Känn ingen sorg för mig, Götlaborg.

Jag tyckte att jag hade en så bra plan.
När det var dags från utcheckning från Hotel Gothia Towers vid tolv tog jag en taxi med alla mina svintunga väskor till tågstationen. Tanken var att stuva in dem i en förvaringsbox och dra ut på stan i septembersolen, sätta mig på något fint café och jobba tills det återigen var dags att dra sig till stationen vid sex.

Problemet var bara att det inte fanns några lediga förvaringsboxar.
Så nu sitter jag här med mina väskor, på en förvånansvärt obekväm träbänk i en väntsal, och hoppas på att de närmsta fem timmarna ska gå väldigt, väldigt snabbt.

Bokmässan har varit... intressant. Mässhallen var verkligen inte min grej - kvävande varm och syrefattig luft, agorafobiframkallande folkmassor och en ljudnivå som hittad om man är sugen på migrän.
Men jag är så glad att jag åkte hit.
Jag har fått prata, kramas, skratta, gråta, lyssna, känna, tänka, vila, frysa, svettas, rodna. Träffa människor jag beundrar och sådana jag avskyr. Uppleva.
Så värt det.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gör som jag gjorde när jag råkade ut för exakt samma sak i somras. Inne på Nordstan finns ett Hemköp. De har förvaringsboxar!

Postat av: Annika

Åh, det vill jag jättegärna! Men jag vet inte ens var Nordstan ligger. Har noll koll på Göteborg. Och jag kan knappt ens lyfta mina väskor, så det blir rätt svårt att gå omkring och leta.

2008-09-28 @ 13:32:16
URL: http://beautifulones.blogg.se/
Postat av: Andrea

Åh, jag har helt missat att du är i Göteborg Annika! Du hade varit väldigt välkommen att ställa dina väskor i min lya. Och så hade jag kunnat visa dig en trevligare sittplats. Sitter du fortfarande på stationen?

2008-09-28 @ 13:35:28
Postat av: Alexandra

Oj då. Ja, det var ju illa. Jag har inte heller superkoll men om jag inte missminner mig kan man gå rakt ut från stationen och in i Nordstan via en tunnel. Fast har du så mycket packning kanske inte Hemköps boxar räcker till... eller så får du ta två.

2008-09-28 @ 13:56:06
URL: http://myratittianna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kommer till nordstan genom att följa strömmen av människor ut från centralstationen och ner i en tunnel in till nordstan. Nordstan är precis brevid centralstationen, hemköp ska ligga till höger, brevid Åhlens. Inte kan du sitta inne och vänta i fem timmar när du kan strosa på stan istället.

Jag brukar dock lämna in mina väskor på centralstationen bakom disken där nere i källaren, det kan vara lite dyrare, men det ska nog finnas gott om plats där. Är själv en sån som har alldeles för stora väskor som inte får plats i ett sånt där skåp :)



Hoppas att det ordnar sig!

2008-09-28 @ 14:06:08
Postat av: tobbe

Vitamindryck är bra för en krävande dag på bokmässan.

Och varför ska tjejer alltid packa ner tre gånger så mycket som de kommer att använda???? Det är ett av livets mysterier.

2008-09-28 @ 14:36:35
Postat av: Hanna

Har de inte en disk där nere vid förvaringsboxarna där man kan lämna in väskor som är för stora för boxarna. Eller är det fullt där med kanske?

2008-09-28 @ 14:59:20
Postat av: Miranda

åh, jag såg dig där igår! eller, om du hade orangea strumpbyxor och palestinasjal på dig så var det du.. annars så har du en dubbelgångare i gbg ;) tänkte gå fram och säga att jag läser din blogg, men jag fegade ur ;) så jag äger det här istället.. hej! jag läser din blogg! haha. Kan tillägga att du var sjukt söt!

kram

2008-09-28 @ 15:32:31
URL: http://teenageboredom.blogg.se/
Postat av: Amelie

De har ju inlämning därnere vid förvaringsboxarna där man kan lämna in väskorna. Det är billigare, och smidigare :)

2008-09-28 @ 16:15:08
URL: http://enlitenamelie.blogspot.com
Postat av: sofia

Nordstan ligger preciiis vid tågstationen!! Sök på "Nordstans Affärscentrum" på Gula Sidorna. Fast nu kanske det inte är lönt.. men iaf:)

2008-09-28 @ 16:34:53
URL: http://sofiapunktm.blogg.se/
Postat av: Jenny W

God tanke iallafall, även om planen inte riktigt gick i lås. /Jenny

2008-09-28 @ 17:47:23
URL: http://jennyolivia.blogg.se/
Postat av: Chriztian

Hej Annika. Chriztian här.

Vi träffades kort på bokmässan.

Jag som satt i rullstol och hade ett svallande långt skägg, och ett brev till din mamma. :P

Jag ville bara passa på nu när nervositeten och stressen lagt sig att tacka för ett mycket trevligt bemötande och givande samtal. Du verkar vara en mycket jordnära, trevlig och inte minst charmig person, dessutom vacker som en sommardag, men det kändes inte passande eller särskilt smart att nämna de grejerna för dig mitt i allt kaos. hehe.



Ja, men nu har jag snokat mig fram till din blogg så den kommer läsas, och förhoppningsvis kanske man får sig ett svar i sin mail nån gång då och då.

Vem vet, överraskningar förnöjer.



PS:

Min bok sålde inte så bra, eller ja, inte alls faktiskt. Det är svårt som debutant att kämpa sig upp bland alla giganter.



Må väl, ha det fint.

Kram Chriztian

2008-09-28 @ 21:19:46
URL: http://www.litenupplaga.se/27
Postat av: Emma

jag hade precis samma problem som du när jag var i göteborg för någon månad sedan. varenda jäkla förvaringsbox var upptagen eller ur funktion.

2008-09-28 @ 23:07:19
URL: http://ohglory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback