Go Jennifer.


Otroligt fin bild, hittad på
den här förfärliga sidan.



Stor eloge till Jennifer Love Hewitt.

Däremot blir jag fullkomligt förtvivlad över läsarnas reaktioner.
Många är visserligen positiva, men alltför många ser ut som den här:

"While it's okay for her to be comfortable with her body, I expect her to promote exercising and healthy eating. Frankly, her pics show that she totally lacks discipline in those areas. Which makes me believe that she's an undisciplined, lazy, fat slob."

Jag är mållös. Vi snackar alltså om en smal (jo, det tycker jag att hon är) tjej med lite gropiga lår, inte en person med trettio kilos övervikt. Jag kan absolut hålla med om att det är ohälsosamt att vara såpass överviktig att kroppen tar skada av det, men jag är helt övertygad om att det är betydligt hälsosammare att se ut som Jennifer än som... ja, vem tusan som helst i Hollywood. Hon har uppenbarligen nått sin normalvikt, som ju dessutom ökar med åldern, och trivs med den.

Det är otroligt att det verkar finnas en allmän uppfattning om att alla vackra flickor med talang automatiskt har en normalvikt på 45 kilo, och så fort de kommer över den gränsen är de överviktiga.

Och att vara normalviktig skulle innebära att man är lat och odisciplinerad, ja, herregud. Det förtjänar egentligen inte att kommenteras, men jag säger bara såhär: Jag är lat och odisciplinerad, och ligger på gränsen till undervikt. Ni förstår poängen; sambandet är knappast odiskutabelt.

Ni som tycker att Jennifer är äcklig i bikini, jag tycker fruktansvärt synd om er. Och snälla, lova att inte befinna er på samma badstrand som jag i sommar - jag omger mig hellre med människor som inte är hånfulla, föraktfulla och dömande.

Kommentarer
Postat av: Johnny Scharonne

OMG! Jag är också glad att hon visar sig. Men paparazzi - jag kan inte förstå att de är tillåtna. Om en privatperson skulle gå och fota en på badstranden skulle man anmäla den till polisen eller slå ned den och sno kameran med all rättighet, tycker jag.

Postat av: elinL

Sjukt.. Det mest slàende, och mest positiva med alla bilder pà henne är att trots nàgra celluliter och utvidgad höftbredd sà har hon världens härligaste utstràlning och ser genuint glad ut. DET gör henne vacker. Hade hon sett ut att skämmas över sina kilon skulle de ocksà ha varit till en nackdel för henne, men nu har de ingen nämnvärd inverkan pà hennes utseende tycker jag. Slutsats: det är inte vikten som avgör hur snygg man är, det är utstràlningen och inställningen. Skönhet kommer inte bara inifràn, men delvis.

2007-12-14 @ 13:40:55
Postat av: Ellenor

va tusan hon är ju normal ju!!
skulle inte vilja veta vad dessa människor tycket om mig om det är så man tycker om hennes diet och utseende. oj oj. undra vars världen igentligen är påväg.

2007-12-14 @ 13:43:25
URL: http://ellenors.blogg.se
Postat av: Caroline

Skitsnygg är hon! Det är skrämmande att läsa vad vissa skriver om henne. Hon passar så jäkla bra i sina kvinnliga höfter. Hon har inte valt att vara byggd på det viset, lika lite som jag valt att ha små pojkhöfter! Vi är alla olika och så länge vi är hälsosammt stora/små och accepterar andra så är det OKEJ!!
Och heja Annika! Jättekul att du visar vad du tycker i sånna här frågor=)

2007-12-14 @ 13:55:04
URL: http://carolined82.deviantart.com/gallery/
Postat av: Fia

Mja, alltså, är inte hela poängen att hon INTE har något att skämmas för? Vilka kilon är det hon skulle skämmas för? Kan man inte bara säga att hon är vacker och sexig utan att lägga till ett "men" eller ett "trots" ? Tycker hon är otroligt vacker, speciellt i Ghost Whisperer där hon får springa omkring i alla dessa romantiska och fluffiga klänningar! Jag skulle verkligen vilja gå loss i den garderoben ;)

2007-12-14 @ 14:58:58
URL: http://doodelidoo.blogg.se
Postat av: Isabell

Jag älskar hennes inställnig, tänk att det fins normala människor i Hollywood som inte alla vill se ut som victoria beckham. Jag tkr bara mer om mer o jennifer love hewitt.

2007-12-14 @ 15:14:12
URL: http://annaandersson.blogg.se
Postat av: Lina

Jag tycker det är hemskt hur media attackerat henne.
Herregud, hon är ju fortfarande smal och skitsnygg! Att hon sedan har breda höfter är ju bara hennes naturliga kroppsform.
Hur många här i världen är helt utan celluliter, supertränade och utan något område på kroppen som samlat på sig mer fett än andra?
Nej, inte många...
Det är precis sånna där artiklar som får mig att skämmas ihjäl om jag hamnar på en allmän badstrand, fastän jag är smal.

2007-12-14 @ 15:21:52
URL: http://mjorf.blogg.se
Postat av: elinL

Dessa "trots" kommer ju av att det trots allt finns ett visst ideal och att JLH avviker fràn detta. Personligen tycker jag inte att hon är sà smal (baserat just pà bikinibilderna), men poängen är väl just att hon är vacker ändà. Hon är inte heller tjock eller överviktig vill jag tillägga, det tycker jag absolut inte. Hon har helt enkelt en viss typ av kroppsform där nytillkomna kilon hamnar pà höfterna och làren. Det vi màste lära oss är ju att inse att nytillkomna kilon inte nödvändigtvis är av ondo.

2007-12-14 @ 15:24:18
Postat av: elinL

..och kämpa för att ALLA kroppstyper (som inte innebär hälsofara förstàs, men det är kanske en annan fràga) accepteras, och sà smàningom även kan bli àtràvärda. blurk vilket svàrt ämne.

2007-12-14 @ 15:29:28
Postat av: Stylette

Vacker bild, jag gillar henne. Hon är en bra skådespelare och vacker såklart. Fint par också för den delen! :)

2007-12-14 @ 15:40:46
Postat av: Ulrika

Hon har fantastisk utstrålning! Så snygg!

Angående kroppen så finns det inga yttre fel på den.

2007-12-14 @ 16:40:54
URL: http://iwannahavethelongestname.blogg.se
Postat av: DONNASANDRA

Hon är väldigt vacker! Älskar hennes utstrålning. Tycker verkligen att hon bara blivit vackrare nu än för något år sedan. Ghost whisperer är en favorit :-P

2007-12-15 @ 00:19:14
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Frida

Det är helt sjukt! Jag läste också inlägg om de där bilderna på nån sida och andra kvinnor hade faktiskt skrivit att de hellre skulle dö än gå i bikini om de såg ut som hon. Vad fan är det med folk egentligen?!

2007-12-15 @ 02:55:04
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: nonsens

Herregud vad snygg hon var, bikinibilderna var ju jättefina på henne. Snygg tjej helt enkelt.

2007-12-15 @ 10:47:20
URL: http://livsnodvandigtnonsens.blogspot.com/
Postat av: Anonym

nå blir jeg SIIIINT.
Dama ser _lykkelig ut, og er ikke det hva vi skal strekke oss etter skjønner jeg ikke verden. Når ble tynn så mye mer viktig enn å være glad?

2007-12-15 @ 10:59:16
Postat av: Nova

Folk är konstiga.. Jag tycker hon har en jättevacker kropp. Hon ser normal och hälsosam och vacker ut. Och de där celluliterna och "övervikten" är ju inget att tala om, hon är VACKER. Ser jag ut sådär när jag är i hennes ålder kommer jag vara överlycklig. Fint ansikte, fin kropp och fin utstrålning.

2007-12-15 @ 11:56:20
URL: http://splodgy.org/nova
Postat av: ronnie

ja det är ju förfärligt att en människa som verkar ha annat att göra än att va självupptagen hysterisk och tillbringa dygnets 24 timmar med att hålla strikt diet och träna ser så glad ut...usch!!!

nej vet du vad, hon borde ju skämmas, sluta må så bra och ta för sig av livets goda när man kan hetsbanta, följa kostplaner och tänka mat och träning hela tiden så man håller sig i trim för papparazzis!

2007-12-16 @ 10:02:02
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Lina

jag tycker hela diskussionen är jättekonstig. jag tycker att hon har fantastiskt fin kropp, jag skulle gärna byta, fantastiska höfter och underbart fina former. är alldeles förvirrad över kalabaliken.

Postat av: tove

Jag blir fan galen. Alla snackar om att "hon ser ut att trivas med sina extra kilon". Snälla. Säg mig: VAR I HELVETE ÄR DE EXTRA KILONA NÅGONSTANS?

2007-12-18 @ 22:11:56
Postat av: desire

Thank you! Folk som lever på att ha åsikter om andra har jag inte mycket för. Hon är fin. D sista unga tjejer behöver är fler perfketa ideal. Vem har sagt att perfekt är det man vill ha?

2007-12-20 @ 01:46:08
URL: http://didib.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback