Sjukt fantastiskt.

Åh vad roligt att det verkar som att jag kan bli av med lite prylar genom er, mina fina läsare. Och bara så att ni vet: det handlar egentligen inte om att jag har extremt mycket kläder (även om jag har löjligt många plagg jag trodde var "fynd", men som inte passade in i resten av garderoben och därför blev liggande). Snarare handlar det om att det känns vettigare att låta andra använda det jag inte har glädje av, istället för att alla hela tiden ska köpa nytt i affärerna och sedan inte använda dem... ja, ni fattar. Kanske som en början till någon slags virtuell "klädbytarkedja", till och med?

Självklart ska jag fota och lägga upp! Det är bara att jag inte har någon aning alls just nu om vad det egentligen är jag använder och inte. Det krävs mååånga timmars genomgång av alla tiotal lådor och kassar som står staplade ovanpå varandra i väntan på att någon gång tas upp och användas igen - nej, jag har inte slängt någonting på flera år, och hela tiden fylls det på med nytt... Alltså, så fort jag tar mig för att börja sortera så kommer det upp bilder! Men det här kommer såklart att komma upp kontinuerligt, nu vet jag ju att det finns ett intresse, vilket känns kanon. Och ja, ni Norrköpingsbor kan få en viss förtur - ni kan ju till och med komma över och prova!

Nu ska jag sitta och skriva filmmanus hela kvällen med vänner och några glas vin, efter att ha suttit och klippt ett radioprogram för lokalradion hela dagen. Det är faktiskt helt sjukt att jag får hålla på med allt det jag tycker är roligast i världen. Sjukt fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: s

Perf, det ser vi fram emot!

Postat av: C

Hej! Fin blogg!
Har du nån gång gjort en avfärgning av håret? Vet du om det sliter väldigt mycket på håret?

2007-09-27 @ 17:48:34
Postat av: Julia

Haha, det låter fint! Första gången på länge som jag verkligen uppskattar att jag bor i Norrköping. ;)

2007-09-27 @ 18:25:55
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Binnie

Jag är väldigt på att köpa eller få prylar tror jag eftersom vi har exakt samma storlekar :)
Angående klädbytargrejer brukar jag och mina tjejkompisar årligen ha en "klädbytardag" då alla tar med sig kläder de inte använder längre i kassar och sen häller man ut allt på golvet och går igenom alla plagg för att se om någon annan vill ha eller inte. Sen provas det massor och man hittar en massa fynd och resten lämnar man till klädinsamling. Det är perfa och en av årets höjdpunkter faktiskt!

2007-09-27 @ 18:31:55
URL: http://bin.bilddagboken.se
Postat av: Linn

Visst är det skönt att bli av med lite? Det blir ju lätt att man bara köper för att "det är så billigt" men så använder man det bara inte ändå.

2007-09-27 @ 19:03:08
URL: http://linngustafsson.blogg.se
Postat av: Anna

JULIA: Jag har gjort en avfärgning en ggn och då blekte frisören stora delar av håret. Visst slet det, men faktiskt inte så fasansfullt mkt som jag hade förväntat mig. Men, det är självklart inte så bra för håret... Hur mkt ditt blir slitet beror på hur mkt avfärgning du behöver göra... Har hört att alla färger inte heller går att avfärga... Lycka till iaf :)

2007-09-27 @ 19:11:16
URL: http://mysignature.blogg.se
Postat av: Anna

Kommentaren ovan var givetvis avsedd för C och inte för JULIA. Mitt missstag!

2007-09-27 @ 19:12:17
URL: http://mysignature.blogg.se
Postat av: C

Anna: Tack!! :)

2007-09-27 @ 19:25:48
Postat av: Kajsa

Du kan inte annat än ha fantastiska saker i din garderob. Du med din fina, personliga stil. Jag ser fram emot att se lite bilder och så.
Och som sagt så vet jag inte mer vad jag ska säga än tack så himla mycket för de fina orden igår. Det värmde oerhört. Det känns fortfarande jobbigt och det sitter en vass boll i bröstet känns det som men det blir ändå på något vis lättare bara tanken på att det finns fina människor som du. Finns det någonsin något jag kan göra för dig så säg till. Jag trodde aldrig när jag började blogga att man skulle finna så snälla, gulliga, fina och rara människor, men jag är oerhört glad att det gör det. Bara saken att jag skulle kunna maila dig gör mig lättare. Tack Annika. Tack tack tack

2007-09-27 @ 19:45:04
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: tiny

Några glas vin låter som en bra ide innan skolarbetet ;) Jag känner några som alltid dricker vodka eller vin vid sidan av deras tentor till distanskurser, så det måste helt enkelt ligga nått i det.
Måste säga att det är strongt gjort av dig att fota kläder, lägga upp och skicka utan att ta en krona betalt. Det är inte så mycket mera jobb för att sälja dem på tradera. Om jag var några storlekar mindre och hade jag gärna drygat ut din studentekonomi med min studentekonomi, dvs inte mycket alls, men något. Det här är verkligen jättefint gjort.

2007-09-27 @ 20:15:30
Postat av: Hanna

Tack för alla fina kommentarer, det värmer, speciellt när det kommer från en sådan pangbrud som du! Kramis!

2007-09-27 @ 21:05:59
URL: http://mignonette.webblogg.se
Postat av: klara j-r

annika, du har så rolig blogg att läsa! det som också är roligt att man (vi andra) får fler läsare bara man kommenterar i din eller nån av dina jämlikars blogg. det är märkbart om man bara är en småbloggare som jag... jag är inne typ 4 gånger per dag på din blogg och det är så roligt att läsa det du skriver!

2007-09-28 @ 00:47:54
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: Fia

Hey! Du säljer inga rock-t-shirts möjligen? :) Tycker det är en enormt bra idé det här!

2007-09-28 @ 08:40:55
Postat av: Sabine

Väntar med spänning!

2007-09-28 @ 11:37:12
URL: http://thisitellyou.blogspot.com
Postat av: sara eriksson

åh vad nyfiken jag blir, du har ju bara fantastiskt snygga kläder och vilken tur att man bor i norrköping o precis fått lön, väntar spänt med glädje o nyfikenhet :-D

2007-09-28 @ 23:35:56
Postat av: ronnie

maaaah längtar....

2007-10-04 @ 13:14:38
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback