lägger sig. Hur äcklig som helst, men fungerar superbra!

2008-04-07 @ 00:34:04
URL: http://www.damp.wordpress.com
Postat av: Maria Engström

Det enda jag vet om ögoninfektioner är att det smittar järnet. Pilla inte i ögat innan du tar mamma i hand, so to speak!

2008-04-07 @ 15:49:15
Postat av: Aurosia

Och ändå är det en makalös skönhet i dem.

*

2008-04-10 @ 01:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback