Jag hoppas nån följer mig hem för jag har köpt make up för 500 spänn



Jag är rätt ointresserad av smink. Eller, nja. Jag älskar resultatet, leken, förklädnaden - men produkterna? SÅ TRIST. Det enda jag bryr mig om är vilken effekt jag får fram med dem, och jag har redan smink - det mesta är ärvt av mamma - så att jag klarar mig i en halv evighet. (Nej, jag slänger inte gamla ögonskuggor och läppstift förrän de är så torra att de verkligen inte går att använda längre.) Eftersom jag inte köper smink och inte är bryr mig om alla dessa stegför-steg-beskrivningar (hey, jag sminkar som jag vill, och det blir nästan alltid bra utan bruksanvisning) läser jag alltså inte heller skönhetsbloggar.
Men! Nu har jag hittat en jag faktiskt gillar. Relativt nystartade PRET-ty.se, som efter vad jag förstår drivs av duktiga Katarina och Helena, är dels ett nätverk för sminkbloggare, dels en "nättidning för sminkgalningar". Och nej, jag är ingen sminkgalning, men det är en skön sida. Speciellt gillar jag krönikorna. Där kan du förresten kanske också skriva, om du är sminkfantast och vet hur man vrider och vänder på orden.

Kommentarer
Postat av: Cat

Jag snubblade över min bild idag. Om man bara tittar på den lilla bilden (dvs inte zoomar in på den) finns det mga likheter mellan dig och den här tjejen. Visserligen är hennes hår någon nyans ljusare än ditt, men i övrigt tyckte jag att det var fruktansvärt likt.
http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryId=18424&productId=192719&sellingflag=Prediction&referer=/DetailPages/DetailPage.aspx&ST=Predictor

2007-10-02 @ 16:00:27
Postat av: Sanna

Enda likheten är att ni båda har lugg.

Postat av: Jessica

Hallå! Vad hände med ditt hej då-inlägg på Fatale? Vi var ju en del som inte kunde få upp länken, och jag tycks inte kunna hitta det på Fatale heller. :/

2007-10-02 @ 18:24:59
Postat av: Sofia

Åh jag slänger aldrig heller mina produker. Jag använder dem tills de börjar lukta.

2007-10-02 @ 19:21:21
URL: http://hejsusan.blogspot.com
Postat av: Bjooti

Jag slänger inte heller saker. Använder dem tills de verkligen inte går att använda längre. Hygien-schmygien. Fast jag har en mascara som just börjat lukta fermenterad äppeljuice - jag tror att den får besöka sopkorgen ikväll. Kanske.

2007-10-02 @ 19:50:49
URL: http://bjooti.net
Postat av: Caroline

Nä, jag sparar allt jag med, och jag är en sån där "sminkgalning" haha... Men absolut, pre-ty.se är kanoners!

2007-10-04 @ 20:47:48
URL: http://santacarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback