...och du har tränat bort din dumma dialekt

Eftersom jag tenderar att se det negativa i allt som händer har jag nu bestämt mig för att varje dag tänka på positiva saker i mitt liv. Sådant som hänt, eller sådant som kommer att hända. Det är meningen att det ska få mig att känna en smula kvasikristen tacksamhet.

För att inviga mitt nya må-bra-system får ni ta del av dagens lista (som förmodligen inte kommer att ändras överdrivet mycket från dag till dag).

Alltså:

BRA GREJER.

- Att jag, efter åtta långa månader, äntligen skaffat mig ett vettigt bredband och kan börja kolla på alla mina älsklingsserier igen.

- Att nyhetens behag vad gäller min nya blåsvarta hårfärg gör att jag inte tänker "men åååååh" och gäspar stort när jag råkar catch a glimpse av mig själv i badrumsspegeln.

- Att jag åker till bokmässan om en och en halv vecka, får träffa mamma, gå på intressanta seminarier och dricka kaffe med fantastiska
Anna Boström.

- Att jag till slut lyckats koppla in stereohögtalarna till datorn och kan lyssna på min ohippa pop hur högt jag vill.

...och det där gick ju bra, nu börjar jag genast att tänka på allt som inte är bra. Suck. Det kommer nog att krävas en del övning innan det här funkar som det ska.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag brukar också försöka med såna där listor. Ibland när jag och min pojke ska somna i sängen så brukar vi presentera "dagens tre bästa" för varandra. Nu är han bortrest så jag får lov att presentera dem för dig i stället. Så ok, dagens tre bästa:

Skogspromenad med en kär vän.

Att jag ska äta blåbärspannkaka till middag.

Att jag börjar bli frisk igen.



Postat av: jennie

raymond & maria-låt i rubriken??

2008-09-17 @ 21:23:32
Postat av: Mimmi Alfvina

Oj, den låten måste jag lyssna på :o



Det är bra att du tar dig tid att tänka på det som är positivt. Det funkar.

2008-09-17 @ 22:02:36
URL: http://alfvina.blogg.se/
Postat av: Evis

Åh! Om jag ser dig på mässan; ska jag vara fangirlish (trots mina nästan fyrtio år) och pipa och peka, eller ska jag komma fram och hälsa, eller inget alls?



2008-09-18 @ 14:22:38
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Evis

Då kommer jag fram. Och jag räknar inte med att folk ska känna igen mig. Jag är tvärtemot dig: jag kommer ihåg folks utseende, och av någon outgrundlig anledning vad det hade på sig, men är jättekass på namn. Det är till och med så att jag kommer ihåg böcker mest genom deras utseende, så när jag får krav på böcker från bibblan så letar jag efter utseende, inte efter titeln på dem, för jag kommer ju ihåg hur de såg ut.

2008-09-18 @ 14:47:08
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback