Om bloggar kunde festa

Att sitta och skriva uppsats och hemtenta när man har mindre än två dygn (!!!) kvar i Los Angeles känns värdelösare än värdelöst. Okej, hemtentan har jag inte ens satt igång med ännu, eftersom jag inte riktigt får ihop uppsatsen - det är jäkligt svårt att få något vettigt skrivet när jag vet att min uppsatspartner hemma i Sverige ändå kommer att redigera det precis som han vill (inget ont mot honom, han är grym, men jag är ingen lagspelare. Och inte han heller.). Kanske lika bra att bara släppa den ett tag och börja med hemtentan?

Om en vecka, den sjuttonde januari, är det dags för
Tjuvlyssnats releasefest! Där kan man snacka om något att komma hem till. Känns grymt kul att vara inbjuden, det blir min första "bloggfest" någonsin... :) (Jag måste dock påpeka att det vore ännu roligare om "bloggfest" faktiskt betydde att bloggarna själva skulle festa, inte deras skapare. Very new media-ish. Åååh, jag är övertrött.) Ska bli så otroligt kul att få träffa folk jag läser dagligen och beundrar, såsom Hanna, Lina och Damon, för att inte tala om betydligt älde bekantskaper, som uuuunderbara Masha. (Vilka som kommer på festen kan man läsa om här.)
Damon skriver dessutom i sin blogg om en efterfest som jag helt klart tycker att alla ni Stockholmare ska pallra er iväg till!

Nu ska jag skriva vidare, you guys. Om Laura Mulveys begrepp "the male gaze". Kul. Hade jag inte råkat vara perverst intresserad av genusvetenskap hade jag somnat. Jag kunde inte sova inatt, de korta stunder jag faktiskt sov drömde jag förvirrat och oroligt. Resfeber?

Kommentarer
Postat av: alexandra

Själv är jag grymt nervös inför festen, känns så konstigt att man vet så mycket om främmande människor och sen mötas typ alla på ett och samma ställe. Som tur var har jag sällskap med mig! Någon att hålla mig fast vid.. haha

Postat av: retrobågar

Hej, i LA, vi ses den 17:e, vi har fått lov av Damon att ha bodyguard/tolk med oss.

2007-01-11 @ 00:30:30
URL: http://spectaclesforafrica.blogg.se
Postat av: Lina

angående ovan inlägg: visst är det skumt. när jag var på min första inofficiella bloggträff i höstas med hanna, peter, modenördarna, mia, mia och ida så var jag först grymt nervös men det släppte. alla var ju nervösa och typ ingen hade ju träffats innan. är alltid lite skumt först att ses IRL men det brukar bli kul. vissa är precis som man föreställt sig medan andra överraskar. ska bli skitkul att träffa er...hoppas bara vågar gå fram och hälsa först..det tycker jag är det jobbigaste. jag ska nog också ha med mig ngn...alltid skönt..dessutom känner jag ju hanna och peter lite redan.

tack annika förresten för komplimangen,,,,tack detsamma förresten. det är en ömsesidig beundran!

2007-01-11 @ 00:37:39
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback