Så får det bli.

Jag har fått vattenskada i mitt förråd.
IGEN.

Det innebär att min redan överbelamrade lägenhet nu har fyllts av ett ganska stort gäng flyttkartonger.
Det innebär också att jag inser att jag måste göra mig av med rätt mycket kläder.
Min allrakärastesyster har redan fått en del, men det räcker inte på långa vägar.

Så, vad gör man?
Jag vill ju inte slänga dem. Sälja tar alldeles för mycket tid och kraft, sådant jag redan lider akut brist på.
Är det Myrorna som gäller? Ska jag bara skippa sentimentaliteten och fylla sopsäckar med mina älskade plagg, sätta mig i en taxi och lämna dem på någon inlämningsstation? Det känns sjukt sorgligt att jag aldrig ska få se dem igen.
(Ja, jag vet att vi snackar om kläder. Men nu råkar jag vara förtjust i mina kläder. Det tänker jag inte skämmas över.)

Jag skulle behöva ha en tvillingsyster som bor i en skitstor lägenhet med alldeles för många tomma garderober. Då skulle jag kunna ha mina kläder hos henne, hon skulle få använda dem hur mycket hon vill, och när jag någon gång flyttar till något större skulle jag kunna hämta de kläder jag saknat. Bra idé. Så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Finns det inte plats hos dina föräldrar eller något liknande?

Släkt? Sommarstugor något sånt?

plats som inte används.

Kram Agnes

2008-09-13 @ 12:14:27
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh gud vad tråkigt med vattenskada!!

Postat av: Sanna

När du hittar den där tvillingsyrran kan du väl höra om jag får lägga lite prylar hos henne också? Vore toppen att kunna använda köksskåpen till vad de egentligen är till för.

2008-09-13 @ 12:20:26
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Jossan

i can be your twin ;D

2008-09-13 @ 12:29:28
URL: http://josefineosterqvist.blogg.se/
Postat av: Kicki

Usch ja, jag har samma problem. Vi är fyra i familjen och jag tar upp så mycket plats med mina kläder (vi bor ganska trångt). Jag rensar ut med jämna mellanrum men aldrig så mycket att det blir mer plats tycker jag... Jag ger till Myrorna eller Stadsmissionen när jag har rensat, och en gång om året har vi klädbyte jag och mina kompisar (skitkul). Lycka till!

2008-09-13 @ 15:37:25
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Stina

Tradera? Så får du lite cash på kuppen också...

2008-09-13 @ 17:55:43
Postat av: madeleine

det är kanske det allra bästa med tvillingskapet. att kunna dela kläder. hehe. njä det finns massor med andra fördelar också men det är kul!

2008-09-13 @ 19:35:44
URL: http://benebenes.blogspot.com
Postat av: Fanny

Men hörrö bruden, vi är ju kanske inte tvillingsystrar men som bekant kommer jag flytta till en obehagligt stor lägenhet med walk in closet och allt snart... kan kanske duga?

2008-09-14 @ 09:24:10
Postat av: Maria

Jag vet att det inte är det billigaste alternativet men Shurgard funkar bra...

2008-09-15 @ 13:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback