No ticket for you!

Swebus är biljettnazister.
Man köper sina biljetter via nätet, men måste hämta ut dem i deras kontor.
Bussen jag vill ta går alltså 4:10.
Och när öppnar biljettkontoret?
10:00.
Tack för det.

Istället köpte jag en SJ-biljett till 9:30-tåget.
Jag får alltså njuta av ytterligare nio timmar i det här rummet.
Det här rummet, som lyckas vara kvavt och iskallt på samma gång.
Fyra timmar blev nio timmar.
Det är skitstor skillnad på fyra och nio timmar.
Fem timmars skillnad, närmare bestämt.
300 minuter. 18000 sekunder.
Jag ska sitta här i 32400 sekunder till.

Tur att det finns värre saker än att vänta.
Väntan kräver inget av en. Bara tålamod.

Lite update:

daniel om No ticket for you!:
"Sist jag åkte swebus så fick jag en kod smsad till mig och den funkade sen som biljett. Men iofs åkte jag med swebus express, vet inte riktigt om det spelar någon roll."

Sanna om No ticket for you!:
"Men babe, kan man inte köpa sin biljett direkt på bussen? Det har man alltid annars kunnat göra på Swebus."

Ah. You ain't got all the details, nej.
Jag har glömt min plånbok hemma i Stockholm.
Jag har inga kort och inga pengar.
Och om jag inte insåg hur stor dramaqueenvarning det vore på att skriva så, ja, då hade jag skrivit:
Det känns som att jag kommer att svälta ihjäl!

Drama queen var det, ja.

(Just det ja, Daniel - det är bara någon speciell sorts biljetter, som heter "prio" som funkar så. Det finns inga sådana till den bussen jag ville ta.)

Kommentarer
Postat av: Lina

Urs, jag tycker riktigt synd om dig. Ibland är kollektivtrafik bra omständigt och ologiskt.

Själv hade jag nog börjat gå i ditt fall...



Är lite nyfiken, var är det du jobbar? Eller är det en hemlis? Aja, ha så trevligt du kan i väntan.

Postat av: Anonym

Jag håller med angående Swebuss och ja, det är en oerhörd skillnad på de antalet timmar...

2008-09-07 @ 00:20:03
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: sanna

usch fy fan vad illa.. när jag åkte från nyköping till norrköping hade biljettkontoret (pressbyrån) stängt, då frågade jag busschauffören om det gick att köpa biljetten på bussen, och det var inga problem eftersom pressbyrån var stängd.. men det kanske var ett undantag, så jag ska inte svära på det och lura iväg dig missinassen! hoppas du finner något sätt att underhålla dig själv ett par timmar iaf! kram

2008-09-07 @ 00:31:56
URL: http://genkigenki.blogg.se/
Postat av: Christian

Ouch. Kan du inte sätta datorn på att väcka dig så att du åtminstone får sova lite?

2008-09-07 @ 00:32:03
Postat av: Sanna

Men babe, kan man inte köpa sin biljett direkt på bussen? Det har man alltid annars kunnat göra på Swebus.

2008-09-07 @ 00:45:03
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: daniel

Sist jag åkte swebus så fick jag en kod smsad till mig och den funkade sen som biljett. Men iofs åkte jag med swebus express, vet inte riktigt om det spelar någon roll.



Hoppas timmarna går snabbt.

2008-09-07 @ 00:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback